پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فیات 500 مدل 3+1

500 با درٍ اضافه!/ با فیات 500 الکتریکی 3+1 مدل 2021 آشنا شوید

بعد از گذشت مدت کوتاهی از معرفی نسل جدید 500، فیات یک نسخه جالب و کاربردی از این خودروی محبوب را هم معرفی کرده است. فیات 500 جدید 3+1 یک در کوچک اضافه سمت شاگرد دارد که به صورت برعکس باز می شود. این خودرو که وسیله نقلیه مناسبی برای پدران و مادران شاغل به […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۹

بعد از گذشت مدت کوتاهی از معرفی نسل جدید 500، فیات یک نسخه جالب و کاربردی از این خودروی محبوب را هم معرفی کرده است. فیات 500 جدید 3+1 یک در کوچک اضافه سمت شاگرد دارد که به صورت برعکس باز می شود. این خودرو که وسیله نقلیه مناسبی برای پدران و مادران شاغل به شمار می رود، ابعادی مشابه نسخه معمولی دارد اما به مراتب کاربردی تر به نظر می رسد. فیات 500 که تنها در مدل های برقی تولید می شود، با 3 نسخه اکشن، پشن و آیکون در بازار عرضه می شود که مدل های آغازین آن از نوع لاپیما با رنگ های خاص رز طلایی، آبی یخچالی و مشکی اونیکس خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

اینجا کلیک کنید و ویدئوی معرفی فیات 500 جدید را ببینید

 

پس از گذشت ۶۳ سال و تجربه فروش بیش از ۶ میلیون دستگاه، چند ماه پیش زمان عرضه سومین نسل فیات ۵۰۰ فرا رسید. مهمترین ویژگی نسل جدید فیات 500 در کنار ظاهر متحول شده و سایر ویژگی های جدید آن، بهره بردن از قوای محرکه الکتریکی است. نسل جدید فیات 500 در کارخانه کارخانه میرافیوری فیات تولید می شود.

نتیجه تلاش های فیات برای متحول کردن 500، خودرویی کاملاً متین اما هوشمند است و از طراحی تکاملی سود می‌برد. مدیر طراحی این خودروساز ایتالیایی می‌گوید: “این خودرو ماهیت بسیار منحصربه‌فردی دارد. اینکه ۵۰۰ فورا قابل‌شناسایی باشد برای ما مهم بود.”

فیات 500 مدل 3+1

وقتی ۵۰۰ جدید را در کنار نسل‌های پیشین قرار دهید این خودرو بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید هرچند تنها حدود ۶۰ میلی‌متر طویل‌تر و پهن‌تر شده است. باس و تیمش کار خوبی در تمایز این خودرو از سایر نسخه‌ها انجام داده‌اند و سقف تنها ۲۹ میلی‌متر ارتفاع بیشتری دارد. ابعاد جمع و جور با قدرت الکتریکی، سواری برجسته و دایره گردش تنگ دست به دست هم داده اند تا یک خودروی شهری ایده آل خلق شود.

فیات 500 مدل 3+1

نسل جدید فیات 500 ابتدا در 2 مدل کوپه و کابریولت معرفی شد. اما به تازگی یک عضو جدید و بسیار جذاب هم به خانواده فیات 500 اضافه شده است. فیات به تازگی نسخه 3+1 فیات 500 الکتریکی را معرفی کرده است. ویژگی اصلی این نسخه جدید، اضافه شدن یک در کوچک عقب در سمت شاگرد است که آن ‌را به کاربردی‌ترین فیات ۵۰۰ تبدیل می‌کند. به گفته فیات، این مدل جدید مناسب پدران یا مادران شاغلی است که یک یا چند فرزند دارند.

فیات 500 مدل 3+1

مدل ۱+۳ ابعاد یکسانی با مدل معمولی ۵۰۰ دارد، اما به لطف در کوچک عقب که به‌صورت برعکس باز می‌شود و همین‌طور حذف ستون B، دسترسی به صندلی‌های عقب آن بسیار آسان‌تر است. به دلایل ایمنی، این در عقبی تنها زمانی باز می‌شود که در جلو باز باشد. به گفتهٔ فیات، در نسخهٔ ۱+۳ تنها ۳۰ کیلوگرم به وزن ۵۰۰ اضافه شده که هیچ تأثیری در هندلینگ یا مصرف انرژی آن ندارد.

فیات 500 مدل 3+1

فیات 500 مدل 3+1 نیز همچون مدل معمولی با 3 ترکیب فنی به بازار عرضه می شود. مدل پایه اکشن نام دارد و از یک موتور الکتریکی ۹۵ اسب بخاری (۷۰ کیلوواتی) و باطری لیتیوم یونی ۲۳.۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. فیات 500 اکشن ظرف ۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن روی ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. ۵۰۰ اکشن با هر بار شارژ کامل باطری‌ها می‌تواند بیش از ۱۸۰ کیلومتر را طی کند و درعین‌حال به سیستم شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی هم مجهز است که با کمتر از ۱۰ دقیقه شارژ، امکان پیمودن حدود ۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

فیات 500 مدل 3+1

نسخهٔ میانی با نام پَشن (Passion) و نسخهٔ بالا رده با نام آیکون هردو به پکیج باطری بزرگ‌تر ۴۲ کیلووات ساعتی و موتور قوی‌تر با ۱۱۸ اسب بخار قدرت (۸۷ کیلووات) و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند. شتاب صفرتاصد این دو مدل ۹ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن‌ها روی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ اما مهم‌تر از همه، میزان بُرد این دو مدل است که به ۳۲۰ کیلومتر می‌رسد. ۵۰۰ پشن و آیکون به‌صورت استاندارد از شارژ سریع ۸۵ کیلوواتی هم برخوردار هستند که ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف ۳۵ دقیقه شارژ می‌کند و با حدود ۵ دقیقه شارژ نیز انرژی موردنیاز برای پیمودن ۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

فیات 500 مدل 3+1

فیات ۵۰۰ جدید ۱+۳ مثل دو مدل دیگر در ابتدا با یک نسخه آغازین کاملاً مجهز بنام La Prima به بازار عرضه می‌شود. این نسخه که با سه رنگ بیرونی رز طلایی، آبی یخچالی و مشکی اونیکس قابل خریداری خواهد بود، به چراغ‌های جلوی تمام LED، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی دورنگ و تریم کرومی در پنجره‌های جانبی مجهز است. فیات 500 مدل La Prima در داخل هم از صندلی‌ها، داشبورد و غربیلک فرمان پوشیده با چرم سازگار با محیط‌زیست، نوشتهٔ FIAT روی صندلی‌ها، غربیلک فرمان 2رنگ و پلاک اختصاصی La Prima روی کنسول بهره می‌برد.

فیات 500 مدل La Prima از امکاناتی نظیر تنظیم شش جهتهٔ صندلی‌های جلو، آینه عقب الکتروکرومیک، سیستم تهویهٔ اتوماتیک و سنسورهای پارک ۳۶۰ درجه بهره می برد. درحالی‌که کروز کنترل تطبیقی هوشمند، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم تشخیص علائم راهنمایی رانندگی، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران، دستیار هوشمند سرعت، دوربین دید عقب وضوح‌بالا، تماس اضطراری و ترمزدستی الکترونیکی هم ازجملهٔ تجهیزات ایمنی استاندارد آن به شمار می روند.

فیات 500 جدید مدل 3+1

فیات ۵۰۰ La Prima همچنین از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید UConnect 5 فیات-کرایسلر با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، صفحه آمپر ۷ اینچی TFT و شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند نیز برخوردار است. قیمت فیات ۵۰۰ ۱+۳ در ایتالیا با احتساب مشوق ۶ هزار یورویی دولت، از ۱۹,۹۰۰ یورو برای مدل پایهٔ (اکشن) آغاز می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی