خودروساز داخلی باید سود کند تا خودرو فرسوده را از رده خارج کند

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: خودروساز داخلی باید سود کند تا خودرو فرسوده را از رده خارج کند، اما اکنون هیچ سودی نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه خودروسازان داخلی اقدام به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نمی‌کنند، گفت: اگر توقع دارید که ما خودروسازان داخلی به ازای هر 4 خودرو تولیدی یک خودروی فرسوده را از رده خارج کنیم، این کار را انجام نخواهیم داد چرا که هیچ سودی برای ما خودروسازان داخلی ندارد.

وی بیان کرد: خودروساز داخلی باید سود کند تا خودرو فرسوده را از رده خارج کند، اما اکنون هیچ سودی نمی‌کند. در حال حاضر که فروش خودرو از طریق قرعه کشی انجام می‌شود، می‌توان به دارندگان خودروهای فرسوده امتیاز داد تا احتمال برنده شدنشان بیشتر شود، اما قطعا در آن زمان مردم به سمت خرید خودرو فرسوده می‌روند و دلال بازی افزایش می‌یابد.

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: در حال حاضر حدود 100 هزار خودرو ناقص کف کارخانه داریم چرا که نتوانسته ایم پول قطعه ساز را بدهیم و قطعه ساز هم تاحدی توان دارد و می‌تواند هزینه کند، اما اگر قطعه ساز دیگر تولید نداشته باشد، تولید خودرو با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد.

گزارش خودرو

نعمت بخش تشریح کرد: در حال حاضر 100 هزار خودو ناقص کف کارخانه، نیاز به قطعه دارند و دلیل آن هم همین سرکوب مالی است که انجام داده اند و روز به روز توان مالی قطعه سازان ضعیف‌تر می‌شود. ریشه اصلی در ضرر و زیان خودرو سازان، قیمت گذاری دستوری خودرو است که اکنون ایران خودرو به دلیل این روش قیمت گذاری، 9 هزار و 500 میلیارد تومان ضرر کرده است.

دبیر انجمن خودرو سازان گفت: اگر همین روش قیمت گذاری پیش برود، با مشکلات جدی رو به رو خواهیم شد و باید قیمت خودرو به نحوی قیمت گذاری شود که خودروساز ضرر نکند، اکنون خودرویی مانند پژو پارس در بازار حدود 240 میلیون تومان است که کارخانه آن را به قیمت 120 میلیون تومان به فروش می‌رسد که نشان از ضرر و زیان خودرو ساز است.

نعمت بخش تشریح کرد: اگر خودرو در حاشیه بازار به فروش روند و اجازه دهند قیمت خودرو در حاشیه بازار مشخص شود، قیمت این کالا در بازار هم کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بازار خودرو در رکود مطلق است

قیمت خودرو مجددا کاهش می یابد

سانسور سال های تلخ!/ ترکیب بازار خودروهای وارداتی در سال 1399، ((اگر)) خبری از ممنوعیت واردات نبود

خودرو ارزان تر می شود!

شدت گیری رکود در بازار خودرو/ قیمت ها همچنان در مسیر نزولی قرار دارند

سود رسانی به دلالان از جیب سهامداران!

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو کرمان موتور>

نظر شما !!