پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

لزوم طراحی شیوه های بهینه فروش خودرو به منظور کاهش التهاب در بازار

وزیر صمت از خودروسازان خواست با طراحی شیوه‌های بهینه انواع فروش و پیش فروش در راستای کاهش التهاب قیمتی در بازار فعالیت کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست کارگروه جهش تولید صنعت خودرو که در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، کاهش […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲ دی ۱۳۹۹

وزیر صمت از خودروسازان خواست با طراحی شیوه‌های بهینه انواع فروش و پیش فروش در راستای کاهش التهاب قیمتی در بازار فعالیت کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست کارگروه جهش تولید صنعت خودرو که در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، کاهش التهاب قیمتی در بازار و حفظ حقوق مصرف کنندگان را از جمله دغدغه‌های اصلی وزارت صمت مطرح کرد و از خودروسازان خواست با طراحی شیوه‌های بهینه انواع فروش و پیش فروش در این راستا فعالیت کنند.

وی افزود: در برنامه ریزی های ساماندهی بازار خودرو در صدد هستیم، منابع مالی و نقدینگی به جای گردش در فضای غیر مولد واسطه گری به فضای تولید تزریق شود تا با افزایش تولید و عرضه بیشتر و نیز بهبود کیفیتی خودروها به اهداف جهش تولید نزدیک تر شویم.

رزم حسینی در این نشست انجام به موقع تعهدات خودروسازان در انواع شیوه‌های فروش را عامل مهمی در آرامش روانی بازار برشمرد و منطقی شدن قیمت خودروها و کاهش زمینه و انگیزه سوداگری‌های منفعت طلبانه از طریق سیاست گذاری‌های مبتنی بر تولید حداکثری و نظارت مستمر را از برنامه‌های مهم این وزارتخانه برشمرد.

وزیر صمت افزود: تمام برنامه‌ریزی‌ها و پیشنهادهای ارائه شده چه در سطح وزارت صمت و چه در سطح نهادهای بالادستی در راستای افزایش تولید خودرو و در نهایت با هدف آرامش بازار، واقعی شدن قیمت و افزایش رضایت مصرف کنندگان در حال انجام است.

رزم حسینی از خودروسازان خواست حداکثر ظرفیت تولید تمام سایت‌های خود در کشور را به صورت تمام وقت فعال کنند.

وی تصریح کرد: در تمام الگوهای فروش، ساز و کارها به گونه‌ای تنظیم می‌شود که برای مصرف‌کنندگان واقعی بهترین شرایط تهیه خودرو از خودروسازان فراهم شود. همچنین در این ساز و کارها با نزدیک شدن قیمت بازار به قیمت کارخانه از طریق حذف اختلاف قیمت کاذب ایجاد شده، انگیزه و امکان واسطه‌گری های زیاده خواهانه از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/ منبع: مهر

قیمت گذاری خودرو در بورس رای نیاورد!

مردم دقت کنند!/ پیش فروش خودرو توسط شرکت ‌های غیر سازنده قانونی نیست

قیمت شاهین سایپا پس عرضه به بازار حداقل 350 میلیون تومان خواهد بود

شاهین یک اتفاق خوب در بازار است/ شاهین سایپا با خودروهای خارجی قابل رقابت است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی