در این گزارش به یکی از زیرمجموعه های حرفه ای اتوشناس می پردازیم. اتوشناس پاتوق مشتریان خاص است و اتو آپ در این مجموعه، خدمات متنوعی از جمله سرامیک و کاور بدنه خودرو، خدمات دیتیلینگ و فیس لیفت و ارتقاء خودرو را به مشتریان ارائه می کند. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو این […]
گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
این روزها دیگر خودرو فقط یک وسیله برای رفت و آمد نیست. در مورد خودروهای لوکس حتی عنوان ویترین هم کمی قدیمی شده است. چه بخواهیم چه نه، امروز خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده. قیمت بیش از 20 درصد خودروهای موجود در کشور تقریبا برابری می کند با قیمت خانه یا ملک. اگر با نگاه سرمایه گذاری به ملک و خودرو نگاه کنیم، یک تفاوت می بینیم که آن استهلاک خودرو نسبت به ملک است. بنابراین اگر ما از این کالای سرمایه ای خود به خوبی محافظت نکنیم، با دست خود سرمایه مان را نابود یا لااقل کم ارزش تر کرده ایم. این معادله با چه کامل تر می شود؟ حفاظت صحیح از بدنه خودرو مهمترین رکن در حفظ ارزش این سرمایه است. در اتوشناس سری به بخش اتوآپ زدیم تا ببینیم متخصصان حفاظت از بدنه چه نسخه ای برای ما می توانند بپیچند؟
پوشش نانو سرامیکی خودرو یا گلس کوتینگ ، یک پلیمر مایع است که مانند کاور روی بدنه خودرو کشیده می شود و با رنگ خودرو پیوند برقرار کرده و لایه ای آب گریز یا هیدروفوبیک را ایجاد می کند. این مواد برای ترکیب شدن با رنگ خودرو باید با متریال بیرنگ و نسبتا مات پایه سرامیکی ترکیب شوند. از مزایای آن می توان به براق شدن بدنه خودرو ، جلوگیری از آفتاب سوختگی، جلوگیری از خط و خش و خوردگی شیمیایی اشاره کرد.
روکش سرامیکی نه تنها هیچ آسیبی به رنگ فابریک خودرو نمیزند بلکه به عنوان یک لایه محافظ نانو برای رنگ اصلی بدنه خودرو عمل میکند.
اگر تا به حال پیگیر سرامیک بدنه بوده باشید، حتما با عبارت 9H هم برخورد کرده اید. در حقیقت 9H یک امتیاز و درجه در تست سختی مداد ( Pencil Hardness Test ) به حساب می آید . آزمون سختی مداد برای تعیین میزان مقاومت در برابر خراش روی بدنه استفاده می شود، که اگر این عبارت دیده شود، یعنی بالاترین میزان مقاومت در مقابل آسیب بدنه وجود خواهد داشت.
زمانبر بودن انجام سرامیک خودرو ، بد قواره شدن ظاهر خودرو در صورت استفاده نادرست سرامیک، هزینه زیاد برای برخی خودروها و…
مصطفی نیسی مدیر اتو آپ به زبان ساده می گوید: سرامیک مثل کرم مرطوب کننده دست می ماند که مدتی محافظت می کند و بعد یا جذب شده یا به مرور زمان از بین می رود. اما کاور مانند دستکش است و تا موقعی که پاره نشود از دست محافظت می کند. خب مثال ساده و خوبی بود برای تفکیک این 2 روش حفاظت از بدنه خودرو.
وقتی مشتری به اتو آپ مراجعه می کند ما به آنها مشاوره می دهیم و در نهایت انتخاب را به عهده او می گذاریم. سرامیک بدنه و کوتینگ نیاز به زیر سازی دارد. آستر، رنگ و کیلری که روی بدنه خودرو زده می شود مجموعا حدود 25 میکرون ضخامت دارند. در روش سرامیک برای احیای رنگ ابتدای پولیش زده می شود و بخشی از این ضخامت (حدود 10 میکرون) کاسته می شود و مواد نانو سرامیکی جایگزین آن می شود.
این مواد به شاین بودن رنگ کمک می کند و اصطلاحا خودرو بیشتر برق می زند. اما دوام این روش بسته به مواد آن بین 6 ماه تا حداکثر 5 سال است. سرامیک نهایت می تواند در برابر خط و خش های خیلی سطحی از خود مقاومت نشان دهد و کمی خاصیت آب گریز بودن را به بدنه خودرو هدیه دهد. اما توانایی نگهداری در برابر خطوط و آسیب های جدی تر را ندارد.
یکی ایرادی که سرامیک دارد این است که دردسر نگهداری آن بیشتر از کاور است، یعنی باید از کارواشهای بدون دخالت دست و همچنین دستمال های مخصوص و آب با PH پایین استفاده کرد که برخی اوقات تامین آنها راحت و در دسترس نیست.
اما کاور می تواند با قدرت و اطمینان بیشتر از بدنه خودرو محافظت کند، حتی در زمان کشیده شدن بدنه به دیوار سیمانی و گاردریل هم وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد. در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت.
دیتیلینگ یا Detailing به نوعی توجه به جزئیات است! انجام کارهایی که در شست و شوی معمولی جایی ندارد. شما وقتی به کارواش مراجعه می کنید صرفا یک نظافت معمولی برای خودرویتان انجام می شود. اما فرایند دیتیلینگ زمان بر است. از واکس و پولیش و ترمیم نقاط آسیب دیده با روش های خاص گرفته، تا از بین بردن جرم های موجود در صندلی و اجزای کابین و نوسازی (یا به اصطلاح صفرشویی) داخل اتاق. و اما اصلی ترین هدف از دیتیلینگ بازیابی و ترمیم رنگ خودرو با از بین بردن خط و خش های سطحی و دایره ای شکل است که بر اثر گذشت زمان بوجود آمده و به کیلر خودرو یک ظاهر نامناسب می دهد.
در دیتیلینگ به هیچ عنوان از شامپوهای اسیدی استفاده نمی شود. استفاده از بخارشوی نانو بخار، دستمال های نانو مخصوص و مواد ترکیبی مخصوص ، همگی جزئی از ابزار کار یک دیتیلینگ حرفه ای هستند، اما شخصی هم که این فرایند را پیاده می کند باید مجرب و متخصص باشد.
شاید بپرسید قطعات پلاستیکی هم پولیش می شوند؟ بله، قسمت های لاستیکی و پلاستیکی خودرو با پولیش مخصوص احیا می شوند و جان تازه ای می گیرند. همینطور شیشه و آینه های بیرونی خودرو طی فرایندی آب گریز یا هیدروفوب می شوند.
در مجموع بعد از عملیات دیتیلینگ شما با یک خودرو که نونوار شده است مواجه می شوید. کاری که باید برای حفظ سرمایه ارزشمندتان حتما انجام دهید!
اتوآپ نمایندگی 2 برند معتبر اوراکال آلمان و KPMF انگلیس را داراست که به همین دلیل 20% اختلاف قیمت با مراکز متفرقه دارد. تمیزی و ظرافت، آن تایم بودن و تخصص افراد مجرب که در ترکیه یا آلمان دوره دیده اند و گواهینامه رسمی دارند ، وجوه تمایز اتوآپ هستند.
کاور بدنه خوب چه جنسی دارد؟
اساسا کاورها از 3 جنس ساخته می شوند:
کاورها از لحاظ رنگ نیز دسته بندی های گوناگون دارند: کاورهای مات (که از جنس پی وی سی هستند) ، کاورهای براق ( این هم از جنس پی وی سی و پولیش پذیر است) و کاورهای شفاف (که از جنس پلی اورتان است و خط و خش نمی افتد و شاین بیشتری دارد).
در اتو آپ عمدتا از کاورهای شفاف برای خودروها استفاده می شود که دوام بیشتر و محافظت قوی تری از بدنه خودرو دارند. جالب است بدانید که خد ترمیمی این پوشش ها در دمای 100 درجه صورت می گیرد، برای رسیدن به این شرایط اگر قستمی از کاور بدنه خط و خراش ببیند، می توانید با 3 بار ریختن آب جوش روی آن، اثر خط و خراش را کاملا از بین ببرید!
کندن یا ریمو کردن کاور در صورتی که اصولی نصب شده باشد طی 8 تا 48 ساعت قابل انجام است و کوچکترین آسیبی به رنگ بدنه زده نمی شود. یاداوری می کنم که در عملیات نصب کاور ، کیلر خودرو حذف یا نازک نمی شود و بنابراین رنگ اصلی خودرو استاندارد می ماند.
خدمات تخصصی صفر شویی با مواد سوناکس Sonax و دستگاه های حرفه ای Karcher ارائه می شود. برای این کار تفکیک قطعات صورت می گیرد و برای هر قطعه از مواد مخصوص به خود استفاده می شود.
برای شستوی بدنه نیز از کارواش تاچ لس 360 درجه بهره می گیریم.
اتوشناس پاتوق مشتریان خاص است؛ اینجا کلی مشتری برای نصب کیت بدنه و فیس لیفت داریم. اتوآپ فیس لیفت تخصصی تویوتا و لکسوس را انجام می دهد. مثلا یکی از فیس لیفت هایی که این روزها خیلی مطرح شده تغییر چهره لند کروزر ها به مدل 2019 است که کیت کامل آن در اتو آپ عرضه و نصب می شود. همچنین خدمات تیونینگ و رنگ کردن قطعات نظیر رینگ، بال، کالیپر و… در این مرکز ارائه می شود. بخش ترمیم و دوخت چرم، نصب مولتی مدیا و آپشن های خاص نیز به زودی دایر خواهد شد.
اتوشناس هر کاری را به بهترین نحو انجام می دهد. نقاشی نیز از این امر مستثنی نیست، نقاشی در کوره رنگ مدرن تنها روشی است که بعد از ضخامت سنجی رنگ، کمترین اختلاف را با سایر قطعات رنگ فابریک بدنه ایجاد می کند و امکان ندارد رضایت مشتری سخت گیر را فراهم نکند.
دیدگاه خود را بنویسید