پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تارا

خودرو تارا مشمول قیمت گذاری دستوری نمی شود

مشاور شورای رقابت بیان کرد: خودروی تارا نیز جزء خودروهای لوکس محسوب می شود و از قیمت گذاری دستوری خارج و قیمت آن توسط خودروساز تعیین خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مصطفی صفاری مشاور شورای رقابت اظهار کرد: در شورای رقابت تصمیم بر آن شد که خودروهای لوکسی که رشد تولید بیش […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۸ دی ۱۳۹۹

مشاور شورای رقابت بیان کرد: خودروی تارا نیز جزء خودروهای لوکس محسوب می شود و از قیمت گذاری دستوری خارج و قیمت آن توسط خودروساز تعیین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مصطفی صفاری مشاور شورای رقابت اظهار کرد: در شورای رقابت تصمیم بر آن شد که خودروهای لوکسی که رشد تولید بیش از 50 درصد دارند از قیمت گذاری دستوری خارج شوند. به عنوان مثال خودروی پژو 207 رشد بیش از 50 درصد داشته و از قیمت گذاری دستوری خارج خواهد شد.

صفاری در ادامه در خصوص قیمت خودروی تارا محصول شرکت ایران خودرو گفت: خودروی تارا نیز جزء خودروهای لوکس محسوب می شود و از قیمت گذاری دستوری خارج و قیمت آن توسط خودروساز تعیین خواهد شد.

وی درباره قیمت گذاری خودرو در بورس کالا بیان کرد: باید بستری فراهم کنیم که قیمت خودرو شفاف تعیین شود و میزان عرضه و تقاضا برابر باشد. البته بورس بازاری شفاف است و رانت و فساد در آن وجود ندارد.

مشاور شورای رقابت در ادامه با بیان اینکه بورس کالا محلی برای کشف قیمت خودروهای پرتیراژ است، گفت: این کشف قیمت با قیمت های منصفانه شورای رقابت یکسان نیست و تا زمانی که تولید افزایش پیدا نکند همچنان شاهد اختلاف قیمت خواهیم بود.

صفاری در پایان تصریح کرد: برای حل این موضوع می توانیم واردات خودرو را آزاد کنیم و یا کیفیت محصولات تولید داخل را افزایش دهیم. همچنین با بستن سایت های متخلف در قیمت گذاری های نادرست خودرو می توانیم جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیریم. البته باید خودروسازان را نیز مکلف به عرضه 30 تا 40 درصدی تولیدات هفتگی خود به بورس کالا کنیم تا شاهد تاثیرات مثبت در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کیفیت تارا، راه را برای صادرات هموار کرده است

خودکفایی صددرصدی کشور در ساخت قالب‌های فلزی خودرو/ ایمنی بالای بدنه محصول تارا

تارا با همکاری قطعه سازان داخلی تولید شده است/ قطعات «تارا» با بهترین کیفیت ساخته می‌شود

«تارا» زودتر از موعد به بازار می‌آید

چرا تارا ایران خودرو در روز مراسم رونمایی استارت نخورد؟/ روشن کردن خودرو در مرکز تحقیقات ممنوع است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی