پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیمایی ایران ایر

هیچ مجوزی برای پروازهای تهران – لندن صادر نشده است

به گفته معاون سازمان هوانوردی، مجوزی برای پروازهای تهران-لندن حتی برای ایرلاین‌های خارجی صادر نشده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان مسافران و شهروندان انگلیسی از طریق پرواز حق ورود به ایران را ندارند، گفت: با همکاری شرکت فرودگاه‌ها و […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۸ دی ۱۳۹۹

به گفته معاون سازمان هوانوردی، مجوزی برای پروازهای تهران-لندن حتی برای ایرلاین‌های خارجی صادر نشده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان مسافران و شهروندان انگلیسی از طریق پرواز حق ورود به ایران را ندارند، گفت: با همکاری شرکت فرودگاه‌ها و نظارت دقیق بازرسان سازمان هواپیمایی تاکنون اجازه پرواز در مسیر ایران- انگلیس و انگلیس-ایران را به هیچ عنوان نداده‌ایم که مسافر و یا پروازی از مبدا انگلیس وارد ایران شود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تمامی پرواز‌های کشور‌های خارجی را که مبنای آن‌ها از انگلیس بوده، تا مقاصد چک می‌کند و کادر پروازی هم در این زمینه نظارت خود را چندین برابر کرده است، گفت: به هیچ عنوان پروازی که پیش از این مبدا آن انگلستان بوده اجازه ورود به ایران ندارد؛ بنابراین مسافران در این زمینه به کلاهبرداری‌ها توجه کنند.

جلالی اظهار کرد: پرواز‌هایی مانند قطر، ترکیه و امارات که مبدا قبلی آن‌ها انگلستان بوده را شناسایی و شهروندان و مسافران این پرواز‌ها را چک می‌کنیم و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم وارد ایران شوند.

معاون سازمان هوانوردی بیان کرد: در صورت مشاهده مسافران مشکوک این پرواز‌ها به قرنطینه هدایت خواهند شد.

جلالی تاکید کرد: در صورتی که ایرلاین‌های خارجی و یا شرکت‌های هواپیمایی بخواهند در این زمینه تخلفی انجام دهند و یا مورد مشکوک در این زمینه مشاهده شود با آن‌ها برخورد و مجوز آن‌ها باطل خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تاکنون گزارشی در این بخش به ما ارائه نشده، اما ما در این حوزه نظارت مستمر داریم , و در صورت مشاهده مورد مشکوک این افراد به قرنطینه می‌روند.

معاون هوانوردی با تاکید بر اینکه هیچ یک از دفاتر‌ فروش حق فروش بلیت در این مسیر را ندارند، اظهار کرد: پروازی در این مسیر انجام نمی‌شود که مسافران بخواهند بلیت خریداری کنند حتی پرواز‌های کانکش هم توسط ایرلاین‌های خارجی انجام نمی‌شود. بنابراین فروش بلیت هم حتی در فضای مجازی غیر قانونی است.

براساس این گزارش بسیاری از کشور‌های جهان به ویژه اروپایی‌ها پرواز‌های خود را با انگلستان قطع کرده‌اند. در ایران هم همین رویه در پیش گرفته شده، اما با کمی متفاوت و اغماض! چرا که به نظر می‌رسد لغو این پرواز‌ها تنها برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی است و بسیاری از ایرلاین‌های خارجی از هم اکنون پرواز‌های خود را در مسیر تهران-لندن برای هفته آینده برنامه‌ریزی کردند و آژانس‌های هواپیمایی نیز اقدام به فروش بلیت‌های آن‌ها با قیمت‌های بالا می‌کنند. به عنوان مثال پرواز‌های تهران-لندن در یکشنبه و سه‌شنبه هفته آتی توسط پنج ایرلاین خارجی انجام خواهند شد که البته همه آن‌ها چند ساعتی را در فرودگاهی دیگر مانند استانبول توقف دارند.

جالب‌تر اینکه قیمت بلیت این پرواز‌های دوطرفه از ۱۴ میلیون تومان تا ۸۲ میلیون تومان متفاوت است.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

قیمت گذاری خودرو در بورس رای نیاورد!

تمامی پروازها از ایران به مقصد انگلیس و بالعکس لغو شد

چرا خرید بلیط هواپیما از سایت چمدون به نفع شماست

ایرلاین‌ها در هر مسیری کلاس پروازی متفاوتی ارائه می‌ کنند

ایرلاین ها تنها مجاز به افزایش 10 درصدی نرخ بلیت هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی