پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیما

ایرلاین ها تنها مجاز به افزایش 10 درصدی نرخ بلیت هستند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هیچ ایرلاینی حق ندارد بیش از ۱۰ درصد نرخ بلیت‌های خود را افزایش دهد و در صورت مشاهده این تخلف با آنها برخورد می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تمامی ایرلاین‌ها موظف به رعایت افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲ آذر ۱۳۹۹

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هیچ ایرلاینی حق ندارد بیش از ۱۰ درصد نرخ بلیت‌های خود را افزایش دهد و در صورت مشاهده این تخلف با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تمامی ایرلاین‌ها موظف به رعایت افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیماها هستند، گفت: هیچ ایرلاینی حق ندارد بیش از ۱۰ درصد نرخ بلیت‌های خود را افزایش دهد و در صورت مشاهده این تخلف با آنها برخورد می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین درباره پرداخت تسهیلات کرونایی به شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی هم گفت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی این تسهیلات را دریافت کرده‌اند و برخی هم هنوز به دلیل مشکل سند و فرایند بانکی این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه تمامی ایرلاین‌ها موظف به رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هستند، افزود: هم اکنون هیچ مسافر کرونایی که تست pcr او مثبت شده باشد، اجازه اخذ بلیت و حق سوار شدن به ناوگان هوایی کشور را ندارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح هیچ مسافر کرونایی حق سوار شدن بر ناوگان حمل‌ونقل هوایی را ندارد، افزود: با اجرا شدن این طرح به سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده‌ایم که این ابلاغیه لزوم استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماها را بردارند چرا که این محدودیت‌ها خود باعث کاهش حجم مسافر شده و بسیاری از پروازها با ظرفیت‌های خالی مسافران را جابه‌جا می‌کنند.

سامانی با بیان اینکه ایجاد محدودیت‌ها و افزایش شیوع ویروس کرونا باعث شده که حجم مسافران کاهش یابد و این خود زمینه ساز لغو تعداد زیادی از پروازها است، افزود: زمانی که اطمینان حاصل می‌شود که هیچ مسافر کرونایی سوار هواپیما نمی‌شود، بنابراین لزومی برای رعایت حد ظرفیت تعیین شده نداریم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی از پروازهای داخلی لغو شده‌اند و این موضوع خود باعث وارد شدن آسیب بسیار زیادی به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور شده است، افزود: امیدواریم با اجرای درست محدودیت‌های حمل‌ونقلی شاهد کاهش و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در کشور باشیم.

براساس این گزارش اجرای طرح ممنوعیت ورود مسافران کرونایی به بخش حمل‌ونقل هوایی و ریلی نقش موثری در کاهش زنجیره انتقال این ویروس دارد ولی هنوز بسیاری از مسافران هستند که تست کرونا نداده‌اند اما ممکن است ناقل باشند و ورود آنها خود باعث شیوع ویروس شود، بنابراین همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش در این زمینه بسیار ضروری است. از سوی دیگر هنوز بسیاری از ناوگان حمل‌ونقل جاده ای به دلیل آنکه هنوز به سامانه دولت الکترونیک متصل نشده‌اند قادر به اجرای این طرح نیستند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

شرکت های هواپیمایی برای بالا بردن قیمت بلیت تبانی نکرده اند

نظارت جدی مجلس بر گرانی بلیت هواپیما/ اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نمی دهیم

مجوز فعالیت ایرلاین های گران فروش لغو می شود

صعود 100 تا 300 درصدی قیمت بلیت هواپیما

هشدار سازمان هواپیمایی به چارترکننده‌های گرانفروش بلیت

تنها افراد متمول می توانند از هواپیما استفاده کنند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی