پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نتیجه کورس جذاب تویوتا و فولکس واگن در سال 2020

کمپانی ژاپنی تویوتا مجددا توانست در سال 2020 میلادی، جایگاه خود به عنوان بزرگ ترین و پر فروش ترین خودروساز جهان را به دست آورد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو تویوتا در سال 2020 از فولکس‌واگن پیشی گرفت و جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین خودروساز جهان را دوباره به دست آورد. سال گذشته […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

کمپانی ژاپنی تویوتا مجددا توانست در سال 2020 میلادی، جایگاه خود به عنوان بزرگ ترین و پر فروش ترین خودروساز جهان را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

تویوتا در سال 2020 از فولکس‌واگن پیشی گرفت و جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین خودروساز جهان را دوباره به دست آورد.

سال گذشته این شرکت ژاپنی 9.53 میلیون دستگاه خودرو فروخته درحالی‌که فروش رقیب آلمانی 9.31 میلیون دستگاه بوده است.

البته به دلیل شیوع بیماری کرونا، فروش هر 2 شرکت نسبت به سال 2019 کاهش داشته اما میزان این کاهش به بازار اصلی دو شرکت بستگی داشته است.

تویوتا (2)

بزرگ‌ترین بازار فولکس‌واگن اروپا است و فروش آن در این بازار 24 درصد کاهش داشته است درحالی‌که تویوتا در ایالات‌متحده بازار بزرگ‌تری دارد و در آنجا کاهش فروش تنها 14.4 درصدی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: باشگاه ریزه ها ! / بهترین پیشرانه های زیر 1000 سی سی در جهان کدامند ؟

کاهش فروش کلی و جهانی گروه فولکس ‌واگن نیز بیشتر از تویوتا بوده به‌گونه‌ای که فروش غول آلمانی 15 درصد نسبت به سال 2019 کمتر شده درحالی‌که این کاهش برای رقیب ژاپنی تنها 11 درصد بوده است.

تویوتا (3)

این کاهش فروش شامل همه برندهای هردو گروه خودروسازی می‌شود. از سال 2015 که گروه فولکس‌ واگن تاج پادشاهی پرفروش‌ترین خودروساز جهان را از تویوتا گرفت، این شرکت ژاپنی نتوانسته بود عنوان خود را باز پس گیرد حتی علیرغم رسوایی دیزل‌گیت که مشکلات زیادی را برای فولکس‌واگن ایجاد کرد و به آن در بازارهایی مثل اروپا که خودروهای دیزلی در آن محبوب بودند آسیب زد.

فولکس واگن (1)

اما بعد از آن رسوایی، فولکس ‌واگن استراتژی جدید خودروهای الکتریکی را آغاز کرد و با توجه به عرضه مدل‌های الکتریکی مهم و پرمخاطب به بازار که سال گذشته پیشرفت چشمگیری هم داشتند، انتظار می‌رود غول آلمانی دوباره بتواند امسال جایگاه خود را از رقیب ژاپنی پس بگیرد.

فولکس واگن (2)

با این‌حال پادشاهی فولکس ‌واگن می‌تواند کوتاه‌مدت باشد زیرا تحقیقات نشان داده‌اند که تویوتا از اواسط دهه گذشته فروش جهانی خود را گسترش داده و پیش‌بینی می‌شود فروش کلی آن به رشد خود ادامه دهد.

البته تویوتا هم دیگر چندان به دنبال کسب عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا نیست زیرا سخنگوی این شرکت گفته است تمرکز ما نه روی رتبه‌بندی بلکه روی خدمت به خریداران است.

انتهای پیام/ منبع: چرخان

باشگاه ریزه ها ! / بهترین پیشرانه های زیر 1000 سی سی در جهان کدامند ؟

معرفی پرفروش ترین خودروها در هر قاره

خاطره بازی با خودروهای دهه نودی (3) / بررسی فنی تویوتا کریسیدا

محبوب ترین محصول تویوتا در بازار استرالیا چیست؟

10 چهره تاریخ ساز صنعت خودرو جهان در سال 2020 را بشناسید!

سانسور سال های تلخ!/ ترکیب بازار خودروهای وارداتی در سال 1399، ((اگر)) خبری از ممنوعیت واردات نبود

افت فروش 3 شرکت به نام خودروسازی در سال 2020

معرفی فولکس واگن گلف GTI کلاب ‌اسپرت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی