پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعویض پلاک خودرو

بازگشت کد پلاک‌ های قدیمی در مراکز تعویض پلاک خودرو

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا از شماره‌گذاری خودروها با پلاک‌های قدیمی فک‌شده خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا به روند جدید تعویض پلاک و شماره‌گذاری با استفاده از پلاک‌های فک شده و قدیمی اشاره و اظهار کرد: مرکز شماره گذاری و […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا از شماره‌گذاری خودروها با پلاک‌های قدیمی فک‌شده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا به روند جدید تعویض پلاک و شماره‌گذاری با استفاده از پلاک‌های فک شده و قدیمی اشاره و اظهار کرد: مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور بیش از 62 میلیون ظرفیت پلاک دارد که با احتساب حدود 23 میلیون پلاک نصب شده و 32 میلیون پلاک فک شده می‌توان گفت که 55 میلیون پلاک‌ها تاکنون تخصیص داده شده است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا به پیگیری پلیس و مصوبه هیات دولت مبنی بر استفاده مجدد از پلاک‌های فک شده اشاره و تصریح کرد: برابر مصوبه هیات دولت مقرر شد پلاک هایی که بیش از یکسال از فک شدن آنها و نگهداری در انبارهای مراکز شماره گذاری گذشته است با حفظ سوابق به شخص و خودروی دیگری واگذار شوند.

وی با بیان اینکه حدود 20 میلیون پلاک وجود دارند که بیش از یکسال از فک آنها گذشته است؛ اعلام کرد: این کدپلاک‌ها دوباره به چرخه واگذاری برگردانده شده و به مرور زمان و به صورت سیستمی بین مراجعان به مراکز شماره گذاری تخصیص پیدا می کند؛ به طور مثال در هفته جاری مراجعان در مراکز شماره گذاری تهران به پلاک های ایران 55 و در هفته‌های آتی به سایر کد پلاک‌ها شماره گذاری می شوند.

سرهنگ محمدی افزود: از این به بعد کد پلاک‌های قدیمی فک شده به صورت سیستمی به مراجعه کنندگان واگذار شده و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسشی در این خصوص که وضعیت تخلفات و سوابق پلاک‌های فک شده در صورت واگذاری به دیگران چه می شود، اظهار داشت: پلاک ها با حفظ سوابق واگذار می شود؛ یعنی اگر به سابقه پلاکی عوارض شهرداری یا بزرگراهی، جریمه یا تخلفی تعلق گرفته باشد این موارد در VIN خودرو و کد ملی مالک قبلی ثبت شده و به طور کامل مشخص است که پلاک چه زمان و چه ثانیه‌ای به مالک قبلی تعلق داشته، چه مدت در انبار پلیس بوده و در چه روز و ثانیه‌ای هم به خودروی جدید تعلق گرفته است.

سرهنگ محمدی با بیان این مطلب که 65 درصد پلاک ها در زمره فک شده ها قرار می‌گیرند گفت: با این روند همیشه تعداد زیادی پلاک در مراکز شماره گذاری وجود دارد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوال دیگری در این خصوص که قبلاً پلاک ها با توجه به محل سکونت افراد تعلق می‌گرفت و مثلاً ایران 11 به ساکنین شمال تهران و ایران 33 به ساکنین جنوب تهران تعلق می‌گرفت و آیا هم اینک نیز محل سکونت در تخصیص کد پلاک‌های فک شده لحاظ می شود یا نه؛ اظهار داشت: هم اکنون بارگذاری پلاک های فک شده با توجه به محل سکونت در شمال یا جنوب شهر منتفی شده و حتی یک فردی که تازه 18 سالش شده و گواهینامه گرفته، ممکن است پلاکی بگیرد که ایران 33 باشد و پلاک جدید ایران 40 نباشد چراکه چرخه تخصیص پلاک دائماً در گردش بوده و پلاک های جدید و قدیمی به فواصل بین متقاضیان تقسیم می شود.

رئیس مرکز شماره گذاری راهور ناجا در خصوص کلاهبرداری های احتمالی درباره تخصیص کد پلاک‌های قدیمی گفت: متقاضیان توجه داشته باشند که سیستم به صورت رندومی شماره پلاک ها را در اختیار متقاضیان قرار می دهد و دخالت انسان به هیچ عنوان در این زمینه وجود ندارد پس دقت داشته باشند که به بهانه «گرفتن کد پلاک قدیمی و آشنا داشتن در مراکز شماره گذاری» در کمین کلاهبرداران نیفتاده و پولی نپردازند چراکه برای شماره‌گذاری خودرو ابتدا باید از طریق «نوبت‌دهی اینترنتی» اقدام کرده و سپس در بازه زمانی رزرو شده به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند تا سیستم کد پلاک درنظر گرفته را به آنها تخصیص دهد.

وی گفت: مراکز تعویض پلاک طبق برنامه ریزی به صورت سیستمی پلاک‌ها را به متقاضیان ارائه می‌دهند اعم از ایران 11، ایران 55 و هر کدپلاکی در هر شهرستان و هیچ تفاوتی بین متقاضیان در خصوص سن و سال، محل سکونت و سال اخذ گواهینامه وجود ندارد.

انتهای پیام/ منبع: فارس

جزئیات شماره گذاری خودروهای وارداتی/ خودروهای آمریکایی شماره‌گذاری نمی‌شوند

شماره گذاری اینترنتی خودرو چگونه است؟

تولید نیسان آبی متوقف می شود

شماره گذاری خودروهای ساندرو از فردا آغاز می شود

معامله ای در بازار خودرو صورت نمی گیرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی