پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنلی لئونچینو 250

بچه شیر!/ بررسی موتورسیکلت بنلی لئونچینو 250

موتورسیکلت مورد بررسی ما یکی از جدیدترین محصولات بنلی در بین محصولات نیکران‌موتور پاسارگاد است. بنلی لئونچینو در چند حجم تولید و عرضه شده. مدل 502 که 2 سیلندر، قدرتمند و معروف در میان اروپایی‌هاست و مدل 251 که در ایران باتوجه به عدم شماره‌گذاری موتورهای بالای 249 سی‌سی، با نام لئونچینو 249 معرفی شده […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۰

موتورسیکلت مورد بررسی ما یکی از جدیدترین محصولات بنلی در بین محصولات نیکران‌موتور پاسارگاد است. بنلی لئونچینو در چند حجم تولید و عرضه شده. مدل 502 که 2 سیلندر، قدرتمند و معروف در میان اروپایی‌هاست و مدل 251 که در ایران باتوجه به عدم شماره‌گذاری موتورهای بالای 249 سی‌سی، با نام لئونچینو 249 معرفی شده است.

گرارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

شاید چند سالی باشد که شرکتی با یک برند تا این حد محصولات متنوع عرضه نکرده، اما خب نماینده بنلی هوشمندانه و با سیاست درست، کم‌کم مدل‌های متنوع در کلاس‌های مختلف را به سبد محصولات‌اش افزود. لئونچینو را با نام‌هایی چون بچه‌شیر و آقای لئونچینو نیز می‌شناسند و باید اذعان داشت fkgd لئونچینو ظاهری آراسته دارد و یک جنتلمن تمام‌عیار محسوب می‌شود.

بنلی لئونچینو 250

بنلی در سال 1951 با خلق اولین موتورسیکلت لئونچینو که در زبان ایتالیایی به معنای بچه‌شیر است به اوج موفقیت تجاری خود رسید. اولین نسل این موتورسیکلت با انجین 125 سی‌سی و میل‌لنگ متمایز به شکل تخم‌مرغ که در زاویه 45 درجه طراحی شده بود، وارد بازار شد. حرکت زیبایی که در طراحی این موتورسیکلت صورت گرفت، نصب شیر نمادین بنلی روی گلگیر جلو موتورسیکلت بود. این موتورسیکلت در 1953 میلادی با راید تارتارینی، قهرمانی مسابقات معتبر ایتالیا را نیز کسب کرد و ام‌وی آگوستا 175 را شکست داد.

بنلی لئونچینو 250

بنلی لئونچینو نه کافه‌ریس و نه استریت است و این موتورسیکلت در کلاس اسکرامبلرها دسته‌بندی می‌شود. تولید اسکرامبلر به دهه 50 آمریکا بازمی‌گردد اما انگلیسی‌ها معتقدند آنها در دهه 20 میلادی هم‌ چنین موتورسیکلتی را داشته‌اند. در وب‌سایت معتبر سایکل ورلد در یک تعریف طنز خواندیم که اسکرامبلرها از آن دسته موتورسیکلت‌هایی هستند که قرار دادن آنها در یک جعبه کار ساده‌ای نیست.

این موتورسیکلت‌ها تلفیقی از طراحی سنتی و مدرن هستند و سواری آنها  نرم و راحت و بسیار دوست‌داشتنی است، آن‌قدر دوست‌داشتنی که اکثر کمپانی‌ها مجاب شده‌اند در این کلاس هم یک دستگاه موتورسیکلت روی خط تولید ببرند.

بنلی لئونچینو موتورسیکلتی است که از دهه 50 میلادی به تولید می‌رسد و سابقه درخشانی در میان محصولات بنللی دارد. یکی از نکات قابل‌توجه این موتورسیکلت که از روز اول تابه‌امروز همراه آن بوده، شیر روی گلگیر آن است. موردی که چهره‌ای جالب‌توجه به این موتورسیکلت بخشیده. موتورسیکلت 502 سی‌سی لئونچینو چند سال قبل و مدل 250 سی‌سی آن در سال 2019 تولید و به بازار عرضه شد. بدون شک هدف از تولید این موتوردر حجم 250 سی‌سی به دست گرفتن بازار در قاره آسیاست.

بنلی لئونچینو 250

اسکرامبلرها توانایی آفرود را هم دارا هستند، پس پیشنهاد می‌کنیم تایرهای آفرود را برای این موتورسیکلت ست کنید و از این توانایی‌های آن لذت ببرید. عرض کم این موتورسیکلت و فرمان بلند آن یکی از نکاتی است که سواری خاصی را برایش به ارمغان می‌آورد. البته اگر یک موتورسوار باشید دقیقا متوجه منظور ما می‌شوید. اما یکی از نقدهایی که به این بنلی وارد می‌شود نداشتن دسته برای ترک‌نشین است.

البته این قانون مختص اسکرامبلرها نیست چراکه یک سری از موتورسیکلت‌ها در همین کلاس دسته ترک‌نشین نیز دارند. علی‌رغم آن‌که باریک بودن زین نرم بنلی لئونچینو 250 تا حدوی از میزان راحتی آن کاسته، هنوز هم این آیتم در سطح قابل‌قبولی قرار دارد. کوتاه بودن طول زین که باعث کاهش چشم‌گیر سطح نشیمن زین برای سرنشین دوم شده نیز از جمله معایب طراحی این موتور به حساب می‌آید.

بنلی لئونچینو 250

علاوه بر این محلی که برای نصب جاپایی‌های راننده انتخاب شده، مشکلاتی را برای رانندگان قدبلند ایجاد خواهد کرد. زاویه گردش فرمان بنلی لئونچینو 250 نیز برای رانندگی شهری قابل‌قبول است. این موتور جدید ویژگی‌های خوب و مناسبی مانند چراغ‌ها و راهنماهای تمام LED جلو و عقب، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی اسپرت و کیلومترشمار دیجیتالی با امکانات متعدد را نیز به خریداران ارائه می‌دهد. اگرچه موتورسیکلت مورد بررسی هنوز خودش را در بازار به اثبات نرسانده و باید ببینیم در کیلومترهای بالا چه عملکردی خواهد داشت.

بنلی لئونچینو 250

نقد دومی که به این موتورسیکلت وارد می‌شود قطعات یدکی گران‌قیمت آن است و همین مورد باعث می‌شود بنلی لئونچینو یک سری از مخاطبان هدف‌اش را از دست بدهد، زیرا قطعات یدکی و خدمات از مهم‌ترین موضوعات پس از خرید موتورسیکلت و به‌طورکلی هر محصولی در دنیای امروز محسوب می‌شوند.

انجین این موتورسیکلت تقریبا شبیه به TNT25 است، اما با اصلاحات فراوان. می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین تغییراتی که این انجین داشته Power Delivery بهتر آن است. هرچند لرزش‌های قبل در سرعت‌های بالا هم‌چنان احساس می‌شود. سواری بنلی لئونچینو 250 اسپرت و کمی خشک است اما نمی‌توان آن را غیرقابل‌تحمل دانست. در عوض فرمان‌پذیری و تعادل بنلی Leoncino 250 بسیار عالی و اسپرت ارزیابی می‌شود. بنلی لئونچینو 250 به لطف فاصله محوری زیاد خود در سرعت‌های بالا از تعادل بسیار خوبی برخوردار است. اما از طرف دیگر لرزش‌های محسوس در سرعت‌های زیاد نیز رانندگی طولانی‌مدت با آن را خسته‌کننده می‌کند.

بنلی لئونچینو 250

شاسی فولادی لوله‌ای و تعلیق جلو تلسکوپی معکوس به قطر 41 میلی‌متر و تعلیق عقب تک‌کمک روغنی است. ترمز جلو تک‌دیسک 280 و عقب 240 میلی‌متری بوده و متاسفانه هم‌چنان خبری از ABS روی محصولات بنللی نیست. دلیل‌اش هم باید قیمت بالای آن باشد و شاید مشتریان این موتور پس از ست کردن ABS ریزش کنند. موضوعی که گاهی در محاسبات شرکت‌ها این‌گونه لحاظ می‌شود. البته نکته مهم این اتفاق، کاستن از ایمنی این موتورسیکلت است که در ایران متاسفانه کسی چندان به آن توجهی ندارد.

در خاتمه باید بگوییم موتورسیکلتی که خدمت شما خوانندگان گرامی معرفی کردیم با وجود افزایش بی‌منطق قیمت، هنوز هم ارزش خرید دارد.

وسپا اسپرینت چه قیمتی است؟

نسخه جدید وسپا مدل 2020 معرفی شد/ نسخه جدید وسپا فقط در بازار هند عرضه می شود

بازار تشنه اسکوترها / بررسی اسکوترهای خوش قیمت در بازار ایران

محله بروبیا!/ سوار بر موتورسیکلت هوندا CBR با خط‌کشی HRC

تنها با یک کلیک!/ تجربه 3000 کیلومتر رانندگی با هوندا کلیک

ابریشم ایتالیایی/ بررسی اسکوتر بنلی SETA125

کپی آسیایی از زنبور ایتالیایی/ نگاهی به موتورسیکلت کاوان 125 سی‌سی

تلفیق ظاهری کلاسیک با باطنی مدرن/ آشنایی با موتور سیکلت برقی سوپر سوکو TC

آنارشیست هندی!/ بررسی موتورسیکلت آپاچی

کاراکتری کوچک برای نامی بزرگ/ نگاهی به موتورسیکلت کاوازاکی Z1000 مدل 2010

زمانی‌که بهترین سمفونی نواخته می‌شود!/ بررسی موتورسیکلت سمفونی از کمپانی SYM

بررسی فنی موتورسیکلت زونتس R250 / همگام با آقای ترنسفورمرز!

ظاهر مازراتی، باطن چانگان! / هرآنچه می خواهید از موتورسیکلت فیدل 3 بدانید

آشنایی با 6 سیلندر های 2 چرخ/ رقابت چشم بادامی ها این بار بر سر قدمت

کانگروی جهان رو !/ بررسی موتورسیکلت کاربردی JS 150 جهانرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی