سال 1990 با درخواست مدیران شرکت محصولی به نام NSX شد که نخستین بار در فوریه 1989 در نمایشگاه خودرو شیکاگو رونمایی شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سال 1990 بود که با درخواست مدیران شرکت، یک خودرو سوپراسپرت موتور وسط 2 نفره از کمپانی ژاپنی به قصد رقابت با محصولات آلمانی و ایتالیایی […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
سال 1990 بود که با درخواست مدیران شرکت، یک خودرو سوپراسپرت موتور وسط 2 نفره از کمپانی ژاپنی به قصد رقابت با محصولات آلمانی و ایتالیایی وارد کارزار خودروهای سوپراسپرت شد.
نتیجه کار و پژوهش متخصصان هوندا، محصولی شد به نام NSX که نخستین بار در فوریه 1989 در نمایشگاه خودرو شیکاگو رونمایی شد و در فاصله سالهای 1990 تا 2005 روی خط تولید قرار داشت.
حال قصد داریم تا به 10 نکته جالب توجه در مورد خودرو هوندا NSX بپردازیم.
1. نام NS-X از کلمات «جدید»،«خودروی اسپرت» و «آزمایشی» برگرفته شده و در نهایت به NSX تبدیل گردید.
2. مهندسین هوندا برای طراحی NSX، فراری 328 و 348 را الگو قرار دادند.
3. NSX نخستین خودرویی بود که از آلیاژ آلومینیوم در ساخت شاسی، اجزای سیستم تعلیق و سازه آن استفاده شد. استفاده از آلومینیوم در سازه و سیستم تعلیق، به ترتیب 200 و 20 کیلوگرم کاهش وزن را به دنبال داشت.
4. پانزده نمونه اولیه از NSX با پیشرانههای مختلف ساخته شد. و سرانجام پیشرانه مجهز به فناوری VTEC به قدری بزرگ از کاردرآمد که در NSX جا نمیگرفت. مهندسان مجبور به اعمال شیب 5 درجهای برای نصب این موتور شدند.
5. به منظور حفاظت از بدنه آلومینیومی، 23 مرحله برای رنگآمیزی آن طی میشد.
6. کابین NSX با تاثیر از جنگنده F16 و به منظور تسلط بهتر راننده، در بخش جلویی بدنه قرار گرفت.
7. هوندا از دو راننده مشهور فرمول یک یعنی آیرتون سنا و ساتورو ناکاجیما برای رفع ایرادات NSX پس از بررسی در پیستهای سوزوکا، نوربررینگ و … یاری گرفت.
8. یکی از افتخارات NSX،انجام وظیفه به عنوان خودروی ایمنی در پیست سوزوکا بوده که تاکنون هم ادامه یافته است.
9. ارتفاع 1.17 متری NSX تنها 14 سانتیمتر بلندتر از فورد GT بود که به منظور شرکت در مسابقات لمانز طراحی شد.
10. هوندا 200 نفر از پرسنل ماهر خود با حداقل 10 سال سابقه کار را در خط مونتاژ NSX بکار گرفت.
انتهای پیام/
دیدگاه خود را بنویسید