پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید دنا

تنظیم قرارداد مشارکت با خودروسازان خارجی باید براساس استانداردهای بین المللی باشد

به گفته رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درصورت رفع تحریم‌ها، قراردادهای مشارکت با خودروسازان خارجی باید براساس استانداردهای بین المللی تنظیم شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره احتمال رفع تحریم‌های صنعت خودروسازی و ورود شرکت‌های خارجی به ایران، […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

به گفته رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درصورت رفع تحریم‌ها، قراردادهای مشارکت با خودروسازان خارجی باید براساس استانداردهای بین المللی تنظیم شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره احتمال رفع تحریم‌های صنعت خودروسازی و ورود شرکت‌های خارجی به ایران، گفت: اگر دولت به دنبال انعقاد قرارداد با سایر کشورها در زمینه صنعت خودروسازی باشد، این قرارداد باید در کمیسیون صنایع مجلس نیز بررسی شود اما اگر بخش خصوصی و خودروسازان برنامه مشارکت با خوروسازان خارجی را دارند، در انعقاد این قرارداد باید به تولید محصولات صادرات محور توجه ویژه داشته باشند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی باید در جذب سرمایه‌گذار و در پی آن انتقال تکنولوژی، فناوری و… پیشگام باشد، افزود: هرچند در صورت رفع تحریم‌ها، ایران از هرگونه سرمایه گذاری استقبال می‌کند اما اولویت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید در مشارکت با شرکت‌های خارجی در تولید، در وهله نخست به ارتقای کیفیت محصولات و در مرحله بعدی به صادرات توجه کند، افزود: از آنجا که خودروسازی‌ها بدعهدی شرکت‌های خارجی را در سال‌‌های گذشته تجربه کردند، باید قراردها به گونه‌ای تنظیم شود که ترک بازار ایران برای آنها هزینه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی باید موجب ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و صادرات محور شدن محصولات باشد، تصریح کرد: درصورت رفع تحریم‌ها، قراردادهای مشارکت با خودروسازان خارجی باید براساس استانداردهای بین المللی تنظیم شود.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

استفاده از ظرفیت خودروسازان خارجی به نوعی خنثی کردن تحریم‌ها است

تصویب طرح واردات خودروهای هیبریدی سبب سر و سامان بخشیدن به بازار می شود

آتشی زیر خاکستر برجام!/ هرآنچه می‌خواهید از شاسی بلند ایرانی و لوکس ترین محصول ایران خودرو بدانید

کروز از فرصت برجام به خوبی بهره برداری کرد

چه کنیم که نقشه (( خروس زرد قناری آمریکایی )) نقش بر آب شود؟!

خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی