پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رولزرویس بوت تیل

رولزرویس دم قایقی با برچسب قیمت 28 میلیون دلاری!

در سال های اخیر خودروی تولید محدود و گران قیمتی از رولزرویس، به غیر از مدل حیرت انگیز سوییپ تیل در سال 2017 ندیده بودیم. اما رولزرویس دوباره سراغ ساخت خودروهای منحصر به فرد و کاملا سفارشی رفته و اولین نتیجه این رویکرد، خودروی بوت تیل Boat Tail یا دم قایقی است. این رولزرویس باشکوه […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

در سال های اخیر خودروی تولید محدود و گران قیمتی از رولزرویس، به غیر از مدل حیرت انگیز سوییپ تیل در سال 2017 ندیده بودیم. اما رولزرویس دوباره سراغ ساخت خودروهای منحصر به فرد و کاملا سفارشی رفته و اولین نتیجه این رویکرد، خودروی بوت تیل Boat Tail یا دم قایقی است. این رولزرویس باشکوه و فوق العاده لوکس 28 میلیون دلار قیمت دارد!

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

مرزهای قیمتی در صنعت خودروسازی مدام جابجا می شود. گران ترین خودروی جهان همیشه برای ماشین بازها و خودرو دوستان تیتر جذابی بوده و کمپانی های مشهور خودروسازی، هر از گاهی با معرفی یک خودروی منحصر به فرد، این جایگاه را برای مدتی تصاحب می کنند. تا چندی پیش بوگاتی با معرفی خودروی خاص به اسم لاووچیو نوا La Voiture Noire جایگاه گران قیمت ترین خودروی جهان را تصاحب کرد. این بوگاتی خاص که تنها همین یک دستگاه از آن ساخته شده، بر اساس اخبار ضد و نقیض چیزی حدود 11 تا 17 میلیون یورو قیمت گذاری شد و توانست گران قیمت ترین خودروی جهان لقب بگیرد.


مانی خوشبین و کلکسیونی از خاص ترین خودروهای جهان (اینجا کلیک کنید)


رولزرویس بوت تیل

اما در هفته ای که گذشت، رولزرویس با رو کردن یکی از جدیدترین شاهکارهای خود و اعلام قیمت آن، همه ماشین بازها را شوکه کرد. این خودرو که Boat Tail نام دارد با ختلاف قابل توجهی از بوگاتی لاووچیو نوا گران تر است و در حال حاضر گران قیمت ترین خودروی جهان لقب می گیرد. Boat Tail مثل سایر محصولات رولزرویس نظیر فانتوم، گوست، ریث، داون، کالینن و … تولید انبوه نیست و افراد زیادی نمی توانند شانس مالکیتش را داشته باشند.

رولزرویس بوت تیل

جالب است بدانید تنها 3 دستگاه رولزرویس Boat Tail تولید خواهد شد و از این نظر این خودرو می تواند به یکی از ارزشمندترین خودروها نزد کلکسیونرها تبدیل شود و در آینده ای نچندان دور، قیمتش از این هم بالاتر برود! اگر 28 میلیون دلار در حساب بانکی تان پول دارید، برای خرید رولزرویس Boat Tail عجله نکنید. هر 3 دستگاه این خودرو فروخته شده که مالک یکی از آن ها یکی از کلسیونرهای اتومبیل بسیار ثروتمند است.

رولزرویس بوت تیل

این خودرو به صورت اختصاصی توسط کوچ بیلدینگ (coachbuilding) رولزرویس، یعنی بخش بدنه ساز و کاستوم کار کمپانی رولزرویس طراحی شده است. پیش تر کمپانی اعلام کرده بود که قصد دارد خودروهای بیش تری را به صورت کوچ بیلدشده (طراحی اختصاصی بدنه بدون تغییر ساختار و پیشرانه) معرفی کند و حالا نوبت به یکی از مهم ترین و لوکس ترین آن ها یعنی رولزرویس Boat Tail (دم قایقی) رسیده است. رولزرویس Boat Tail در کلاس خودروهای کانورتیبل قرار گرفته و جا پای سوییپ تیل (Sweptail) گذاشته است.

رولزرویس بوت تیل

رولزرویس سوییپ تیل نیز در زمان خودش با قیمت 12.8 میلیون دلار تبدیل به گران ترین خودرو جهان شد. حالا Boad Tail  از خانواده پرشکوه و قدیمی رولزرویس با قیمت 28 میلیون دلار متولد شده تا بار دیگر این شکوه را تکرار کند. هر دستگاه Boad Tail کاملا به درخواست و سلیقه مشتری ساخته می شود و همه چیز در این خودرو سفارشی است. همچنین به مشتریان این خودرو اطمینان داده شده که به غیر از این 3 نمونه، نسخه دیگری از این خودرو توسط رولزرویس تولید نخواهد شد. عکس های منتشر شده مربوط به اولین نسخه این کانورتیبل باشکوه و گران قیمت است.

رولزرویس بوت تیل

جالب است بدانید طراحی و توسعه این رولزرویس منحصر به فرد و گران قیمت 4 سال زمان برده است.

ساختار این خودرو با پنل دست ساز آلومینیومی شکل گرفته است که پلتفرم آلومینیومی را در خود قرار می دهد. این همان پلتفرمی است که در فانتوم لیموزین هم به کار گرفته شده است. البته تمامی قطعات سوار شده بر ساختار Boad Tail جدید هستند.در طراحی این خودرو از قایق و دریا الهام گرفته شده و طول این خودرو به 5 متر و 80 سانتی متر می رسد!


بوگاتی شهر مولشایم فرانسه را با گران ترین خودروی جهان تزیین کرد (اینجا کلیک کنید)


علاوه بر داشتن چراغ های جدید در جلو و عقب، آن چه بیشتر از هر المانی در ظاهر این خودروی خاص رولزرویس جلب توجه می کند، در صندوق عقب است که به صورت پروانه ای باز می شود. کمپانی رولزرویس از این قسمت با عنوان مجموعه میزبانی (hosting suite) یاد نام می برد.

رولزرویس بوت تیل

داخل این قسمت 2 یخچال و یک سرویس کارد و چنگال و ظروف اختصاصی ساخت کریستوفل قرار گرفته است. وقتی درهای این قسمت باز می‌شود، برای دسترسی آسان‌تر، دو قسمت مجموعهٔ میزبانی بالاتر آمده و تا ۱۵ درجه کج می‌شوند. تکمیل‌کنندهٔ اشیاء این قسمت هم یک جفت صندلی تاشوی فیبر کربنی و یک چتر هستند.

زیر کاپوت بلند رولزرویس Boat Tail همان پیشرانه ۶٫۷۵ لیتری V12 فانتوم جا خوش کرده. پیشرانه ای که می تواند ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید کند.


معرفی فراری 250GTO هایی که با قیمت نجومی فروخته شدند (اینجا کلیک کنید)


 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی