پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کمربند ایمنی صندلی عقب

کودکان زیر 12 سال را در صندلی های جلو خودرو قرار ندهید!

به گفته کارشناس راهور فاتب، کمربند ایمنی صندلی های جلو برای نگه داشتن افراد بزرگسال طراحی شده و به هیچ عنوان بازدارندگی مناسبی برای کودکان زیر ۱۲ سال ندارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس راهور فاتب اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل اینکه کودکان سیستم عضلانی ضعیف و شکننده‌تری […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱ شهریور ۱۴۰۰

به گفته کارشناس راهور فاتب، کمربند ایمنی صندلی های جلو برای نگه داشتن افراد بزرگسال طراحی شده و به هیچ عنوان بازدارندگی مناسبی برای کودکان زیر ۱۲ سال ندارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس راهور فاتب اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل اینکه کودکان سیستم عضلانی ضعیف و شکننده‌تری نسبت به بزرگسالان دارند، زمانی که در صندلی جلو بنشینند، کمربند برای آن‌ها اثری ندارد و با کوچک‌ترین ترمز ناگهانی پرتاب و سر و اندام آنان با متعلقات جلوی خودرو برخورد می‌کند.

وی افزود: کودکان در چنین مواقعی درکی از خطر ندارند و به دلیل اندام کوچک‌شان واکنش‌ مناسبی نخواهند داشت و از این رو بیشترین میزان آسیب‌ها و صدمات از جمله شکستگی دنده‌ها و جمجمه در این حوادث افزایش می‌یابد.

این کارشناس راهور فاتب ادامه داد: بسیازی از خودروها دارای سیستم ایربک و سنسور کیسه هوا در جلوی داشبورد هستند که اگر کیسه هوا با یک ترمز ناگهانی باز شود، باعث آسیب به کودک می‌شود، چون این موارد بر اساس جثه و آناتومی بچه طراحی نشده است.

جوانبخت توصیه کرد: بچه‌ها به هیچ‌وجه ترک‌نشین پشت موتورسیکلت نباشند و در صورت اجبار، سعی شود بچه در جلوی راکب قرار بگیرد که اگر اتفاقی افتاد، راننده بتواند مانع شود.

وی گفت: بارها شاهد بودیم لباس دختر بچه‌ای به میان پره‌های موتورسیکلت گیر کرده، تعادل پدر به هم خورده و با هم به زمین برخورد کردند و برخورد سر بچه با جدول باعث فوت او شده است.

جوانبخت ادامه داد: کودکان در بیشتر حوادث با یک تصمیم نادرست والدین دچار قطع نخاع، معلولیت‌ها، قطع شدن عضو و حتی فوت می‌شوند.

این مقام راهور فاتب بیان کرد: یکی از این تصمیمات نابجایی که با آن مواجه شدیم، خرید موتور سیکلت برای کودک 13 ساله‌ای بود که برابر قوانین و آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی بچه‌های کوچک به هیچ وجه حق استفاده از موتور سیکلت را ندارند و این پدر و مادر بنا بر تقاضای بچه خیلی غیر مسئولانه عمل کرده بودند.

وی در خصوص مورد مذکور توضیح داد: در اولین مرحله که موتور سیکلت در اختیار کودک قرار گرفت به پارکی رفتند تا اولین تجربه را داشته باشد و چون آموزشی برای این ماجرا ندیده بوده و در سنی نیست که به موقع عکس العملی مناسب را از خود نشان دهد با اولین برخورد در بوستان نمی‌تواند موتور خود را کنترل کرده و با جدول برخورد می‌کند و متاسفانه در همان محل فوت می‌کند.

انتهای پیام/

حین رانندگی به جلو نگاه کنید! / بیشترین عامل تصادفات در تهران چیست؟

تلفن همراه، متهم شماره یک تصادفات | همراهی نامطمئن برای رانندگان!

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

تصادفات جاده ای چطور کاهش می یابد؟

پلیس علت واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان اعلام کرد

تهران، هر یک دقیقه یک تصادف! | پایتخت هر ۱۵ دقیقه شاهد یک تصادف جرحی است

بیشترین تصادفات در تهران مربوط به عابر پیاده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی