پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چند نکته کلیدی برای رانندگی بهتر با خودرو

در زمان رانندگی نمی توانیم عملکرد سایر رانندگان را کنترل کنیم، اما کنترل زیادی بر نحوه عملکرد وسیله نقلیه خود باید داشته باشیم به همین علت می توان با رعایت چند نکته ساده می‌توانید شانس خود را برای سفر ایمن افزایش دهید. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نشستن پشت فرمان خودرو ممکن است یک […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۳ مهر ۱۴۰۰

در زمان رانندگی نمی توانیم عملکرد سایر رانندگان را کنترل کنیم، اما کنترل زیادی بر نحوه عملکرد وسیله نقلیه خود باید داشته باشیم به همین علت می توان با رعایت چند نکته ساده می‌توانید شانس خود را برای سفر ایمن افزایش دهید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نشستن پشت فرمان خودرو ممکن است یک اتفاق معمولی به نظر برسد، اما به احتمال زیاد خطرناک‌ترین کاری است که می‌توانید در تمام طول روز انجام دهید و بسته به محل زندگی و البته نوع رانندگی، شانس شما در رانندگی ایمن حتی بیشتر خواهد بود، بنابراین برای اطمینان در رانندگی باید در قدم اول باید برای مطمئن شوید که بیمه نامه مقرون به صرفه‌ای برای خودرو خود دارید.

در زمان رانندگی نمی توانیم عملکرد سایر رانندگان را کنترل کنیم، اما کنترل زیادی بر نحوه عملکرد وسیله نقلیه خود باید داشته باشیم. این بدان معناست که با رعایت چند نکته ساده می‌توانید شانس خود را برای سفر ایمن افزایش دهید. در اینجا چند نکته مفید برای رانندگی ایمن آورده شده است.

1) روی رانندگی موردنظر تمرکز داشته باشید: بسیاری از افراد حین رانندگی سرگرم کارهای دیگر می شوند، بازی با موبایل، سرگرم شدن با کودکان، رادیو، بحث و جدال با سرنشینان، این کارها باعث می شود از رانندگی منحرف شوید!. همیشه به جاده و وسیله نقلیه خود توجه کنید.

2) در حین رانندگی تمام تمرکزتان روی رانندگی خودتان باشد و از دیگر رانندگان انتظار دیگر نداشته باشید و البته به هیچکس جز خودت در رانندگی اعتماد نکنید.

3) در حالت بیماری، رانندگی نکنید: حتی یک داروی سرماخوردگی بدون نسخه می‌تواند برایتان مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین قبل از تصمیم گیری برای رانندگی از سلامت خودتان اطمینان حاصل کنید.

4 ) در هنگام بارندگی تمام تمرکزتان روی جاده باشد: در جاده های مرطوب، به ویژه در زمانی که باران شدید می بارد، ترمز خودرو کمتر می گیرد. در این زمان کروز کنترل را خاموش کنید. در زمان ترمزگیری به فاصله بین خودروی خود با خودروی جلویی دقت کنید تا کم نباشد چرا که ممکن است خودرو سر بخورد. تا جایی که امکان دارد سرعت خود را کم کنید، یاد بگیرید که چگونه هیدروپلانینگ را تشخیص داده و واکنش مناسب نشان دهید.

5) 3- در هنگام رانندگی کردن با تنظیم درست آینه‌های کناری نقاط کور دید خود را حذف کنید: آینه های کناری ماشین خود را طوری تنظیم کنید که گوشه های عقب ماشین خود را به ندرت ببینید. این روش به شما کمک می کند که تمامی نقاط کور دید خود در دو طرف را حذف کنید. آینه دید عقب خود را طوری تنظیم کنید که نزدیک شدن خودروهای عقبی را به خوبی ببینید. برای اطمینان از موثر بودن تنظیم مجدد آینه ها این کار را مستقیما از صندلی راننده انجام دهید.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جریمه، توقیف و نصب بنر عاقبت رانندگان حادثه ساز

پس از تصادف چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

حرفه ای برانیم/ این عادت های غلط در رانندگی را ترک کنید!

بیش از 35 درصد تصادفات تهران به علت عدم توجه به جلو است

کودکان زیر 12 سال را در صندلی های جلو خودرو قرار ندهید!

چطور از موتور توربو شارژ نگهداری کنیم؟

اگر اعتبار گواهینامه تان تمام شد نگران نباشید/ اتمام تاریخ اعتبار گواهی‌نامه دلیلی برنداشتن آن نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی