پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گرندتورر برقی Piech (2)

گرد و خاکی تازه از نتیجه فردیناند پورشه در صنعت خودرو

Toni Piëch نتیجه فردیناد پورشه به تازگی وارد صنعت خودرو شده و شرکت Piëch Automotive را در سوئیس تاسیس کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رئیس سابق گروه فولکس‌واگن، Ferdinand Piëch، نوه‌ فردیناند پورشه است. اکنون پسر او، Toni Piëch، وارد صنعت خودرو شده و شرکت Piëch Automotive را در سوئیس تاسیس کرده […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

Toni Piëch نتیجه فردیناد پورشه به تازگی وارد صنعت خودرو شده و شرکت Piëch Automotive را در سوئیس تاسیس کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رئیس سابق گروه فولکس‌واگن، Ferdinand Piëch، نوه‌ فردیناند پورشه است. اکنون پسر او، Toni Piëch، وارد صنعت خودرو شده و شرکت Piëch Automotive را در سوئیس تاسیس کرده است.

اولین محصول این شرکت، کوپه GT کاملاً الکتریکی است. این کانسپت اولین بار در نمایشگاه ژنو سال 2019 به نمایش در آمد‌ و حالا زمان آماده‌سازی آن فرا رسیده است. نسخه‌ تولیدی در اروپا، چین و حتی آمریکا، عرضه خواهد شد.

گرندتورر برقی Piech (3)

این خودروی برقی 4.43 متر طول، 1.99 متر عرض و 1.25 متر ارتفاع دارد. ابعاد آن بسیار شبیه به پورشه 911، با 4.519 متر طول است. ویژگی‌های ظاهری آن، به خودروهای اسپرت سنتی با پیشرانه‌های احتراقی شباهت دارد و همانند آن‌ها، کاپوت به صورت کشیده طراحی شده است. در قسمت جلو، چراغ‌ها جدیدترین مدل‌های استون‌مارتین را به یاد می‌آورند. قسمت عقب نیز با خطوط ساده و چراغ‌های C شکل طراحی شده است.

گرندتورر برقی Piech (4)

این سوپراسپرت سوئیسی از سه موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد که هر یک از آن‌ها 201 اسب‌بخار قدرت و مجموعا 604 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. قدرت دو موتور به چرخ‌های عقب و دیگری به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. چنین قدرتی به کوپه GT اجازه می‌دهد تا در زمان 3 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برساعت و در زمان 9 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر برساعت برسد.

گرندتورر برقی Piech (5)

باتری‌های به کار رفته در کوپه GT، به میزان 75 کیلووات‌ساعت و از شرکت چینی Desten تامین شده است که Piëch Automotive ادعا می‌کند در مدت زمان 8 دقیقه از شارژ صفر به 80 درصد می‌رسد و بردی برابر 500 کیلومتر دارد.

گرندتورر برقی Piech (1)

یکی از توسعه‌دهندگان Piëch GT آقای Klaus Schmidt، که بیش از 30 سال رئیس بخش M ب‌ام‌و بوده است. تیم او قصد دارد خودرو را در قالب دو نمونه اولیه در مارس 2022 و 2023 تست کند. اگر تمامی اقدامات طبق برنامه پیش رود، تولید آن در سال 2024 آغاز می‌شود.

گرندتورر برقی Piech (6)

شرکت Piëch Automotive امیدوار است که هر ساله 1200 دستگاه از GT را بسازد. پس از آن نیز این خودروساز سوئیسی قصد دارد توسعه‌ سدان و کراس‌اور را آغاز کند.

انتهای پیام/ منبع: باما

فراتر از کاربرد!/ با عجیب ترین آپشن های خودرویی آشنا شوید

داستان پورشه های بندر نوشهر چیست؟

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

آشنایی با قصرهای متحرک سال ۲۰۲۱ | از ولوو تا تسلا

یک اتحاد کوبنده!/ ماجرای شراکت ریماک و بوگاتی با نقش آفرینی پورشه

گران ترین و جذاب ترین آپشن های خودرو

احیای تکنولوژی فراموش شده/ مرور کوتاهی بر تاریخچه یکصد ساله خودروهای هیبریدی

مصاحبه با سعید گل محمدی، طراح سابق منصوری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی