پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و کابین

ارائه اعتبار 500 دلاری بخاطر دلجویی برای حذف نمایشگر لمسی!

ب ام‌ و اعلام کرد: با توجه به بحران کمبود تراشه در جهان، نمایشگر لمسی را از خودروهای جدید خود حذف خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو با افزایش بحران کمبود تراشه در جهان، به‌زودی تعدادی از خودرو‌های بی‌ام‌و بدون نمایشگر لمسی به بازار عرضه خواهند شد. به گزارش cnet، بی‌ام‌و برای صرفه‌جویی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

ب ام‌ و اعلام کرد: با توجه به بحران کمبود تراشه در جهان، نمایشگر لمسی را از خودروهای جدید خود حذف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

با افزایش بحران کمبود تراشه در جهان، به‌زودی تعدادی از خودرو‌های بی‌ام‌و بدون نمایشگر لمسی به بازار عرضه خواهند شد. به گزارش cnet، بی‌ام‌و برای صرفه‌جویی در مصرف سیلیکون و حفظ سطح تولیدات فعلی خود، خودروهای مدل‌های زیر را بدون نمایشگر لمسی به مشتریان تحویل خواهد داد:

سری 3

سری 4 (به جز مدل‌ i4 EV)

سری X5

سری X6

سری X7

سری Z4

ب ام‌ و توضیح داد: مشکلات موجود در زنجیره تأمین در صنعت تولید تراشه بر تولید خودرو در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد تغییر در ارائه برخی ویژگی‌ها یا قابلیت‌ها می‌شود، این اقدام نیز در راستای این مشکلات صورت گرفته است.

ب ام‌ و، برای مشتریان ناراضی از این اقدام، استیکری با کد 6UY در نظر گرفته است؛ مشتریانی که این استیکرها را روی پنجره خودرو خود بچسبانند، اعتباری برابر با پانصد دلار دریافت می‌کنند و می‌توانند این مبلغ را در نمایندگی‌های بی‌ام‌و خرج کنند.

به غیر از نمایشگر لمسی، تمام قابلیت‌های دیگر قبلی در سیستم سرگرمی و اطلاعاتی iDrive مانند اپل کارپلی و اندروید اتو، در خودروهای وجود خواهند داشت.

مشتریان در غیاب نمایشگر لمسی، می‌توانند با دستورهای صوتی یا دکمه‌های روی کنسول مرکزی، از iDrive استفاده کنند.

در نتیجه حذف این قابلیت در برخی از خودرو‌های بی‌ام‌و، آن دست از خودروهایی از دستیار پارک هوشمند استفاده می‌کردند، دیگر امکان پشتیبان‌گیری از آخرین حرکات رو به‌ جلوی خودرو برای استفاده معکوس از آن هنگام پارک کردن را نخواهند داشت.

با توجه به نگرانی‌ها و بحران تراشه، هنوز با قطعیت نمی‌توان گفت که کمبود تراشه تا چه زمانی بر تولیدات محصولات بی‌ام‌و تأثیر خواهد گذاشت یا اینکه خودروهای دیگری در آینده به این لیست اضافه خواهند شد یا خیر.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی