پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محصولات ایران خودرو

تولید تمامی محصولات ایران خودرو با استاندارد یورو پنج/ گیربکس شش سرعته اقدامی در مسیر کاهش آلایندگی‌ زیست محیطی

رییس صحه گذاری و تایید نوع محصول ایران خودرو گفت: توسعه گیربکس شش سرعته ایران خودرو، نمونه‌ای از دستاوردهای اخیر این خودروساز در مسیر کاهش آلایندگی های زیست محیطی قلمداد می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رسول بنی‌عامریان، افزود: ایران‌خودرو علاوه بر دارا بودن دانش ارتقای استاندارد آلایندگی، دانش توسعه قوای محرکه را داراست، […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۶ آذر ۱۴۰۰

رییس صحه گذاری و تایید نوع محصول ایران خودرو گفت: توسعه گیربکس شش سرعته ایران خودرو، نمونه‌ای از دستاوردهای اخیر این خودروساز در مسیر کاهش آلایندگی های زیست محیطی قلمداد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رسول بنی‌عامریان، افزود: ایران‌خودرو علاوه بر دارا بودن دانش ارتقای استاندارد آلایندگی، دانش توسعه قوای محرکه را داراست، در حال حاضر تمامی محصولات سواری این خودروساز با استاندارد یورو پنج و با تایید سازمان حفاظت محیط زیست تولید و عرضه می‌شود.

بنی عامریان با بیان این‌که ارتقای گیربکس در کاهش آلودگی هوا تاثیر مستقیم دارد، افزود: هر چه تعداد دنده در گیربکس افزایش پیدا کند، این امکان فراهم خواهد شد تا در کنار رانندگی لذت‌بخش، شاهد کاهش آلایندگی باشیم. توسعه گیربکس شش سرعته ایران خودرو، نمونه‌ای از دستاوردهای اخیر این خودروساز در همین مسیر قلمداد می شود.

وی تولید موتورهای سه استوانه را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای دانست و گفت: پروژه‌های تولید موتور زمان‌بر و پرهزینه است و ایران خودرو با سرمایه‌گذاری و استفاده از توان داخلی، تولید آخرین نسل این نوع موتورهای درون سوز سه استوانه، با مصرف سوخت حدود پنج لیتر را در دست اقدام دارد.

بنی عامریان ادامه داد: موتورهای سه استوانه با توجه به حجم کوچک از دو مزیت مهم قدرت و گشتاور بالا و مصرف سوخت کم برخوردار هستند، در کنار آن استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی با هدف کاهش آلایندگی‌ها در نقشه راه توسعه‌ای ایران خودرو و کاهش آلایندگی و مصرف سوخت قرار دارد.

وی افزود: صنعت خودرو با برنامه‌های جامع میان و بلند مدت، نظیر حذف تکنولوژی‌های قدیمی‌تر، ارتقای قوای محرکه‌های موجود، توسعه قوای محرکه‌ کاملا جدید و حرکت به سمت خودروهای برقی و هیبریدی برنامه‌های مناسبی در جهت افزایش کیفیت زندگی شهروندان در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/

عبور از رکورد تولید یک سال گذشته ایران خودرو دیزل در ۹ ماه/ برنامه تولید سالانه ۱۵ هزار دستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین

رشد دو و نیم برابری حمل کانتینرهای وارداتی ایران‌خودرو

مرکز پاسخگویی هوشمند ایران‌ خودرو سطح اعتماد مشتریان را افزایش داده است

خط تولید آیینه برقی و تزیینات داخلی تارا به خودکفایی رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی