پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازان

صادرات قطعات خودرو به صورت غیرمستقیم

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان اشاره کرد: اکنون برخی قطعه سازان به طور مستقیم با بنز و بی ام و ارتباطی ندارند، اما غیر مستقیم با زنجیره تامین برخی خودروسازان مطرح ارتباط دارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: برخی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۸ آذر ۱۴۰۰

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان اشاره کرد: اکنون برخی قطعه سازان به طور مستقیم با بنز و بی ام و ارتباطی ندارند، اما غیر مستقیم با زنجیره تامین برخی خودروسازان مطرح ارتباط دارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: برخی قطعات را به خودروسازان مطرح دنیا ارسال می‌کنیم؛ قطعه سازان به طور مستقیم به هیچ خودروساز بین المللی به دلیل تحریم‌ها در حال حاضر قطعه صادر نمی‌کنند.

او بیان کرد: قطعه سازان در سه رده (tier) فعالیت می کنند که رده آنها بستگی به ارتباطشان با زنجیره‌ تأمین قطعات خودروسازی دارد. اکنون قطعه سازان رده ۲ و ۳ که ارتباط کمتری با صنعت خودروسازی دارند، برخی قطعاتی که مزیت نسبی رقابتی در داخل کشور دارند به شرکت‌های قطعه ساز خارجی که در نهایت به خودروسازان می‌فروشند، صادر می‌کنند که از جمله برخی قطعات ریخته گری، تزریقی و پلاستیکی است.

محبی نژاد گفت: اکنون برخی قطعه سازان به طور مستقیم با بنز و بی ام و ارتباطی ندارند، اما غیر مستقیم با زنجیره تامین برخی خودروسازان مطرح ارتباط دارند. صادرات می‌تواند گسترش پیدا کند، اما لازمه این است قطعه سازان در زنجیره تامین قطعه سازان بین المللی قرار گیرند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: اکنون خودروسازان در خصوص قطعات‌های تک مشکل دارند و قطعاتی که صادر می‌شود مربوط به قطعاتی است که در بازار با آن مشکل نداریم.

گفتنی است چندی پیش علی جدی از نمایندگان مجلس گفته بود که در حال حاضر میلیاردها دلار صادرات داریم و قطعه‌سازان داخلی به برندهای خارجی مانند بنز و بی ام و صادرات انجام می دهند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی