پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو

کاهش هزینه بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی در اجرای پروژه‌ها/ ۲۹۷ میلیون یورو صرفه جویی حاصل از داخلی‌ سازی تولید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با اجرای پروژه‌های مدیریت هزینه، در سال گذشته صرفه جویی سه هزار و ۱۴۷ میلیارد تومانی محقق شده که با به نتیجه رسیدن پروژه های تعریف شده، این رقم به پنج هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان در پایان امسال افزایش خواهد یافت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرشاد […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با اجرای پروژه‌های مدیریت هزینه، در سال گذشته صرفه جویی سه هزار و ۱۴۷ میلیارد تومانی محقق شده که با به نتیجه رسیدن پروژه های تعریف شده، این رقم به پنج هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان در پایان امسال افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرشاد مقیمی با بیان این‌که گروه صنعتی ایران خودرو از دو سال گذشته در شرایط سخت تحریم و کرونا، با رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص نگاه به ظرفیت های داخل، در صدد به کارگیری و استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های داخلی برآمد، تاکید کرد: در همین راستا، ستاد ساخت داخل با همراهی و تعامل همه جانبه سازندگان داخلی شکل گرفت تا بتوانیم با تعمیق ساخت داخل، از بحران و سد تحریم ها عبور کنیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی و پیگیری ویژه تحقق خودکفایی قطعات میزهای ساخت داخل و به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در کشور برای تعمیق ساخت داخل و کاهش ارزبری در خودروهای تجاری به ویژه در حوزه موتور و گیربکس صورت گرفته است، طبق برنامه ریزی ها، با تحقق اهداف این بخش، کاهش ارزبری ۷۴ میلیون یورویی تا پایان امسال، محقق خواهد شد.

مقیمی از مشارکت و همکاری شرکت ها و صنایع توانمند در سطح کشور و تعریف بالغ بر ۱۳۳ پروژه با شرکت های دانش بنیان،۲۲ پروژه با صنایع دفاع و ۲۶ پروژه با صنایع هوافضای سپاه در دو سال اخیر خبر داد و گفت: بر این اساس و با اقدامات صورت گرفته از سال ۹۸ تاکنون، ۲۹۷ میلیون یورو کاهش ارزبری در قالب پروژه‌های ساخت داخل محقق شده است.

وی افزود: هم‌چنین طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته مطابق با اهداف و رویکردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا پایان امسال، کاهش ارزبری سالانه ۱۳۳ میلیون یورویی هدف‌گذاری شده که تا انتهای آبان ماه، ۶۹ میلیون یورو از این میزان محقق شده است.

مقیمی درخصوص اجرای پروژه‌های کاهش هزینه نیز گفت: ایران خودرو، برای کاهش بهای تمام شده و کاهش هزینه تولید که امری اساسی برای کمک به ادامه حیات در شرایط تحریم‌ها بوده است، ستاد مدیریت قیمت تمام شده محصولات را در سال گذشته ایجاد کرده است.

وی افزود: کاهش هزینه بیش از سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در سطح گروه صنعتی ایران خودرو محقق شده است. برای تحقق این اهداف، با مشارکت تمامی کارکنان گروه صنعتی، پروژه‌های عملیاتی کاهش هزینه تعریف شده و تحقق صرفه جویی و مدیریت هزینه دو هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان در سال جاری دنبال می شود.

انتهای پیام/

نشست‌ تخصصی انجمن‌ صنفی نمایندگی‌های مجاز ایران‌ خودرو برگزار شد

ایران خودرو با عرضه وانت بهبودیافته آریسان، سهم خود از بازار خودروهای کار را احیا می‌کند

فروش فوق‌العاده محصولات ادامه دارد/ تعهدات معوق ایران خودرو به ۷ هزار دستگاه رسید

خودروسازی، ویترین توسعه صنعتی کشور است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی