پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه ویژن جی‌تی (4)

جنگده ای برای پیست مسابقه / پورشه ویژن جی‌تی معرفی شد

شرکت پورشه چند شب پیش از یک محصول کانسپت خود به اسم پورشه ویژن جی‌ تی پرده برداری کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو چند ماه پیش بود که کانسپت‌های جنسیس برای حضور در بازی گرن‌توریسمو معرفی شدند. از آن روز چندماهی می‌گذرد و حالا شاهد معرفی یک خودروی جدید هستیم که به عنوان […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

شرکت پورشه چند شب پیش از یک محصول کانسپت خود به اسم پورشه ویژن جی‌ تی پرده برداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

چند ماه پیش بود که کانسپت‌های جنسیس برای حضور در بازی گرن‌توریسمو معرفی شدند. از آن روز چندماهی می‌گذرد و حالا شاهد معرفی یک خودروی جدید هستیم که به عنوان نخستین نماینده پورشه در بازی گرن‌توریسمو شناخته می‌شود.

اولین قسمت از سری بازی گرن‌توریسمو در سال 1997 و برای نسل اول پلی‌استیشن وارد بازار شد اما از آن زمان تاکنون، هیچ نماینده‌­ای از پورشه در این بازی حاضر نبوده و توافق رسمی بین خودروساز آلمانی با Need for Speed به عنوان صاحب امتیاز این بازی شکل نگرفته بود.

پورشه ویژن جی‌تی (1)

حال پس از دو سال طراحی، نماینده پورشه در گرن‌توریسمو در قالب یک سوپراسپرت برقی با نام ویژِن جی‌تی (Vision GT) معرفی شده است.

بدنه مدرن این خودرو در عین شباهت به هواپیمای جنگنده، یادآور محصولات کلاسیک پورشه یعنی 356 و 550 نیز هست. فرم گلگیرها به گونه­‌ای به کیمن و 911 شبیه است و به نظر می­‌رسد میانه بدنه برای نصب پیشرانه درنظر گرفته شده تا وزن به طور مساوی بین محورها تقسیم شود.

پورشه ویژن جی‌تی (2)

براساس اعلام پورشه، ویژن جی‌تی تصویر خودروهای مسابقه‌­ای الکتریکی در دهه آینده را به نمایش گذاشته است.

از آنجایی که با یک خودروی مسابقه‌­ای برای بازی ویدیویی روبرو هستیم، رعایت بسیاری از قوانین الزامی به نظر نمی­‌رسد همچون فرم چراغ‌های جلو یا نحوه باز شدن بدنه برای دسترسی سرنشینان به داخل که با اثر انگشت راننده فعال می­‌شود.

پورشه ویژن جی‌تی (3)

فرم خاص صندلی­‌ها، استفاده از فناوری هولوگرام در صفحه نشان­‌دهنده­‌ها، پشت‌­سری صندلی‌­ها با قابلیت تنظیم برای کلاه ایمنی و بسیاری موارد دیگر، ایده‌­های خلاقانه­‌ای است، که طراحان پورشه با آزادی عمل کامل در طرح ویژن جی‌تی به‌کار گرفته­‌اند.

شرکت پورشه هرگونه ارتباط بین این کانسپت و یک محصول واقعی را تکذیب کرده‌اند، ولی در عین حال استفاده از زبان طراحی ویژن جی‌تی در محصولات سال‌های آینده را محتمل دانسته است.

پورشه ویژن جی‌تی (5)

به هرحال پورشه ویژن جی‌تی از مارس 2022 وارد بازی گرن‌توریسمو 7 خواهد شدو در پلی استیشن 4 و 5 در دسترس علاقمندان خواهد بود.

پورشه ویژن جی‌تی (6)

انتهای پیام/ منبع: باما

اصالت خلاصه شده در 3 رقم/ بررسی 2 نسل از پورشه 911 در ایران

مروری بر تاریخچه پراید/ از آمریکا تا ژاپن، از کره تا ایران

گرد و خاکی تازه از نتیجه فردیناند پورشه در صنعت خودرو

فراتر از کاربرد!/ با عجیب ترین آپشن های خودرویی آشنا شوید

داستان پورشه های بندر نوشهر چیست؟

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی