پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیران خودرو-نمایشگاه خودرو تهران

اعلام آمادگی۱۰ خودروساز کشور برای حضور در نمایشگاه خودرو تهران

نمایشگاه خودروی تهران در بهمن سال جاری و پس از وقفه‌ای دو ساله برگزار می‌شود آن‌هم در حالی که ده خودروساز تا امروز برای حضور در این رویداد مهم خودرویی کشور ابراز تمایل کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو دهه نود شمسی را باید یکی از دهه‌های پرافت‌وخیز صنعت خودروی ایران در سال‌های پس […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۳ آذر ۱۴۰۰

نمایشگاه خودروی تهران در بهمن سال جاری و پس از وقفه‌ای دو ساله برگزار می‌شود آن‌هم در حالی که ده خودروساز تا امروز برای حضور در این رویداد مهم خودرویی کشور ابراز تمایل کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

دهه نود شمسی را باید یکی از دهه‌های پرافت‌وخیز صنعت خودروی ایران در سال‌های پس از انقلاب دانست چرا که هم روی سکه واردات نسبتا آزاد و متنوع را دید هم روی سخت‌ترین تحریم‌هایی که بر یک صنعت تا امروز اعمال شده است.

در سال‌هایی که حضور خودروسازان بین‌المللی در ایران پررنگ بود و خودروهای روز دنیا به راحتی در ایران با خدمات پس از فروش معتبر عرضه می‌شد، نمایشگاهی برگزار شد که برای اولین بار بزرگان زیادی را در یک‌جا جمع کرد.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران همان رویدادی بود که بازار خودروی ایران به آن نیاز داشت تا پس از سال‌ها شاهد جمع بزرگی از خودروسازان جهانی در کنار خودروسازان ایرانی باشد.

این رویداد در سال 1395 محقق شد و نخستین نمایشگاه خودرو تهران کار خود را شروع کرد.

این نمایشگاه در سال‌های 95 و 96 شاهد ثبت اتفاقاتی بود که برای اولین بار در ایران رخ می‌داد.نمایش کانسپت خاص پژو در غرفه ایکاپ، حضور خودروی فرمول1 رنو و طراحی غرفه رنو همگام با سایر نمایشگاه های جهانی که این شرکت در آن حاضر شده بود همان چیزی بود که اعتبار ویژه ای به اولین و دومین نمایشگاه خودرو تهران بخشیده بود.

به هر حال این سال‌ها با وجود انتظاری علاقمندان دوام چندانی نداشت و شرایط صنعت خودرو به دلیل تحریم ها با افول مواجه گشت تا جایی که برگزاری نمایشگاه از سال 97 به بعد متوقف شد.

این سال‌ها هر چند از سخت ترین دوره‌ها برای صنعت خودروی ایران بود اما موجب شد تا این صنعت خود را با شرکای آسیایی احیاء کند.
حال که شرایط نسبت به آن سال‌ها بهبود یافته است و تنوع نسبتا مناسبی از خودروهای داخلی و خارجی در بازار ایران وجود دارد آنچه بیش از گذشته نبود آن محسوس بود، برگزاری نمایشگاه خودرو است.

خوشبختانه این امر در آستانه انجام است و برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تهران قطعی شده است.

این نمایشگاه که در بهمن ماه برنامه‌ریزی شده است طبق روال سال‌های قبل در شهر آفتاب برگزار می شود.

هر چند تا امروز اطلاعات رسمی زیادی از نمایشگاه خودرو تهران منتشر نشده است اما برخی منابع آگاه از روند برگزاری نمایشگاه، از استقبال خودروسازان داخلی و شرکای خارجی از این نمایشگاه خبر می دهند.

بنابر شنیده‌های موثق، تا این لحظه 10 خودروساز برای حضور در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران اعلام آمادگی کرده‌اند تا شرایط حضور در این نمایشگاه را فراهم کنند.

چهارمین نمایشگاه خودرو تهران از 26 تا 29 بهمن ماه 1400 در محل سایت نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نمایشگاه خودرو پاریس با چهره ای متفاوت بازمی گردد

شاهین سایپا، ایمن‌ ترین خودرو ایرانی؟

سیستم ترمز تسلا درست عمل نمی کند!/ اعتراض یک زن در نمایشگاه خودرو چین

طی 2 ماه اخیر درخواستی برای دریافت جواز نمایشگاه خودرو نشده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی