پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد موستانگ GT500 (1)

پرده برداری از سلطان جاده ها

سلطان جاده یعنی فورد ماستنگ شلبی GT500KR بالاخره معرفی شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بالاخره انتظار به سر رسید و فورد ماستنگ شلبی GT500KR که از سوی علاقمندان به لقب سلطان جاده مفتخر شده، رونمایی شد. در زیر کاپوت فیبرکربنی این کوپه آمریکایی، پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری قرار گرفته است که با […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

سلطان جاده یعنی فورد ماستنگ شلبی GT500KR بالاخره معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بالاخره انتظار به سر رسید و فورد ماستنگ شلبی GT500KR که از سوی علاقمندان به لقب سلطان جاده مفتخر شده، رونمایی شد.

در زیر کاپوت فیبرکربنی این کوپه آمریکایی، پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری قرار گرفته است که با سوپرشارژر، دریچه گاز بزرگتر، ورودی هوا و اینترکولر جدید و سیستم اگزوز بهسازی شده همراه شده تا قدرتی در حدود 900 اسب­‌بخار تولید کند. البته رقم قدرت هنوز به صورت دقیق معلوم نشده است، ولی شلبی اطمینان دارد عدد نهایی کمی بیشتر از 900 خواهد بود.

فورد موستانگ GT500 (2)

غیر از تقویت پیشرانه، کمک‌­فنرهای قابل تنظیم جلو و عقب، تنظیم مجدد سیستم تعلیق و رینگ‌های 20 اینچی شلبی هم برای GT500KR درنظر گرفته شده است.

مدل قبلی GT500KR می­‌توانست ظرف 10 ثانیه مسافت 400 متر را طی نماید ولی احتمال دارد که برای مدل جدید این زمان به 9 ثانیه کاهش یابد.

فورد موستانگ GT500 (4)

علاوه بر کاپوت، در ساخت برخی قطعات دیگر همچون دیفیوزر عقب و فلاپ‌­ها نیز از فیبرکربن استفاده شده است.

کاپوت برآمده با مسیر هدایت هوا به پیشرانه، نوارهای تزئینی و نشان شلبی روی جلوپنجره، از مهمترین تغییرات ظاهری GT500KR است، درحالی‌که در فضای کابین با روکش چرمی صندلی­‌ها، کفپوش­ با نشان شلبی و همچنین نشان شصتمین سالگرد تاسیس شلبی مواجه هستیم.

شلبی قصد دارد تنها 225 دستگاه GT500KR را در سال 2022 به تولید برساند که 180 نمونه از آن‌ها مختص ایالات متحده بوده و با نشان 60 سالگی تزئین خواهند شد. البته مالکان شلبی GT500 های مدل 2020 و 2021 هم می­‌توانند برای دریافت کیت KR به شلبی مراجعه کنند، هرچند که در این نمونه­‌ها از نشان 60 سالگی خبری نیست.

انتهای پیام/ منبع: باما

پاسخی به فورد/ نگاهی به ای ام سی جاولین مدل 1968 در مشهد

عجیب ترین ماشین پلیس های جهان!/ با گران ترین و خاص ترین خودروهای پلیس آشنا شوید

شرور یک میلیون دلاری!/ پروژه هیجان انگیز تیونینگ فورد ماستنگ 1965

پیرمردای پرحاشیه!/ فورد موستانگ محبوب دل پیرمردان

خودروهای قسمت جدید فیلم سریع و خشن/ سرعت با طعم خشم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی