پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

خودروسازان دولتی، باید همانند خودروسازان خصوصی فعالیت کنند

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خودروسازان دولتی، باید همانند خودروسازان خصوصی فعالیت کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عزت الله اکبری، تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان دولتی از انواع رانت برخوردار هستند و به نوعی حیات خلوت دولت شده اند و هیچگاه نیز رضایت […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۹ دی ۱۴۰۰

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خودروسازان دولتی، باید همانند خودروسازان خصوصی فعالیت کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عزت الله اکبری، تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان دولتی از انواع رانت برخوردار هستند و به نوعی حیات خلوت دولت شده اند و هیچگاه نیز رضایت عمومی را در برنداشته اند.

او بیان کرد: برای اینکه وضعیت این خودروسازان عادی شود و اقتصادی اداره شوند باید مثل شرکت های خصوصی اداره شوند تا بتوان به آن ها به چشم بنگاه اقتصادی موفق نگاه کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از دلایلی که می گوییم دولت ها نباید در مدیریت خودروسازی ها دخالت کند این است که واقعا در این صنعت توسعه و پیشرفت اتفاق بیفتد؛ اکنون چند سال خودروساز نشده ایم.

تالار پشتی گفت: فرض کنید خودروساز هیچ مشکلی در تولید یک خودرو نداشته باشد و تمام امکانات را داشته باشد، اما اکنون سوال پیش می آید آیا می تواند خودرویی بسازد که رضایت مردم را به دست بیاورد؟ قطعا خیر.

او بیان کرد: فرصت ساخت خودرو برای خودروسازان دولتی فراهم شده است، اما در مقابل این کار مقاومت می کنند و در نتیجه مشخص است که نمی توانند خودروساز شوند.

این مقام مسئول گفت: می گوییم خودروسازان دولتی باید مانند برخی از شرکت های خصوصی، سازمان دهی شوند تا بتوانند بخش به بخش اجزای مختلف خودرو را در داخل بسازند، موضوعی که شدنی است اما این کار انجام نمی شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هر ماشین آلات مدرن روز را بخش خصوصی می تواند وارد کند، چرا این اجازه را به آنها نمی دهند؟

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به دنبال حمایت از متولیان صنعت خودرو برای رونق تولید باکیفیت و ارزان قیمت و حفظ اشتغال هستیم

واردات خودرو و کاهش تعرفه آن بهترین راه برای ساماندهی به بازار و صنعت خودرو است

رشد 500 هزار دستگاهی تولید خودرو از سال آینده

لزوم کاهش هزینه تمام شده تولید خودرو

حمایت از صنعت خودرو، ضروری و الزام‌آور است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی