پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

لزوم توجه به تحقیق و توسعه در صنعت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره کرد: در کشور ما به حوزه تحقیق و توسعه در صنایع بی‌توجهی می‌شود و این موضوع منشا نارضایتی‌ها از کیفیت محصولاتی مانند خودرو است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص حمایت های مجلس و دولت از صنایع خودروسازی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره کرد: در کشور ما به حوزه تحقیق و توسعه در صنایع بی‌توجهی می‌شود و این موضوع منشا نارضایتی‌ها از کیفیت محصولاتی مانند خودرو است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص حمایت های مجلس و دولت از صنایع خودروسازی و لوازم خانگی و … بیان کرد: این حمایت‌ها نباید بی‌نهایت باشد در واقع این صنایع باید شبیه طفلی باشند که بزرگ می‌شوند و نه تنها روی پای خود می‌ایستند بلکه به پدر و مادر خود هم کمک می‌کنند. در صورتی که صنایع همواره مانند کودکی نیازمند حمایت باشند، مشخص می‌شود که سیاست‌گذاری‌های انجام شده کامل و درست نبوده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید در سیاست‌گذاری برای صنایع مسیری انتخاب شود که همواره رانت به سرپا بودن و سودده بودن تولیدکننده کمک کند یعنی پشتیبانی از تولید نباید به معنای توزیع رانت باشد به طور مثال نباید با ممنوع شدن واردات کالاهای مشابه ساخت داخل، تولیدکننده به جای اینکه از این فرصت برای پیشرفت استفاده کند، با خیال راحت در بازار بی‌رقیب یکه‌تازی کند.

وی اضافه کرد: در هر صنعتی که انحصار وجود داشته باشد و از ورود تولیدکننده جدید به این حوزه جلوگیری شود، فساد، نارضایتی و افزایش قیمت رقم می‌خورد بنابراین بازار باید به سمت رقابتی شدن پیش رود در واقع به معنای واقعی اجازه خودروسازی به بخش خصوصی داده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه سازوکار نظارت و حکمرانی نباید به منزله دخالت در قیمت‌گذاری باشد، تصریح کرد: هرچند قیمت‌گذاری دستوری آسیب است اما باید به این نکته نیز توجه کرد که در شرایط انحصاری که واردات ممنوع است، نمی‌توان قیمت‌گذاری دستوری را حذف کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تحقیق و توسعه در صنایع را یکی از اصلی‌ترین موضوعات دانست و توضیح داد: در کشور ما به این حوزه بی‌توجهی می‌شود و این موضوع منشا نارضایتی‌ها از کیفیت محصولاتی مانند خودرو است.

طاهری ادامه داد: باید با فعالیت‌های پژوهشی، مهندسی معکوس و استفاده از ایده‌های نو کیفیت را افزایش داد و رضایت مردم را جلب کرد.

انتهای پیام/ منبع: حانه ملت

زمان برگزاری نمایشگاه خودرو تهران به تعویق افتاد

خودروسازان باید به طور کامل خصوصی سازی شود

تعداد خودروهای ناقص خودروسازان در حال کاهش است

لزوم توجه صنعت قطعه سازی بر بکارگیری از جوانان نخبه در این صنعت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی