پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف بهبهان

خودروسازان مقصر نیستند!

مدیرکل دفتر صنایع خودرو بیان کرد: بررسی آخرین گزارش باز نشدن ایربگ ها در حادثه تصادف محور بهبهان- رامهرمز و بازخوانی ACU ایربگ‌ها نشان داد در هیچ یک از خودروهای یاد شده مشکل از کیسه هوا نبوده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سهیل معمارباشی  مدیر کل دفتر صنایع خودرو اظهار کرد: بارها در […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر صنایع خودرو بیان کرد: بررسی آخرین گزارش باز نشدن ایربگ ها در حادثه تصادف محور بهبهان- رامهرمز و بازخوانی ACU ایربگ‌ها نشان داد در هیچ یک از خودروهای یاد شده مشکل از کیسه هوا نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سهیل معمارباشی  مدیر کل دفتر صنایع خودرو اظهار کرد: بارها در رسانه‌ها توضیح داده شد برای اینکه کیسه هوای خودروها باز شود شتاب منفی خاصی باید به خودرو وارد شود.

وی بیان‌ کرد: بازخوانی نتایج ACU ایربگ‌ها نشان داد که شتاب منفی و شرایط لازم برای باز شدن آنها به‌جز یک مورد خودروی سمند سورن در سایر خودرو ها ایجاد نشده و در نتیجه ایربگ‌ها باز نشدند.

معمارباشی ادامه‌داد: همچنین در چند مورد شاهد له شدن کامل یا آتش گرفتن خودروها در این تصادف بودیم که هیچ اطلاعاتی از ACU این خودروها نتوانستیم به دست آوریم.

وی یادآور شد: پس از این حادثه، تصادف دیگری در یکی از محورهای مواصلاتی کشور با برخورد هشت دستگاه خودرو به وقوع پیوست که در آن ایربگ اکثر خودروها باز شده بود.

این مقام مسوول اشاره کرد: سالیانه بیش از سه‌هزار مورد تعویض ایربگ خودروها در مراکز خدمات پس از فروش خودروسازان به ثبت می‌رسد و این به معنای آن است که سیستم ایربگ خودروهای تولید داخل مشکلی ندارد، اما این انتظار که تحت هر شرایطی باید کیسه‌های هوا باز شوند منطقی نیست.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

کسب تجربه به قیمت جان پسر بچه 12 ساله تمام شد

کروکی الکترونیکی به کجا رسید؟

30 درصد تصادفات پایتخت مربوط به سرعت غیر مجاز می شود/ حداکثر سرعت در خیابان‌ های تهران چقدر است؟

تصادف منجر به فوت قتل عمد است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی