پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرعامل سایپا

سهام درون گروهی خودروسازان واگذار می شود

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم، چرا که دارایی ها و سهام درون گروهی خودروسازها باید عرضه شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش زنجیره خودروسازی در افق ١۴٠١ گفت: در سال آینده […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم، چرا که دارایی ها و سهام درون گروهی خودروسازها باید عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش زنجیره خودروسازی در افق ١۴٠١ گفت: در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم، چرا که دارایی ها و سهام درون گروهی خودروسازها باید عرضه شود و درآمدش در چرخه تولید بیاید و با این کار صنعت خودرو به ریل خود بر می گردد. البته این کارنیاز به زمان کوتاهی دارد که با کمک همدیگر انجام خواهیم داد.

تیموری همچنین از حذف خودرو تیبا از سال آینده از چرخه تولید و عرضه خودرو آریا در سال ١۴٠١ خبر داد و گفت: بنده همیشه اعتقاد به حمایت از زنجیره تامین داشته‌ام و معتقدم خودروساز بدون زنجیره تامین هیچ است. نکته‌ای که در جامعه ما مغفول مانده است، بحث توجه به سهامداران خرد است؛ ما در سایپا یک میلیون سهامدار خرد داریم که در سال‌های اخیر هیچ عایدی نداشتند.

وی ضمن اشاره به اینکه به ازای تولید هر خودرو تیبا ۷۷میلیون و ۴٩٩ هزار تومان زیان ایجاد می‌شود، گفت: تلاش ما برای این است که از سال آینده تولید انبوه خودرو تیبا در گروه صنعتی سایپا متوقف شود ث و تنها برای سهم خودروهای ثبت‌نامی تولید آن صورت گیرد. از سال آینده، تمرکز خود را بر روی تولید موتوری براساس نقشه مداری خواهیم گذاشت. دیگر نمی‌خواهیم با مهندسی معکوس موتور تولید کنیم که زنجیره تامین از این بابت متحمل زیان شود. اولین موتور طراحی شده نیز تولید شده و در حال تست است.

مدیرعامل سایپا همچنین خبر داد: سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه خواهیم‌کرد و زنجیره تامین را در تولید این خودرو به کار می‌گیریم. فرآیندها بایستی اصلاح شوند؛ تغییر فرآیند سخت و پیچیده است اما با آموزش می‌توان به سهولت تغییر را انجام داد. اوایل سال آتی، فرآیند کیفیت را در سایپا اصلاح‌ خواهیم کرد.

انتهای پیام/

امداد نوروزي سايپا از 25 اسفند تا 14 فروردين 1401/ 1200 گروه امداد سايپا آماده ارائه خدمات به سفر‌های نوروزی

عرضه شاهين جي در اجراي قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

فروش فوق العاده محصولات سایپا به مناسبت اعیاد شعبانیه

برگزاری مراسم قرعه کشی دو طرح پیش فروش محصولات سایپا/ اسامی منتخبین دوشنبه اعلام می‌شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی