پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خطیبی مدیرعامل ایران خودرو

باید 15 هزار دستگاه خودرو در سال آینده صادرات داشته باشیم

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: انشاالله در گروه صنعتی ایران خودرو در سال ١۴٠١ باید ١۵ هزار دستگاه صادرات داشته باشیم که یک رشد ٣٠٠ درصدی خواهد بود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو مهدی خطیبی مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو در مراسم رونمایی از اتوبوس برقی این خودروساز اظهار کرد: طبق برنامه […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: انشاالله در گروه صنعتی ایران خودرو در سال ١۴٠١ باید ١۵ هزار دستگاه صادرات داشته باشیم که یک رشد ٣٠٠ درصدی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی خطیبی مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو در مراسم رونمایی از اتوبوس برقی این خودروساز اظهار کرد: طبق برنامه گروه صنعتی ایران خودرو باید 750 هزار دستگاه خودرو در سال آینده تولید کند که در این میان ایران خودرو دیزل نفش کلیدی ایفا می کند.

به گفته وی، اگر برنامه های ما محقق شود، بعد از چند سال ایران خودرو از زیان دهی خارج می شود. ضمن این که باید تیراژ بالا در گروه صنعتی ایران خودرو با نگاه صادراتی باشد. انشاالله در گروه صنعتی ایران خودرو در سال ١۴٠١ باید ١۵ هزار دستگاه صادرات داشته باشیم که یک رشد ٣٠٠ درصدی خواهد بود.

خطیبی اشاره کرد: در حوزه توسعه محصول قبلا اقداماتی شده است که با اصلاحات و برنامه های جدید ادامه پیدا می کند.

این مقام مسئول در ایران خودرو تشریح کرد: از جمله راه های موفقیت این است که باید به قانون تجارت و مفاهیم هلدینگی احترام بگذاریم. از این رو نگاه ما به ایران خودرو دیزل متفاوت است و یکی از تصمیماتی که گرفته شده، ارتباط مستقیم ایران خودرو دیزل با زنجیره تامین است. بازگشت شرکت چرخشگر به ایران خودرو دیزل. از طرفی نگاه های سازمان ما باید بر اساس اصول اقتصادی باشد و بنده به آقای وزیر هم قول داده ام که در زمان مدیریت بنده در ایران خودرو کار غیر اقتصادی نخواهیم کرد.

جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: ایران خودرو دیزل در دوران تحریم ها مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته است و این گروه صنعتی در سال ٩٩ بیش از ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان زیان انباشته داشته است.

وی بیان کرد: حدود ٢٠ درصد از پرسنل این شرکت تعدیل شده است زیرا چاره ای باقی نمانده بود و این روند تا ١۶ ماه قبل ادامه داشت. در نتیجه به این جمع بندی رسیدیم که باید در تولید جهش اتفاق بیفتد تا ایران خودرو دیزل نجات پیدا کند.

اتوبوس برقی ایران خودرو

توسلی مهر ضمن اشاره به تولید ٧ هزار دستگاه خودرو در سال ١۴٠٠ گفت: تولید نسبت به سال ٩٩ حدود ۵ برابر شده است و بدهی های بانکی نیز در حال تسویه شدن است.در حال حاضر بدهی ایران خودرو دیزل به بانک ها تنها حدود ٣٠٠ میلیارد تومان است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل ادامه داد: ٣۶ درصد از سهم بازار خودروهای تجاری متعلق به ایران خودرو دیزل است و ٧٠ درصد از محصولات ما تولید داخلی است و تنها ٣٠ درصد وابسته به CKD هستیم.

وی با اشاره به اهمیت اتوبوس های برقی به دلیل کاهش آلایندگی ها تصریح کرد: در جهان طبق آمار سرانه برای هر ٣٢ هزار نفر در جهان یک اتوبوس برقی تولید شده است و از الزامات شهرهای پرجمعیت است. ضمن این که به جز حذف آلایندگی به دلیل حذف موتور دیزلی، آلایندگی های صوتی هم از آن حذف شده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل بیان کرد: اگر قرار به تولید محصول پیشرفته باشد، باید قرارداد های تضمینی از سوی حاکمیت امضاء شود. زیرا ریسک سرمایه گذاری در این حوزه بالاست و در حال حاضر ما در بخش ون سرمایه گذاری کردیم، اما قول هایی که از طرف دکتر زاکانی در شهرداری تهران داده شده بود، عملی نشده است و این منابع مالی را بدون بهره وری باقی می گذارد.

توسلی مهر در ادامه گفت: ٧٠ درصد از آلایندگی هوای تهران ناشی از خودروهاست که بیش از ۵٠ درصد از آن متعلق به خودروهای دیزلی است. ما در تلاش هستیم که تولید را هدایت کنیم و زنده نگه داریم اما الان حتی با امکاناتی که ما در حوزه تولید من داریم، باز هم شنیده ایم شهرداری تهران قرار است ون وارد کند. ما واقعیت نگران هستیم که در صورت عدم حمایت از تولیدکنندگان خودروهای تجاری، این سرمایه گذاری ها چه سرنوشتی خواهند داشت.

وی با اشاره به طرح توسعه اتوبرس برقی که بر مبنای پلتفرم اتوبوس آتروس داخلی انجام شده است گفت: مشخصات اتوبرس برقی ایران خودرو دیزل از مشخصاتی که شهرداری تهران و وزارت کشور برای محصول پیشنهاد کرده اند بهتر است و قیمت تمام شده آن هم ٢٠درصد از نمونه های خارجی کم تر است.

وی در پایان گفت: امروز ایران خودرو دیزل که برشکسته ترین خودروساز کشور بوده است، امروز سوده ترین شرکت و در سال بعد در مجمع عمومی انشاالله سود اعلام خواهیم کرد. تنها نیازمند حمایت های نهادها هستیم تا تولید را با محصولات جدید جلو برویم. ضمنا در سال بعد در حوزه کیفیت اخبار خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظارت بر رفتار کارکنان شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در برخورد با مشتریان

آمادگی نمایندگی‌های ایران خودرو در سراسر کشور برای ارایه خدمات با کیفیت به مشتریان در سال ۱۴۰۱

افتتاح نمایندگی‌های جدید «ستاره ایران» در سطح کشور

عرضه سه محصول در دو طرح فروش فوق‌العاده و ویژه مادران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی