پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو هیبریدی

از واردات خودرو چه خبر؟

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، تا زمانی که دستورالعمل نهایی ابلاغ نشود، هیچ موردی قطعیت ندارد و هرگونه گمانه‌زنی کلا اشتباه است؛ لذا بایستی منتظر ماند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: تا زمانی که دستور العمل بصورت جامع و نهایی منتشر نشود، اینکه بخواهیم بگوییم […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، تا زمانی که دستورالعمل نهایی ابلاغ نشود، هیچ موردی قطعیت ندارد و هرگونه گمانه‌زنی کلا اشتباه است؛ لذا بایستی منتظر ماند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: تا زمانی که دستور العمل بصورت جامع و نهایی منتشر نشود، اینکه بخواهیم بگوییم چه خودروهایی وارد خواهد شد یا چه خودروهایی امکان واردات ندارند، بصورت کلی اشتباه است؛ چرا که تا زمانیکه نرخ عوارض، نرخ تعرفه و همچنین دیگر موارد فزاینده قیمت تمام شده کالاهای وارداتی، تعیین نشود، هیچ قطعیتی وجود نخواهد داشت و نمی‌توان اظهارنظر کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه پیش از این همچنین صحبت از واردات خودرو با حجم 2500 سی‌سی مطرح بود، بایستی منتظر باشیم تا مشخص شود همچنان این میزان برقرار خواهد بود یا خیر؟. اما در هر صورت هر اقدامی که قرار باشد صورت گیرد؛ آنچه که وزارت صمت به‌عنوان دستورالعمل تصویب کند، اجرایی خواهد شد. هنوز دستورالعملی در این رابطه ندیده ایم. همه موارد در پیش‌نویس طرح مطرح شده اما در رفت‌وآمدها تغییر می‌کند؛ بنابراین هیچ موردی نه غلط است و نه قطعی؛ لذا تنها باید منتظر ابلاغ و انتشار دستورالعمل ماند.

دادفر تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز دستورالعمل واردات خودرو مشخص نیست، واردکنندگان نیز اقدامی برای واردات انجام نداده‌اند. این در حالیست که اگر قرار باشد طبق صحبت‌هایی ابتدایی، از شهریور ماه امسال واردات آغاز شود، واردات در شهریور ماه در اینصورت عملی خواهد بود که همین امروز واردات آزاد شده باشد و ثبت سفارش‌ها صورت گیرد تا مراحل طی و خودروها وارد شود. حداقل و خوشبینانه، چهار ماه از زمانی که مصوبه صادر و دستورالعمل‌ها مشخص شود، زمان نیاز است تا خودرو وارد شود. با توجه به مقررات محدودکننده (همچون استاندارد، تعیین نمایندگی، تعیین خدمات پس از فروش، گمرک، محیط‌زیست، پلیس راهور و…) هیچکس هم نمی‌تواند این زمان را کاهش دهد.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی