پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

بورس کالا؛ راه نجات از قیمت گذاری دستوری

به گفته رئیس انجمن قطعه سازی، در شرایط موجود تنها راهی که می‌تواند صنعت خودروسازی کشور را از قیمت‌گذاری دستوری نجات دهد، عرضه خودرو در بورس کالا است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  محمدرضا نجفی‌منش رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی با اشاره به عرضه موفق خودروی 207 در بورس کالا اظهار […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۷ آذر ۱۴۰۱

به گفته رئیس انجمن قطعه سازی، در شرایط موجود تنها راهی که می‌تواند صنعت خودروسازی کشور را از قیمت‌گذاری دستوری نجات دهد، عرضه خودرو در بورس کالا است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

محمدرضا نجفی‌منش رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی با اشاره به عرضه موفق خودروی 207 در بورس کالا اظهار کرد: پیش از این برای ثبت نام 10 هزار خودرو 6 میلیون نفر صف تشکیل می‌شد اما با عرضه موفق 207 در بورس کالا، آن هم با تعداد بالا شاهد آن هستیم که تنها قشر دلال بازنده میدان هستند.

نجفی‌منش افزود: با این اقدام هم مصرف‌کننده با قیمت پایین‌تری به خودرو مورد نظر خود رسیده و هم خودروساز با قیمت بالاتری محصول خود را به فروش رسانده است که امیدوارم باقی خودروهای موجود در کشور هم در بورس کالا عرضه شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در ادامه به مطالبات بالای قطعه‌ سازان اشاره کرد و گفت: با سیاست‌های فعلی در کنار افزایش دستمزد و نرخ بالای ارز نیاز نقدینگی قطعه‌سازان بسیار بالا رفته است و ضروری است برای چرخیدن چرخ اقتصادی این صنعت سیاست‌های کنونی تغییر کند.

نجفی‌منش با بیان اینکه در دیگر کشورها قطعه‌ سازان بعد از تحویل محصول حداکثر یک ماه بعد پول خود را دریافت می کنند، به دیگر مشکلات قطعه سازان اشاره کرد و افزود: پیش از این با گشایش ال سی مواد اولیه تهیه می‌شد اما امروز باید نقدا و حتی با پرداخت چند ماه زودتر پول مواد اولیه تسویه شود و امیدوار بود چند ماه بعد از تسویه جنس، تحویل قطعه‌ساز شود.

انتهای پیام/ منبع: سنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی