پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

لباسی برای رستگاری

بازار خودرو امروز ، در قامت دونده ای قرار گرفته که ابتدا با ناجوانمردی نام اش خط خورد به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو بازار خودرو امروز ، در قامت دونده ای قرار گرفته که ابتدا با ناجوانمردی نام اش خط خورد و‌ سپس با تلاش دوچندان برای حفظ تناسب اندام خود مجبور شد […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۹ آذر ۱۴۰۱

بازار خودرو امروز ، در قامت دونده ای قرار گرفته که ابتدا با ناجوانمردی نام اش خط خورد

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

بازار خودرو امروز ، در قامت دونده ای قرار گرفته که ابتدا با ناجوانمردی نام اش خط خورد و‌ سپس با تلاش دوچندان برای حفظ تناسب اندام خود مجبور شد تا در مسابقات محلات و استانی شرکت کند.

بعد از کسب عناوین رنگی در تورنمت هایی که شاید برای رزومه بلندش چندان معتبر نیست مجددا با مشکلی مواجه شود که آن محدودیت در خرید مکمل های غذایی بود ( مشکل در زنجیره تامین قطعات خودرو).

حالا پس از‌گذر این مصائب بازهم نمیتواند با تمام سرعتش بدود به این علت که مجبور شده تا کفش هایی به پا کند که به جای تسهیل سرعت، وزنه ای است که بر پایش آویزان شده و اجازه نمیدهد تا دونده سریعتر حرکت کند و تنها خستگی بر تن ورزشکار به یادگار‌ می‌ماند.

اگر بخواهیم‌کمی ساده تر بگوییم امروز وزنه های دونده در بازار خودرو به قیمت گذاری دستوری معنا دارد که رخصت افزایش سرعت را از خودروساز دریغ کرده و حالا چهارچرخ سازان با وجود گذر از چالش ها درگیر زیان انباشته ای شده اند که محصول شیوه قیمت گذاری است.

بهارستانی ها در راستای علاج درد خودروسازان نسخه عرضه خودرو در بورس کالا را پیچیدند شیوه ای از عرضه خودرو که کمی غریب است و در نوع خود بی نظیر. این شیوه با هدف پوشش زیان خودروسازان وارد میدانی شد که موجب رفع ترافیک نمی شود و تنها درمقیاس بسیار اندک موجب بازگشت سودی می شود که شاید وعده چند روز خودروسازان است.

باید پذیرفت مادامی که سنگینی وزنه سودآوری بیش از هزینه تولید نباشد عایدی ادامه حیات برای تولیدکننده ضرر و زیان است.

از طرفی دیگر باتوجه به حضور قدرتمند قیمت گذاری دستوری در‌ این‌ بازار و زیانی که از پس آن در دست خودروساز مانده همچنین فاصله قابل توجه قیمت کارخانه و بازار، عرضه خودرو تنها سبب ظهور نرخ سومی در بازاری شده که دیگر خبری از مصرف کننده واقعی نیست. در واقع این شیوه از فروش همان روش قرعه کشی است که این بار لباسی موجه به تن کرده است.

اگر نگاهی به بورس بیاندازید تعداد خودروهای عرضه شده بسیار محدود است و عملا تاثیری در بازار‌ ندارد. ساده بگوییم عرضه خودرو در بورس بیشتر برای خودروسازان جذاب بوده و فرقی به حال خریدار ندارد به این علت که همان افراد این بار در بازار سرمایه صف کشیده اند.

بالا بودن هزینه تولید، مشغولیت حجم قابل توجهی از‌ سرمایه خودروسازان در بخش های غیر مولد و قیمت گذاری دستوری موجب‌ شده تابازار خودرو همچنان درجا بزند و این اختلاف قیمت بوجود آمده سبب شده مصرف کننده واقعی هم‌ در لباس دلال وارد بازار شود.

نسخه عرضه خودرو در بورس کالا فارغ از عدم رفع مشکل و پدیدار کردن نرخ سوم در بازار موجب شده تا خودروسازان رقابت افزایش سرمایه و سهم و سبز نگه داشتن تابلو را به رقابت در تولید و بازار و طراحی و توسعه محصول ترجیح‌ دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی