پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پنچرگیری لاستیک تیوبلس (3)

تلاش برای نجات از مخمصه در پنچری‌های اضطراری / چگونه پنچرگیری لاستیک تیوبلس را خودمان انجام بدهیم؟

پنچرگیری لاستیک تیوبلس اگر ابزار لازم، نخ پنچرگیری و پمپ باد را در خودرو داشته باشید، اقدام پیچیده‌ای نیست و با کمی تمرین می‌توان آن را به درستی انجام داد. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از مجله تخت گاز؛ پنچرگیری لاستیک تیوبلس اگر ابزار لازم، نخ پنچرگیری و پمپ باد را […]

سبحان قالیباف
جمعه - ۱۱ فروردین ۱۴۰۲

پنچرگیری لاستیک تیوبلس اگر ابزار لازم، نخ پنچرگیری و پمپ باد را در خودرو داشته باشید، اقدام پیچیده‌ای نیست و با کمی تمرین می‌توان آن را به درستی انجام داد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از مجله تخت گاز؛

پنچرگیری لاستیک تیوبلس اگر ابزار لازم، نخ پنچرگیری و پمپ باد را در خودرو داشته باشید، اقدام پیچیده‌ای نیست و با کمی تمرین می‌توان آن را به درستی انجام داد. مهارتی که گاهی در یک جاده خلوت خارج از شهر حسابی می‌تواند به کمک شما بیاید و از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده‌اید رهایتان کند. دست کم شاید بتوانید وقتی مثلا 2 لاستیک پنچر دارید یا زاپاس‌تان نیز مرخص است، خودرو را تا اندازه‌ای سر پا کنید که بتواند شما را به اولین تعمیرگاه برساند. به هرحال گاهی پیش می‌آید که چند لاستیک با هم پنچر شوند یا فراموش کرده باشید که زاپاس‌تان نیز پنچر است. البته همه اینها در شرایطی امکان‌پذیر است که پیش‌تر با آینده‌نگری ابزار، پمپ باد فندکی یا دستی و نخ پنچرگیری را در صندوق خودروی‌تان قرار داده باشید.

پنچرگیری لاستیک تیوبلس (4)

پنچرگیری لاستیک‌های تیوبلس طبق گام‌های زیر انجام می‌گیرد:

• اول باید لاستیک را باد کنیم.
• در مرحله دوم با آب کف محل پنچری را می‌یابیم.
• سپس با کمک وسیله‌ای که تقریبا شبیه درفش است سوراخ ایجاد شده را باز می‌کنیم.
• در گام بعدی میخ یا هر شیء چیز تیز دیگری که در لاستیک فرو رفته را به کمک سیم‌چین بیرون می‌کشیم.
• پس از آن محل پنچری را به اندازه شیء خارج شده تا حد امکان سوراخ می‌کنیم.
• حال نخ پنچری را از سوراخ وسیله دیگری که آن هم شبیه درفش است اما نوکی سوراخ‌دار مانند یک سوزن بزرگ دارد، رد و آن را وارد سوراخ لاستیک می‌کنیم.
• پس از ورود ابزار و نخ پنچرگیری به سوراخ، آرام آرام ابزار درفش‌مانند را می‌چرخانیم و وقتی از قرار گرفتن نخ درون سوراخ به‌طور کامل اطمینان حاصل کردیم، ابزار را بیرون می کشیم. با انجام این عمل، نخ پشت لاستیک گره خورده و از خروج باد جلوگیری می‌شود. در نهایت نیز اضافه بیرون زده نخ را را با قیچی می‌بریم.

این نکته را به یاد داشته باشید

نکته مهم برای پنچرگیری این است که نخ در مواردی به کار می‌آید که سوراخ در وسط لاستیک ایجاد شده باشد، اگر محل پنچری کناره‌های لاستیک باشد، استفاده از نخ بیهوده است. زیرا در بافت این بخش‌ها از لاستیک سیم وجود ندراد و ایجاد سوراخ بزرگ‌تر جهت ورود نخ پنچرگیری موجب پاره شدن لاستیک خواهد شد. در چنین مواردی باید لاستیک را با استفاده از دستگاه آپارات ترمیم کرد. دستگاهی که معمولا یک وسیله خانگی یا قابل حمل نیست و بیش‌تر در تعمیرگاه‌ها یا به‌اصطلاح آپاراتی‌ها یافت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی