پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نسل جدید تویوتا پرادو / ترکیبی از لندکروزر و لکسوس GX

تویوتا لندکروز و پرادو نه تنها جزو محبوب ترین محصولات تویوتا بلکه جزو محبوب ترین شاسی بلند های دنیا هستند.

سامیار راشد
یکشنبه - ۲۵ تیر ۱۴۰۲

تویوتا پس از رونمایی از لندکروزر جدید و سپس لکسوس LX و GX و غوغایی که بر پا کرد، حالا می کوشد تا با نسل جدید پرادو، بازار شاسی بلندهای دنیا را به تسخیر خودش در بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نسل جدید تویوتا پرادو به احتمال زیاد در سال 2024 به عنوان مدل سال 2025 راهی بازار می شود. تصاویر جاسوسی از این شاسی بلند حاکی از آن هستند که پرادو جدید نیز مانند لکسوس GX بدنه ای هندسی و مکعبی دارد. رندرینگ دیجیتالی را که در تصویر مشاهده می کنید، ظاهر پرادو جدید را پیش بینی می کند که ترکیبی از بدنه لکسوس GX با چراغها و جلوپنجره مشابه به لندکروزر است.

گزارشات داخلی از تویوتا حاکی از آن هستند که قرار است قیمت آن در مقایسه با نسل فعلی در بازار کاهش داشته باشد تا از سوی دیگر به فروش نسل جدید لکسوس GX نیز لطمه ای وارد نشود. پیش بینی می شود قیمت پرادو جدید در بازار چیزی در حدود 60 هزار دلار در نظر گرفته شود.

درحالیکه هیچگونه اطلاعات رسمی از پیشرانه و مشخصات فنی نسل جدید پرادو در دسترس نیست اما انتظار می رود تا از پیشرانه مشترکی با تویوتا تاکوما بهره ببرد. بدین معنا که یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری توربو با گشتاور قابل توجه جهت حرکت در مسیرهای صعب العبور و آفرود، نیروبخش آن خواهد بود. اینطور که به نظر می رسد، تویوتا یک نسخه TRD Pro از پرادو را با کیت آفرود و بهینه سازی فنی برای دوستداران سفرهای آفرودی در نظر دارد.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی