پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای زرد رنگ

برای استهلاک کمتر؛ خودرو چه رنگی بخریم؟

اگر در حال خرید خودرو با ارزش فروش مجدد هستید، رنگ روشن ممکن است راه حلی باشد.بر اساس برخی اعداد و ارقام توسط iSeeCars، خودروهای دست دوم سه ساله در صورتی که زرد رنگ باشند، کمترین استهلاک را دارند.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

در دنیای فروش خودروهای دست دوم، رنگ خودرو نقش قابل توجهی در تعیین ارزش فروش مجدد دارد.به نظر می‌رسد که خودروهای زرد کمترین استهلاک را متحمل می‌شوند.این نتایج برای کل بازار خودروهای دست دوم است.

به عنوان مثال پیکاپ های بژ رنگ، ارزش خود را به بهترین شکل حفظ می‌کنند.متداول‌ترین رنگ‌های خودرو مانند سفید، سیاه، نقره‌ای با نرخ متوسطی کاهش می‌یابند زیرا انتخاب مطمئنی محسوب می‌شوند.

خودروهای زرد رنگ

طبق تحقیقات iSeeCars در کل بازار سه ساله خودروهای دست دوم، یک وسیله نقلیه کارکرده با رنگ زرد دارای نرخ استهلاک ۱۳.۵ درصدی است که از بین همه رنگ‌ها بهترین است. پس از زرد، رنگ‌های بژ (۱۷.۸ درصد) و نارنجی (۱۸.۴) قرار دارند.میانگین کلی نرخ استهلاک ۲۲.۵ درصد است، اما در انتهای فهرست، رنگ طلایی را با نرخ استهلاک ۲۵.۹ درصد پس از سه سال پیدا می‌کنیم.

رنگ‌های رایج خودرو تقریباً به اندازه میانگین بازار کاهش می‌یابد.خودروهای دست دوم سفید ۲۱.۹ درصد از دست دادند، در حالی که نقره‌ای و مشکی هر دو حدود ۲۳ درصد از دست دادند که به ترتیب در رتبه‌بندی ۱۳ رنگ iSeeCars در مکان‌های دهم و یازدهم قرار گرفتند.

خودروهای زرد

رنگ‌های سفید و نقره‌ای در صدر فهرست محبوبیت رنگ‌ها برای همیشه بوده‌اند.در سال ۲۰۰۹، PPG، یک تامین کننده جهانی رنگ و پوشش، اشاره کرد که نقره ای محبوب‌ترین رنگ خودرو در سراسر جهان است.سفید در سال ۲۰۱۱ قدرت را به دست گرفت و در سال ۲۰۱۴ همچنان در صدر قرار گرفت.در سال ۲۰۲۱، گزارش محبوبیت رنگ خودرو PPG نشان داد که رنگ‌های شخصی سازی شده محبوب‌تر می شوند. PPG گفت که رنگ‌های خاکستری، آبی، سبز و بنفش امروزه محبوب هستند.با این وجود، سفید و مشکی همچنان محبوب‌ترین رنگ‌ها برای وسایل نقلیه جدید در سراسر جهان خواهند بود.در سال ۲۰۲۱، ۳۵ درصد از کل خودروهای جدید سفید و ۱۸ درصد مشکی بودند.

برای تعیین نرخ استهلاک ذکر شده در بالا، iSeeCars.com بیش از ۱.۶ میلیون خودروی مدل سال ۲۰۲۰ کارکرده را تجزیه و تحلیل کردند که بر اساس تورم تنظیم شده و سپس بر اساس رنگ و مدل بدنه این آمار جمع‌آوری شده است.

iSeeCars نشان می‌دهد که همه رنگ‌ها با نرخ یکسانی در سگمنت‌های خودرویی مختلف کاهش نمی‌یابند.به عنوان مثال، رنگ پیکاپ با کمترین میزان استهلاک، بژ و پس از آن نارنجی و سبز است.برای خودروهای سدان، مدل های قهوه‌ای کمترین استهلاک را دارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی