پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اطلاعات جدید خودرو برقی شیائومی لو رفت

اخبار جدیدی از خودرو برقی شیائومی فاش شد

گزارش ها حاکی از آن هستند که خودرو برقی شیائومی که با کد MS11 شناخته می شود، قرار است با یک نسخه با برد طولانی تر نیز به بازار عرضه شود.

سامیار راشد
دوشنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۲

این نسخه از خودرو شیائومی به باتری های 101 کیلوواتی مجهز بوده که با یکبار شارژ کامل می تواند مسافت 800 کیلومتر را بپیماید. علاوه بر این از شارژ دی سی 800 وُلتی نیز پشتیبانی می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این درحالیست که نسخه استاندارد خودرو برقی شیائومی، از یک موتور الکتریکی بر روی محور عقب بهره می برد و می تواند با یکبار شارژ کامل، مسافتی بین 600-650 کیلومتر را بپیماید.

مجموعه باتری خودرو برقی شیائومی 642 کیلوگرم وزن دارد و دانسیته انرژی آن 157 وات ساعت به ازای هر کیلوگرم است. این باتری پر بازده و نسبتأ سبک وزن را می توان با مجموعه باتری CATL که در شاسی بلند آواتار 11 استفاده شده مقایسه کرد. این مجموعه باتری 90 کیلوواتی، 520 کیلوگرم وزن دارد که بیش از یکصد کیلوگرم از باتری استفاده شده در شیائومی MS11 سبک تر است. دانسیته انرژی آن نیز به 180 وات ساعت به ازای کیلوگرم می رسد که بازهم آمار و ارقام بهتری از شیائومی را ارائه می دهد.

شایان به ذکر است که خودرو شیائومی احتمالأ با نام شیائومی مودنا راهی بازار می شود و قرار است که سال آینده میلادی به بازار عرضه شود. طبق گزارش ها، دو نسخه از شیائومی مودنا با باتری های تیغه ای BYD و یک نسخه با باتری NMC تولید CATL به بازار عرضه می شوند. علاوه بر این از سنسور لایدار و چیپ 8295 کوال کام برای رانندگی خودران بهره می برد. شیائومی می خواهد خودش تولید مودنا را بر عهده بگیرد اما قطعات بدنه توسط گروه خودروسازی BAIC تأمین می شود. گفته می شود شیائومی مودنا قیمتی بین 36 هزار و 400 دلار تا 49 هزار دلار دارد.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی