پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انواع مدل های وسپا

با انواع مدل های وسپا و تاریخچه شرکت وسپا آشنا شوید!

شرکت وسپا در سال 1946 افتتاح شد و از همان ابتدا بخش عمده ی تولیدات این شرکت به موتور سیکلت کلاس اسکوتر تعلق گرفت. چیزی که امروزه نیز آنها به ساختن آن ادامه می دهند و کماکان از پیشتازان در عرصه‌ی ساخت موتور سیکلت های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و اصطلاحاً بی کلاچ هستند.

شیوا تدین پور
سه شنبه - ۲۷ تیر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

موتور سیکت Vespa تقریباً از از همان زمان که شرکت‌های بزرگی همچون کبیر و کویر موتور در ایران شروع به واردات موتورهای باکیفیت کرده‌اند در بازار ایران حضور دارند (تقریباً نیم قرن!) .

این موتور سیکلت لاکچری به دلیل کم مصرف بودن و ابعاد کوچکی که دارد برای مسافرت‌های درون شهری وسیله ی نقلیه‌ی فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد.

موتور وسپا در هر 100 کیلومتر تنها 1.5 لیتر مصرف بنزین دارد که این خود باعث بالا رفتن محبوبیت آن در بین جوانان است.

همچنین رنج قیمت آن در بازار فعلی از 38.5 تا 400 میلیون تومان است که به نسبت موتورهای خارجی حال حاضر گران به نظر می رسد. تمام این ویژگی‌ها را بعلاوه سازگاری با شرایط خیابانی کشور باعث شده اکثر موتور دوستان Vespa را مانند یک عتیقه می دانند این موتور مخصوص کسانی است که بخواهند از اعتبار و اصالت یک موتور سیکلت در کنار آرامش راندن آن لذت ببرند.

 وسپاPrimavera

این مدل یک اسکوتر کاملا شیک و جوان پسند است که سال 1968 معرفی شد. پاسخی کامل و جامع به رویای یک موتور سیکلت سبک و آرام و در عین حال با وقار برای استفاده کردن جوانان بود.

پریماورا بسیار چابک و ایمن است و مدل‌های مدرن آن دارای touring با قفسه‌های کرومی و یک شیشه جلوی اتومبیلی است. یک مدل ورزشی S هم به آن اضافه شده که با تکنولوژی را در یک صفحه نمایش mia و tft نمایان می کند.

وسپا پریماورا دو حجم موتور 50 سی سی و 155 سی سی را تولید کرده و خریداران و علاقه مندان این مدل از گستره‌ی انتخاب بالایی برخوردارند.

وسپا Primavera

وسپا Sprint

اسپرینت مانند مدل های قبل بسیار سبک هستند و به خاطر ظاهر اسپرت خود باب میل جوانان هستند. چرخ های 12 اینچی به شما کمک می‌کنند تا در راندن آن هیچ حس بدی نداشته باشید.

این مدل هم در دو حجم موتور 50 و 150 سی سی تولید شده و حدود قیمت آن نیز از 4000 تا 6000 دلار می باشد. همچنین این مدل دارای دو رنگ نقره‌ای و سیاه مات است.

وسپا Sprint

وسپا Limited Speed

لیمیت اسپید همانطور که از نامش پیداست برای خیابان‌هایی با محدودیت سرعت طراحی شده است. شما با این مدل نمی‌توانید خیلی تند بروید اما همچنان از سواری دلچسب آن لذت می برید. این مدل از اسکوتر های وسپا تنها در یک حجم موتور 50 سی‌سی تولید شده است.

وسپا Limited Speed

وسپا GTS

یکی از قدرتمند ترین مدل های وسپا بی‌شک مدل جی تی اس است. اضافه کردن آپشن‌های دیگر به این موتور باعث شده که تبدیل به یکی از بهترین مدل‌های وسپا شود. اضافه شدن سیستم Bike finder و همچنین پورت یو اس بی یکی از آپشن های مخصوص این موتور سیکلت سبک و چابک می باشد.

این مدل فقط در حجم موتور 278 سی سی تولید شده و قیمت آن تقریبا حدود 8000 دلار می باشد. می‌توان گفت GTS لاکچری‌ترین موتور در ایران و یکی از بهترین موتورهای اسکوتر بازار نیز هست.

توجه کنید به دلیل ممنوعیت عبور مرور موتورهای سنگین (بالای 250 سی‌سی) در ایران شرکت کویر موتور در انجین موتور دست می‌برد و از فدرت آن می‌کاهد.

وسپا GTS

وسپا مدل GTS SUPER

جی تی اس سوپر یک گام جلو تر از مدل قبلی خود با زین ارگونومیک جدید و فرمان تغییر شکل یافته به شما هر آنچه که از یک موتور سیکلت وسپا را میخواهید، عرضه می کند.

البته در این مدل تمرکز روی ایجاد سرعت بیشتر رفته و از حالت لاکچری موتور کاسته شده، احتمالاً جی تی اس سوپر می‌خواهد نیاز جوانان پولدار علاقه‌مند به سرعت را پاسخ دهد.این مدل هم در حجم موتور 278 سی سی تولید شده است و قیمت آن حدود 8000 دلار می باشد.

وسپا مدل GTS SUPER

وسپا Sei giorni

این سری موتور سیکلت وسپا که زیر مجموعه GTS است، در سال 1951 در مسابقات varese international six days مقام نخست را کسب کرده و تا به امروز افتخار خانواده‌ی وسپاها می باشد.

این موفقیت هنگامی با ارزش تر از قبل می‌شود که بدانید رقبای سی جیورنی در آن مسابقات موتورهای آفرود قدرتمند بوده‌اند. این قهرمانی به کمپانی وسپا جرئت تولید نسخه به روز شده و مدرن آن را داد.

تا آنها امروز این وسپای زیبا و دلربا را با حجم موتور 278 سی‌سی و قیمت تقریبی 8000 دلار تولید کند.

وسپا Sei giorni

وسپا 946

یک موتور کلاسیک است و به منظور ادای احترام به اولین وسپا که در سال 1946 ساخته شد تولید شده است. بسیار زیبا و شکیل است. به جرئت می توان لقب بهترین محصول کارخانه وسپا را به آن داد.

این شاهزاد‌ی ایتالیایی با بدنه ای از فولاد و آلومینیوم ترکیبی از سختی و ظرافت را تشکیل می دهد. در عین حال که بسیار مقاوم است بسیار سبک و راحت است و برای یک سواری عاشقانه در یک غروب دل انگیز طراحی شده است.

حجم موتور آن 155 سی سی و قیمت آن حدود 11000 دلار است. بنابراین احتمالا خریدن آن برای هر کسی مقدور نیست. وسپا 946 دارای یک نسخه تمام قرمز است که برای ادای احترام به بیماران ایدز طراحی شده است و علاوه بر زیبایی وصف ناپذیر به موتورسیکلتی فوق سوپر لاکچری معروف است.

وسپا 946

تاریخچه شرکت وسپا

وسپا در 1325 شمسی شروع به فعالیت کرد و هدفش تولید موتوری ساده و ارزان قیمت مخصوص اقشار ضعیف جامعه بود، اما به مرور زمان این زنبور بی عسل تبدیل به اسکوتری فوق لاکچری باب میل عاشقان موتور سیکلت شد.

این موتور سیکلت به صورت انحصاری از کارخانه وسپا واقع در توسکانی ایتالیا تولید می شود و سالانه به کشور های دیگر از جمله ایران صادر می‌شود.

البته کشورهای هند و چین به عنوان قطب تولیدکننده موتور سیکلت در جهان نیز کپی‌های موتور وسپا را تولید می کنند و به سایر کشورها صادرات دارند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی