پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار جهانی در اختیار تویوتا!

فروش جهانی تویوتا با افزایش ۵.۱ درصدی به ۴.۹ میلیون در نیمه اول سال ۲۰۲۳ رسید.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۷ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

خودروساز ژاپنی تویوتا موتور اعلام کرد در نیمه اول سال جاری 5.1 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل فروش داشته که به دلیل کاهش محدودیت‌های عرضه نیمه هادی‌ها و به ویژه تقاضای قوی‌تر در ژاپن بوده است.

این شرکت در 6 ماه منتهی به ژوئن، حدود 4.9 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان از جمله برند لوکس لکسوس فروخت، در حالی که در مدت مشابه در سال 2022، حدود 4.7 میلیون دستگاه خودرو فروخته بود.

فروش تویوتا در ژاپن با جهش 33.2 درصدی به 878 هزار و 215 دستگاه در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید، در حالی که فروش ایالات‌متحده با 0.7 درصد کاهش به بیش از یک میلیون دستگاه رسید و در آسیا با نیم درصد کاهش به حدود 1.5 میلیون دستگاه رسید.

فروش جهانی در ماه ژوئن، 10 درصد افزایش یافت و به 898 هزار و 947 دستگاه رسید که از تقاضای بالا از جمله برای خودروهای برقی مانند هیبریدی در بازارهای مهم مانند ایالات‌متحده و اروپا سود می‌برد.

فروش چین در ماه ژوئن اولین کاهش ماهانه خود را در سه ماه گذشته ثبت کرد و 12.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به 174 هزار و 548 دستگاه رسید. فروش چین در ژانویه تا ژوئن 2.8 درصد کاهش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، فروش جهانی خودروهای هیبریدی تویوتا نسبت به مدت مشابه سال قبل 37.6 درصد رشد کرد و به 292 هزار و 131 دستگاه رسید که کمتر از یک سوم کل خودروهای فروخته شده در ماه گذشته در سراسر جهان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی