پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سریع ترین موتورسیکلت های جهان آشنا شوید!

داشتن یا سوار شدن بر موتورسیکلت فوق سریع می تواند یکی از رویاهای شما باشد. افزایش آدرنالین را هنگام رانندگی با موتور با سرعت بالا احساس کنید.

شیوا تدین پور
یکشنبه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

موتورسیکلت‌هایی که از برندهای مختلف و محبوب دنیا در این فهرست قرار دارند، به طور تصادفی به این جایگاه نرسیده‌اند؛ همه مدل هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، حاصل سال ها تلاش، تجربه و مهندسی کمپانی های مختلف است که در یک نمونه برتر معرفی کرده اند و نتیجه آن لقب سریع ترین موتورسیکلت جهان شده است.

1.ب ام و S1000RR

قلب S1000RR، موتور جدید چهار سیلندر خطی ۹۹۹ سی‌سی است که با بیش از ۶ واحد افزایش در توان قادر به تولید ۲۰۵ اسب بخار و ۱۰۴ نیوتن متر گشتاور است.

خروجی موتور S1000RR در ۱۰,۰۰۰ دور دردقیقه به حداکثر مقدار خود می‌رسد به همین دلیل تمایل به تک‌چرخ زدن در این موتورسیکلت بیشتر شده و تا حدودی خسته‌کننده است. ب‌ام‌و در کنار افزایش توان و طراحی جمع و جور تر موفق به کاهش ۴ کیلوگرمی وزن موتور شده است.

این شرکت همچنین اشاره می‌کند که مواد سبک‌وزن مورداستفاده در ساخت موتور نظیر سوپاپ‌های ورود هوا تیتانیومی و دسته‌موتور جدید باعث صرفه‌جویی ۲۵ درصدی در وزن موتور شده است.

ب ام و S1000RR

2.ام وی آگوستا F4 R 312

برای یک شرکت مانند MV Agusta، مفهوم خوب و کافی معنی ندارد و این برند همواره در تولید موتورسیکلت های باکیفیت بالا و سریع در جهان با طراحی های بسیار چشم نواز پیشرو است.

بعد از موفقیت کم نظیر مدل MV Agusta F4 CC و نسخه ‌هم ‌خانواده آن، F4 1000 R، این برند به فرایند تولید موتورسیکلت با کیفیت بالا ادامه داد و موتور قوی خود را بهبود بخشید.

در پایان سال ۲۰۰۷، MV Agusta F4 R 312 معرفی شد و در آن سال با یک پیشرانه چهار سیلندر که توان تولید ۱۸۳ اسب بخار را داشت با حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت لقب سریع ترین موتورسیکلت جهان را به خود اختصاص داد.

ام وی آگوستا F4 R 312

3.آپریلیا RSV4 1100 Factory

آپریلیا موتور وی شکل چهار سیلندر ۶۵ درجه RSV4 را با افزایش حجم موتور مدل Tuono 1100 ساخت است. برای دستیابی به حداکثر قدرت ممکن و عدم‌تخطی از استاندارد یورو۴ مهندسان آپریلیا ضریب تراکم ۱۳.۶/۱ را با چهار دریچه گاز ۴۸ میلی‌متری با دو انژکتور در هرکدام و سوپاپ‌های بزرگ ترکیب کردند.

آپریلیا با استفاده از سیستم ترمز چهارپیستونی برند برمبو، دیسک‌های فولاد ضد زنگ توانایی ترمزگیری بسیار خوبی دارد. این موتورسیکلت در فصل کامل اولین حضورش در مسابقات جهانی سوپربایک، ۹ بار به پله‌ی سکوی قهرمانی رسید.

حداکثری سرعتی که این مدل قهرمان می تواند به آن دست پیدا کند، ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

آپریلیا RSV4 1100 Factory

4.دیمون Hypersport Premier

بدون شک، خودروها و موتورسیکلت‌های برقی براساس گشتاور بالا و شتاب گیری سریع خود، همواره در حال افزایش تولید و کسب محبوبیت در جوامع مختلف هستند.

دیمون هایپر اسپرت پرمییر که یک کپمانی سازنده موتورسیکلت های برقی در کشور کاناداست، در زمانی حدود ۳ ثانیه به شتاب صفر تا صد می رسد، که پیشرانه برقی آن با توان ۲۰۰ اسب بخار به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت به راحتی دست پیدا می کند.

دیمون Hypersport Premier

5.ام تی تی ۴۲۰-RR

پیشرانه قدرتمند توربینی که روی هلی‌ کوپتر استفاده شده است بر روی موتورسیکلت MTT 420RR طراحی شده است و آن را قادر ساخته که ۴۲۰ اسب بخار قدرت را تولید کند.

۳۲۰ اسب بخار این ابر موتورسیکلت تولید می‌کند و بیشینه سرعت آن ۳۶۵ کیلومتر بر ساعت است ، MTT این موتورسیکلت دست‌ساز را پنج سال در بازار میفروخت و پس از آن به کسب و کار اصلی خود در جهت تولید پیشرانه‌های ۳۰۰۰ اسب بخاری برای هاورکرافت (با پیشرانه‌ هواپیما) پرداخت.

ام تی تی ۴۲۰-RR

یکی از ۱۰ موتورسیکلت سریع دنیا را می توان به طرق مختلف ساخت. نام‌های معروف پیست‌های مسابقه‌ای مانند دوکاتی و کاوازاکی ، در حالی که تازه‌واردهای برقی مانند لایتنینگ و دیمون سنت را به چالش می‌کشند.

با این حال، گرفتن نقطه نهایی به عنوان سریع ترین موتورسیکلت جهان چیز خاصی می طلبد. شرکت Marine Turbine Technologies این راز را با استفاده از یک توربوپراپ بر روی یک هیولای دو چرخ کشف کرد. نتیجه شگفت انگیز بود.

موتور توربو MTT 420-RR در حال حاضر سریع ترین موتورسیکلت جهان است و حداکثر سرعت آن 273 مایل در ساعت (439 کیلومتر در ساعت) است.بررسی لیست سریع ترین موتورسیکلت های جهان کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی