پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسکوتر هیوندا

اسكوتر جديد «هوندا» چه جور وسيله اي است؟

اسکوتر الکترونیکی جدید هوندا با نام «Motocompacto» شبیه یک چمدان قابل سوارشدن است که وزن آن چیزی حدود 22 کیلوگرم و محدوده آلایندگی صفر آن 20کیلومتر است.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

جدیدترین اسکوتر برقی هوندا Motocampacto که این هفته معرفی شد، به گونه ای طراحی شده است که تاشو و سبک وزن باشد، به این معنی که فرمان و صندلی را می‌توان در بدنه اصلی چمدانی شکل اسکوتر قرار داد. این ایده برای این است که حمل و نقل و نگهداری آن را آسان کند. به گفته هوندا، این وسیله نقلیه باید بتواند به «حداکثر سرعت 24 کیلومتر در ساعت و محدوده آلایندگی صفر تا 20کیلومتر» برسد.

علاوه بر این، Motocompacto «با استفاده از یک خروجی معمولی 110 ولتی می‌تواند در عرض 3.5 ساعت در هر دو پیکربندی تاشو و آماده برای سوار شدن به طور کامل شارژ شود.‌» این اسکوتر با قیمت 995 دلار، اواخر امسال برای خرید در دسترس خواهد بود.

Motocompacto برداشتی به روز و الکتریکی از طراحی هوندا در اوایل دهه 80 به نام Motocompo است. به طور مشابه، Motocompo نیز یک اسکوتر جمع شونده بود، اما در شکل فشرده‌اش بیشتر شبیه یک کیف دستی به نظر می‌رسید. هدف از ساخت این وسیله کمک به رانندگان در مکان های شلوغ و یا بدون جای پارک بود.

اسکوتر هیوندا

در حالی که Motocompacto باید بتواند کارهای مشابه مدل اصلی را انجام دهد، با امکانات مدرن‌تری نیز همراه است. Motocompacto برای گردش در مناظر شهری و محوطه های دانشگاهی عالی است. هوندا در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این خودرو با در نظر گرفتن راحتی با یک صندلی راحت، گیره های پایی ایمن، فضای ذخیره سازی ، یک سرعت سنج دیجیتالی، یک بار سنج و یک دسته حمل راحت طراحی شده است. یک برنامه هوشمند تلفنی، رانندگان را قادر می‌سازد تا تنظیمات شخصی خود، از جمله نور و حالت های سواری را از طریق بلوتوث تنظیم کنند.

چرخ‌ها و فریم‌های آن از آلومینیوم عملیات حرارتی شده ساخته شده‌اند و دارای چراغ‌های LED جلو و عقب، بازتابنده‌های جانبی، و یک حلقه قفل فولادی جوش داده شده روی پایه آن است که با اکثر قفل‌های دوچرخه سازگار است. وزن آن حدود 22 کیلوگرم است که با وزن معمولی چمدان دستی قابل مقایسه است.

این وسیله نقلیه بخشی از هدف بزرگ هوندا برای عرضه مدل های الکتریکی بیشتری از ناوگان خود تا سال 2030 و فروش تنها مدل های الکتریکی تا سال 2040 است. این خودرو به دیگر خودروسازان بزرگ در سراسر جهان مانند جنرال موتورز، فورد، هیوندای، ولوو می پیوندد، که همگی متعهد به کاهش انتشار جهانی کربن با ارائه خودروهای برقی جدید به عنوان گزینه برای مصرف کنندگان هستند. جین ناکاگاوا، نایب رئیس واحد تجاری تحقیق و توسعه در شرکت آمریکایی هوندا موتور، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اسکوتر به همراه جدیدترین سری شاسی‌بلندهای تمام الکتریکی این شرکت به فروش می‌رسد. او می‌گوید:«Motocompacto از هدف ما برای بی طرفی کربن با کمک به مشتریان در حمل و نقل بدون آلایندگی حمایت می کند.»

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی