پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئودی

آئودی سیستم چهار چرخ محرک کواترو جدید را معرفی کرد

شرکت آئودی به تازگی از سیستم چهار چرخ محرک جدید کواترو خود که شامل ویژگی های فوق العاده است معرفی کرد. این سیستم نخستین بار روی A4 Allroad قرار می گیرد و نسبت به مدل قبل کارآمدترست. این سیستم با وجود سنسورهایی درآن جاده را کاملا بررسی کرده، اطلاعات خودرو را به راننده ارائه می دهد […]

javankhodro
پنجشنبه - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

شرکت آئودی به تازگی از سیستم چهار چرخ محرک جدید کواترو خود که شامل ویژگی های فوق العاده است معرفی کرد. این سیستم نخستین بار روی A4 Allroad قرار می گیرد و نسبت به مدل قبل کارآمدترست.

این سیستم با وجود سنسورهایی درآن جاده را کاملا بررسی کرده، اطلاعات خودرو را به راننده ارائه می دهد و بر عملکرد راننده نظارت دارد. زمانی که سیستم تشخیص دهد نیازی به حالت چهار چرخ محرک نیست به طور خودکار روی حالت دو چرخ جلو محرک قرار می گیرد.

این سیستم هر ده میلی ثانیه به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته و فعال بودن حالت چهارچرخ محرک را تشخیص می دهد تا اگر لازم باشد آن را فعال یا غیرفعال سازد.

فعال شدن حالت چهار چرخ محرک طی سه مرحله پرو اکتیو، پری اکتیو و ری اکتیو انجام می گیرد. خودرو بیشتر زمانی چهارچرخ محرک می شود که در شرایط جاده ای همچون یخی قرار گیرد.

به گفته آئودی این سیستم موجب کاهش مصرف سوخت نیز می گردد، به شکلی که نسبت به نوع قبل کاهش 0.3 لیتری را در هر 100 کیلومتر برای اتومبیل مورد نظر به دنبال دارد.

منبع: Motor1

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی