پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا لندکروز برقی

رونمایی تویوتا از لندکروز برقی!

تویوتا لندکروز اس ای – Toyota Land Cruiser SE یک شاسی بلند فول سایز و برقی است که نسخه واقعی آن، برای اولین بار و در نمایشگاه خودرو 2023 توکیو ژاپن به روی صحنه آمد.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۹ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

خودرو شاسی بلند تویوتا لندکروز سری ۲۰۲۴ برای بسیاری از ژاپنی‌ بازها، یک سرافکندگی کامل بود؛ چرا که پس از سالیان سال، این شاسی بلند جان سخت را از موتور V8 جدا کرد؛ ناگفته نماند که برخی از طرفداران حدس می‌زدند که خداحافظی تویوتا لندکروز سری ۳۰۰ با موتور 8 سیلندر، یک خداحافظی موقت است از این رو حالا به نظر می‌رسد که کار تویوتا، کم کم با موتورهای V6 و حتی چهار سیلندر خطی هم تمام شده و سامورایی‌ها به دنبال برقی شدن هستند و لندکروز افسانه‌ای هم از این موضوع استثنا نخواهد بود.

متاسفانه تا این لحظه، هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی تویوتا لندکروز اس ای منتشر نشده و به نظر می‌رسد و فعلا بیشتر با یک شاسی بلند کانسپت طرف باشیم تا یک محصول تجاری. اما اگر طبق حدس و گمان‌ها جلو برویم، این خودرو می‌تواند به یکی از اصلی‌ترین رقبای هامر برقی تبدیل شود.

 

تویوتا لندکروز برقی

در این صورت، خودرو شاسی بلند تویوتا لندکروز برقی به دو موتور برقی در محورهای عقب و جلو مجهز خواهد شد که سر جمع، نزدیک به ۸۰۰ اسب بخار را تحویل راننده می‌دهد. ظرفیت باتری‌ها هم در بدترین حالت، باید ۹۰ کیلو وات ساعتی باشند تا بتوانند در هر بار شارژ شدن، چیزی نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر را به راحتی طی کنند.

البته تویوتا قصد دارد تا به زودی، فناوری «باتری های حالت جامد» را به خودروهای خود اضافه کند که در این صورت، سرعت شارژ و چگالی انرژی در باتری‌ها به مراتب بیشتر از قبل می‌شود.

سیستم های رانندگی خودکار هم حتما بخش جدا نشدنی از تویوتا لندکروز SE جدید خواهند بود. از دستیار رانندگی بین خطوط تا کروز کنترل برقی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، رانندگی خودکار در بزرگراه و شهر گرفته تا هزاران قابلیت دیگر که تجربه رانندگی را آسان‌تر می‌کنند، همگی جزو آپشن ها و امکانات رفاهی و تجهیزات فنی در ماشین تویوتا لندکروز برقی خواهند بود.

طراحی ظاهری و ابعاد تویوتا لندکروز SE

اندازه و ابعاد تویوتا لندکروز SE شامل 5150 میلی متر طول و 1.9 متر طول می‌شود و طبق گزارش شرکت سازنده، فاصله محورهای آن به 3050 میلی متر می‌رسد؛ همین اعداد کافی هستند تا حجم و فضای بزرگ اتاق لندکروز برقی را تصور کنید.

در طراحی ظاهری تویوتا لندکروز اس ای تقریبا بخش زیادی از فاکتورهای «لندکروز بودن» حذف شده تا دنیای آینده، بیشتر به چشم بیاید. برای مثال، استایل خودرو دیگر جعبه‌ای نیست و بیشتر «کوپه مانند» است که این موضوع، از قوس ستون C تقریبا هویداست.

تویوتا لندکروز برقی

نمای جلویی هم رنگ و بویی از لندکروز ندارد و چراغ‌های باریک و T شکل، جای چراغ‌های بزرگ لندکروز سری 200 را گرفته‌اند. همچنین حدس می‌زنیم که رکاب برقی هم به این قسمت اضافه شود. البته اگر ایده آل فکر کنیم، تویوتا لندکروز برقی هم می‌تواند آفرود باز خوبی باشد؛ پس از همین الان، نسخه آفرودی آن را در ذهن خود تجسم کنید.

در نمای کناری هم شاهد ستون‌ها و سقف دو رنگ، آینه بغل های دوربین دار، دستگیره های پاپ اوت، رینگ‌های ۲۰ اینچی و رکاب مشکی هستیم.

نمای عقبی هم به اسپویلر دو تکه، چراغ‌ خطرهای به هم پیوسته و سپر دو رنگ محدود شده؛ اگر کلی بگوییم، این قسمت بیشتر ژنتیک رنجرور را دارد تا لندکروز!

کابین و داشبورد لندکروز SE

تا این لحظه (به صورت رسمی) هیچ عکس از کابین و داشبورد تویوتا لندکروز SE منتشر نشده است اما تصاویر پخش شده از داشبورد پرادو ۲۰۲۴ جدید، از حضور یک فرمان خلبانی و داشبورد متفاوت حکایت می‌کنند. هرچند که تصویر بالا هم برای اینکه داشبورد تویوتا لندکروز SE باشد، زیادی قدیمی است و حدس می‌زنیم که این خودرو، میزبان چیز مدرن‌تری باشد.

همچنین طبق گزارش های رسمی، اکنون می‌دانیم که با یک شاسی بلند برقی، فول سایز و سه ردیفه طرف هستیم. امکانات کابین هم باید در حد و اندازه نام تویوتا باشند؛ یعنی موارد مثل صندلی‌های برقی، سقف پانارومیک، گرم کن، نور پردازی داینامیک، سیستم صوتی قوی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و …. را از همین الان لیست کنید.

قیمت و تاریخ رونمایی از نسخه نهایی تویوتا لندکروز برقی

در حال حاضر، قیمت تویوتا لندکروز اس ای را نمی‌دانیم اما اگر رقیب‌های آن را ملاک قرار دهیم، باید گفت که قیمت تویوتا لندکروز برقی احتمالا در محدوده ۹۹ تا ۱۲۰ هزار دلار باشد. همچنین چهره‌ این خودرو، آن قدرها هم عجیب و غریب نیست و زیاد به محصولات کانسپت، شباهتی ندارد.

تویوتا لندکروز برقی

پس می‌توان حدس زد که در ماه‌های پیش رو، شاهد فروش و ورود تویوتا لندکروز SE به خیابان‌ها باشیم؛ کشورهایی مثل آمریکا شمالی، خاورمیانه و ژاپن، از اولین مقاصد خودرو شاسی بلند لندکروز برقی خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی