پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا دست پر به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمد!

شرکت سایپا با محصولات داخلی و وارداتی خود در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو حضور پیدا کرد.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۲۳ آبان ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛

نارنجی پوشان سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو حضور چشمگیر و پررنگی داشتند.

سایپا با به نمایش گذاشتن سهند و اطلس دو محصول تولیدی خود و چانگان وارداتی برقی و بنزینی در دومین نمایشگاه صنعت تحول خودرو حضور پیدا کرد.

سهند سایپا در واقع فیس‌لیفت خودرو ساینا محسوب می‌شود که نمای جلو و پشت آن به طرز کاملا زیبا و دلچسبی تغییر کرده است. انصافا این تغییرات ظاهری به ویژه در نمای جلو و عقب کاملا هماهنگ، زیبا و متناسب با یک خودروی اقتصادی امروزی از آب در آمده و برخلاف دوران گذشته که معمولا خودروهای فیس‌لیفت داخلی طراحی چندان جذابی نداشتند، نمی‌توان انتقادی منصفانه را به آن وارد دانست.

ماشین سهند سایپا از همان موتور m15 موجود در تیبا و ساینا استفاده می‌کند، با این تفاوت که دریچه گاز آن به طور استاندارد به صورت برقی در آمده و بیشینه قدرت و گشتاور این موتور نیز به حدود بالاتری رسیده است. گفته شده حداکثر قدرت موتور سهند سایپا معادل 90 اسب بخار است و بیشینه گشتاور آن نیز به ۱۳۷ نیوتن متر می‌رسد.

اطلس دیگر خودرو سایپا نیز مجهز به موتور M15 سایپا با حجم ۱.۵ لیتر و قدرت ۹۰ اسب بخار با گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر مجهز شده و با توجه به استاندارد یورو ۵ این خودرو، مصرف سوخت اطلس در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۷.۴۹ لیتر خواهد بود. اطلس به امکاناتی همچون دوربین دنده عقب، سنسور عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، کیسه هوای سرنشینان جلو و… مجهز خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه سایپا اطلس به طور دقیق مشخص نشده؛ اما احتمالاً این خودرو از اوایل سال ۱۴۰۲ وارد بازار خواهد شد و با قیمت تقریبی ۲۳۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شرکت سایپا به عنوان شریک تجاری چانگان در ایران، از سال ۱۳۹۴ چانگان CS۳۵ را به بازار خودرو کشور معرفی کرد. CS۳۵ در ابتدا به صورت وارداتی توسط سایپا عرضه شد و سپس مونتاژ آن در این شرکت آغاز گردید. چانگان CS۳۵ در دو نمونه با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک در بازار عرضه می‌شود.

محصولات چانگان در بخش طراحی ظاهری و فنی، وابستگی بسیاری به محصولات فورد دارند. چانگان در سال ۹۴ با “سایپا” همکاری کرد.

خریداران چینی چانگان CS35 پلاس، می‌توانند یا موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی را سفارش دهند یا اینکه می‌توانند موتور توربوشارژ 1.4 لیتری را انتخاب کنند. خوشبختانه در بازار ایران، شرکت سایپا، نسخه توربوشارژ CS35 پلاس را به کشورمان آورده که مشخصاتش را در جدول زیر، مشاهده می‌کنید:

کد موتور JL473ZQ9
نوع موتور 1.4 لیتری توربو GDI
حداکثر قدرت 155 اسب بخار
حداکثر گشتاور 255 نیوتن متر
گیربکس دوکلاچه اتومات
مصرف سوخت 7.6 لیتر
حجم باک 53 لیتر
وزن خالص 1390 کیلوگرم

*اطلاعات فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی