پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوگو بوگاتی (2)

گرانترین و لوکس ترین خودروهای بوگاتی!

همه ما خودروهای سوپراسپورت بوگاتی را با عملکرد عالی، طراحی لوکس و قیمت بالای آنها می‌شناسیم.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۵ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

بوگاتی اتومبیلز یک خودروساز فرانسوی است که به‌دلیل تولید و عرضه خودروهای لوکس با کارایی بالا، شهرت زیادی از آن خود کرده است. این شرکت در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی توسط اتوره بوگاتی، طراح خودرو ایتالیایی-فرانسوی تاسیس شد و محصولات آنها به‌دلیل مهندسی پیشرفته، عملکرد استثنایی و طراحی‌های لوکس و ظریف خود شهرت پیدا کرد. خودروهای بوگاتی در بین گرانترین و البته دوست‌داشتنی‌ترین هایپرکارهای جهان قرار می‌گیرند و البته مالکان آنها محدود به ثروتمندان، کلکسیونرها و علاقه‌مندان به خودروهای سریع و با عملکرد بالا می‌شود.

طراحی‌های محصولات اولیه این برند به‌طور قابل توجهی تحت تاثیر تجربه اتوره بوگاتی در پیست مسابقه قرار گرفته بود. اما این خودروها فقط برای پیست ساخته نشده بودند و برای رانندگی روزانه توسط کسانی که توانایی خرید آنها را داشتند نیز مناسب بودند. در عصر مدرن، بوگاتی برخی از نوآورانه‌ترین و نمادین‌تری هایپرکارهای صنعت خودرو از جمله ویرون و شیرون را تولید و عرضه کرده که توانسته‌اند جوایز و رکوردهای سرعت زیادی را از آن خود کنند. ویرون سال ۲۰۰۵ برای سال‌ها عنوان سریع‌ترین خودرو تولیدی جهان را در اختیار داشت و شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ توانست در سال ۲۰۱۹ رکورد سریع‌ترین خودرو تولیدی جهان را جابه‌جا کند.

مدل‌های جدید بوگاتی بسیار گران هستند و بوگاتی شیرون مدل پایه با قیمت ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار دلار، ارزان‌ترین آنها محسوب می‌شود. قیمت نسخه‌های محدود و برخی از مدل‌های قدیمی، بسیار بالاتر از این‌هاست. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم ده مورد از گرانترین خودروهای بوگاتی در طول تاریخ که تا به حال ساخته شده است را به شما معرفی کنیم. لیست زیر بر اساس قیمت خودروها رتبه‌بندی شده است.

۱۰. بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس : قیمت ۳.۹ میلیون دلار

بوگاتی شیرون

 

بوگاتی شیرون سوپر اسپورت 300 فقط برای عاشقان سرعت ساخته شده است. این خودرو از یک موتور 8 لیتری W16 با چهار توربوشارژ عظیم بهره می‌برد که قدرت 1578 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. نیروی تولیدی به‌وسیله گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و این خودرو سوپراسپرت را در عرض 2 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌‌رساند. شیرون سوپر اسپرت 300 در آگوست 2019 توانست رکورد سرعت 490.5 کیلومتر بر ساعت را به نام خود ثبت کند و سریع ترین خودروی تولیدی جهان شود.

پس از این رکوردشکنی، بوگاتی اعلام کرد که یک نسخه تقویت شده از این خودرو با نام سوپر اسپرت 300 پلاس را تنها در تعداد 30 دستگاه تولید خواهد کرد.

۹. بوگاتی میسترال رودستر : قیمت ۵.۴ میلیون دلار

بوگاتی میسترال رودستر

بوگاتی Mistral Roadster که در هفته اتومبیل مونتری در سال 2022 رونمایی شد، یک رودستر زیبا و لوکس از شرکت بوگاتی است که تنها 99 دستگاه از آن تولید خواهد شد و در اوایل سال 2024 میلادی به خریداران خوش‌شانس و البته ثروتمند، تحویل داده می‌شود. همه این خودروها با قیمت بیش از 5 میلیون دلار فروخته شده‌اند.

این هایپرکار انحصاری، آخرین خودرو بوگاتی خواهد بود که از موتور W16 با چهار توربوشارژ بهره می‌برد. این نیروگاه قدرتمند، قدرت 1578 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و نیروی تولیدی را به‌وسیله گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ منتقل خواهد کرد. بوگاتی میسترال رودستر تنها در 2.5 ثانیه می‌تواند به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به 420 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۸. بوگاتی دیوو : قیمت ۵.۸ میلیون دلار

بوگاتی دیوو

بوگاتی شیرون روی حداکثر سرعت در یک مسیر مستقیم تمرکز کرده، اما بوگاتی دیوو در پیچ‌ها نیز عالی عمل می‌کند. بدنه فیبر کربنی این خودرو سوپراسپرت که روی شاسی شیرون نصب شده، دارای فنرهای سفت‌تر و خمیدگی بیشتری است و نبود هوای فعال در سپر جلو و چرخ‌های سبک‌وزن، باعث شده‌اند Divo کمی سبک‌تر از شیرون باشد. بوگاتی دیوو با حداکثر سرعت 380 کیلومتر بر ساعت، نیروی داون فورس را افزایش می‌دهد. بوگاتی ادعا کرده که دیوو یک خودروی جاده‌ای است که فقط برای فتح پیست‌های مسابقه طراحی نشده، اما این سوپراسپرت توانست پیست ناردو در جنوب ایتالیا را هشت ثانیه سریع‌تر از شیرون طی کند.

دیوو از نظر ظاهری دارای اسپلیتر جلو با لبه‌های تیز، دریچه‌های هوای بریده شده و بال‌های مختلف، جلوپنجره نعل اسبی و یک بال غول‌پیکر دو طبقه در عقب با حرکت هیدرولیکی است. فضای داخلی این خودرو ساده و شبیه به شیرون است و چند تغییر جزئی در آن اعمال شده است. چرم دو رنگ، صدلی‌های تراشیده‌تر و درهای متفاوت‌تر از جمله تغییرات Divo در مقایسه با شیرون محسوب می‌شوند.

بوگاتی دیوو با قیمت 5.8 میلیون دلاری، فقط مخصوص ثروتمندان عاشق خودروهای اسپرت است؛ عجیب‌تر این‌که بوگاتی این خودرو را فقط به خریدارانی که قبلا مالک شیرون بودند، می‌فروشد. این شرکت تنها 40 دستگاه از دیوو را تولید کرد که همه آنها از قبل پیش فروش شدند.

۷. بوگاتی شیرون هرمس ادیشن : قیمت ۶ میلیون دلار

بوگاتی شیرون هرمس ادیشن

بوگاتی با مانی خوشبین، ثروتمند ایرانی و تولیدکننده کالاهای لوکس فرانسوی هرمس همکاری کرد تا یک شیرون تک نسخه با روکش‌های داخلی سفارشی، سقف شیشه‌ای 65 هزار دلاری با نمای آسمان و موارد سفارشی دیگر را تولید کند. رنگ‌آمیزی شیرون هرمس ادیشن با سایه سفید، تقریبا سه سال طول کشید و یک جلوپنجره نعل اسبی مشکی سفارشی و کالیپرهای ترمز نارنجی‌رنگ که با چرخ‌های مزین به اسکریپت و لوگوی نارنجی EB پنهان شده، از جمله تغییرات ظاهری آن محسوب می‌شوند. سپر عقب نیز برای مطابقت با رنگ بدنه این نمونه تک ساخت‌، رنگ‌آمیزی شده و با سراگزوزهای آلومینیومی تزئین شده است.

بوگاتی شیرون هرمس ادیشن متعلق به مانی خوشبین به موتور 8 لیتری W16 با قدرت 1600 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن‌متر در دور موتور 7000 دور در دقیقه مجهز شده است و گیربکس 7 سرعته دو کلاچه، نیروی تولیدی را به چرخ‌ها می‌رساند. این خودرو در 5.8 ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد. فضای داخلی شیرون هرمس ادیشن، دارای روکش صندلی نارنجی درخشان و فرمان نارنجی و سفید است. رودری‌ها با پارچه ترمه‌ای طراحی شده و الگوی اسب هرمس، آن را برجسته‌تر کرده است.

شیرون هرمس ادیشن در سال ۲۰۱۶ میلادی طراحی شد، اما تا سال ۲۰۱۹ به مانی خوشبین تحویل داده نشد. درخواست‌های مانی خوشبین برای اضافه شدن ویژگی‌های خاص، ترکیبی عالی از رنگ‌ها و توجه به جزئیات،‌ باعث شدند فرایند تولید این نمونه تک ساخت، حدود سه سال طول بکشد. در حال حاضر ارزش این خودروی خاص، حدود ۶ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

۶. بوگاتی تایپ ۵۵ سوپر اسپرت رودستر : قیمت ۷.۱ میلیون دلار

بوگاتی تایپ ۵۵ سوپر اسپورت رودستر

تایپ ۵۵ سوپر اسپرت رودستر توسط ژان بوگاتی، پسر موسس این شرکت طراحی شده و زیباترین خودروی اسپرتی است که تاکنون ساخته شده است. این خودرو در واقع یک خودرو جاده‌ای محسوب می‌شود که با تکنولوژی‌ها و تجربیات اتومبیل‌های مسابقه‌ای طراحی و توسعه داده شده است.

یک موتور 2.3 لیتری هشت سیلندر خطی از خودروی مسابقه‌ای بوگاتی تایپ 51 با دو میل بادامک، دو سوپاپ در هر سیلندر و یک سوپرشارژر از نوع Roots که قدرت 135 اسب بخار در دور موتور 5500 دور در دقیقه را تولید می‌کند، روی این خودرو سوار شده است. بوگاتی سیستم تعلیق خودرو مسابقه‌ای Type 54 را در Type 55 نصب کرد که نتیجه‌ی آن یک خودروی جاده‌ای سبک وزن با مرکز ثقل پایین، هندلینگ فوق‌العاده و رانندگی اسپورت بود. بوگاتی تایپ 5 اسپورت رودستر با این مشخصات به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.

تنها 38 دستگاه از تایپ 55 سوپر اسپورت رودستر ساخته شد که 15 دستگاه آن توسط سازندگان سرشناسی مانند وانوورن، گانگلوف و فیگونی به تولید رسید. 23 دستگاه باقی مانده نیز در کارخانه بوگاتی تولید شد. تایپ 55 رودستر در بهترین موزه‌های خودرویی جهان و گاراژهای منحصربه‌فردترین کلکسیونرها نگهداری می‌شود و به‌ندرت شاهد فروش آن در حراجی‌های خودرو هستیم.

۵. بوگاتی چنتو دیه چی : قیمت ۸.۸ میلیون دلار

بوگاتی چنتو دیه چی

بوگاتی برای جشن 110 سالگی این برند و گرامی‌داشت بوگاتی EB110 نمادین مدل 1992، تنها ده دستگاه از خودروی دست‌ساز Centodieci را تولید کرد. این مدل بسیار کمیاب، نشان‌دهنده تاریخ طولانی فناوری و عملکرد بوگاتی محسوب می‌شود.

بوگاتی چنتو دیه چی دارای بدنه منحصربه‌فردی است و برخی تم‌های طراحی آن از EB110 گرفته شده و ویژگی‌های لوکسی در آن به‌کار رفته که آن را حتی از سایر سوپراسپورت‌های بوگاتی نیز متمایز می‌کند. ویژگی‌های آیرودینامیکی آن با یک بال عقب چشمگیر ارتقا یافته است و استفاده گسترده از فیبر کربن و جلوپنجره سبک‌وزن، باعث شده‌اند چنتو دیه چی حتی از شیرون نیز سبک‌تر باشد. شاسی و سیستم تعلیق مشابه چنتو دیه چی و شیرون، هندلینگ مشابهی را در این خودرو به رانندگان ارائه می‌دهد، اما شتاب Centodieci بیشتر شبیه به بوگاتی دیوو است.

بوگاتی این خودرو را به موتور نمادین 8 لیتری W16 مجهز کرده که از سیستم خنک‌کننده روغن موتور بهبود یافته برای ارائه قدرت 1578 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن‌متر استفاده می‌کند. یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک DCT نیز نیروی تولیدی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این خودرو می‌تواند در مدت 2.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 380 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. با وجود قیمت بسیار بالاتر نسبت به شیرون، هر ده دستگاه خودروی بوگاتی چنتو دیه چی قبل از عرضه رسمی با قیمت حدود 8.9 میلیون دلار فروخته شد.

۴. بوگاتی تایپ ۵۷ اس ۱۹۳۷ : قیمت ۹.۵ میلیون دلار

بوگاتی تایپ ۵۷ اس ۱۹۳۷

 

تایپ 57 در سال 1934 میلادی به سرپرستی ژان بوگاتی، پسر اتوره بوگاتی تولید و معرفی شد. این خودرو دارای چندین ویژگی خلاقانه از جمله شاسی آیرودینامیک و استفاده از فلزات سبک‌وزن مثل منیزیم و آلومینیوم بود. اولین بار در نمایشگاه خودرو لندن در سال 1935، بوگاتی تایپ 57 اس اصلی با طراحی کالسکه‌ای فست بک به نمایش گذاشته شد. در سال‌های نخست، بوگاتی تایپ 57 اس در مدل‌های رودستر، کوپه آتلانتیک و کوپه آتلانت عرضه شد. تقریبا 20 دستگاه کوپه در کارخانه تا ماه می 1938 ساخته شد و استادانی مانند ونوورن، گانگلوف و کورسیکا نیز بدنه‌هایی را برای Type 57s طراحی کردند. البته فقط 16 دستگاه از این خودرو در جایی غیر از کارخانه خود بوگاتی به تولید رسید.

این خودرو دارای موتوری با قدرت 175 اسب بخار بود که 135 اسب بخار، قدرت بیشتری نسبت به Type 57 تولید می‌کرد. اضافه شدن سوپرشارژر از نوع Roots در مدل‌هایی که با حرف C مشخص شده‌اند، قدرت این خودرو را به 200 اسب بخار رساند. Type 57SC توانست به حداکثر سرعت 193 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی دهه 1930 میلادی تبدیل کرد.

۳. بوگاتی شیرون پروفیله : قیمت ۱۰.۷ میلیون دلار

شیرون پروفیله

شیرون پروفیله تنها در یک دستگاه و با الهام از طراحی سوپرپروفیله ژان بوگاتی که در مدل کلاسیک 1930 بوگاتی تایپ 46 و کوپه نیمه پروفیل تایپ 50 در سال 1932 دیده شده بود، ساخته شد. این خودرو ظاهر ظریف‌تری نسبت به Pur Sport متمرکز روی جاده دارد، اما همان ویژگی‌های فنی پیشرفته را ارائه می‌دهد.

اگرچه موضوع آیرودینامیک در تمام خودروهای اسپرت با عملکرد بالا، یک عنصر ضروری محسوب می‌شود؛ اما شیرون Profilee بیشتر از همه به آیرودینامیک توجه کرده است. مهندسان بوگاتی چندین تغییر را در مدل پایه شیرون ایجاد کردند تا عملکرد آن را بهبود ببخشند. در قسمت جلویی خودرو، ورودی‌های هوای عریض‌تر و جلوپنجره نعل اسبی بزرگتر دیده می‌شوند تا هوای خنک‌کننده بیشتری به سمت رادیاتورها هدایت شود. بوگاتی همچنین اسپلیتر جلو را به‌گونه‌ای طراحی کرده تا جریان هوا را به حداکثر برساند، ضریب درگ را کاهش دهد و نیروی داون فورس را برای عملکرد بهینه‌تر، افزایش دهد.

بوگاتی شیرون پروفیله به موتور معروف 8 لیتری چهار توربوشارژ W16 مجهز شده که قدرت 1479 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک DCT نیز نیروی تولیدی را به چرخ‌ها می‌رساند.

۲. بوگاتی لا ویتور نویره : قیمت ۱۸.۹ میلیون دلار

بوگاتی لا ویتور نویره

بوگاتی La Voiture Noire در نمایشگاه خودرو ژنو در سال 2019 برای جشن 110 سالگی این خودروساز و به‌عنوان ادای احترامی به کوپه Type 57SC Atlantic معرفی شد. این محصول تک‌ساخت پس از کسر مالیات، قیمتی نزدیک به 19 میلیون دلار دارد و بر خلاف شایعات، کریستیانو رونالدو، ستاره دنیای فوتبال آن را خریداری نکرده است. بوگاتی لا ویتور نویره با چنین قیمتی، در بین گرانترین، قدرتمندترین و لوکس‌ترین هایپرکارهای جهان قرار دارد.

لا ویتور نویره به موتور 8 لیتری چهار توربوشارژ W16 با قدرت 1500 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن‌متر مجهز شده و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک DCT آن را همراهی می‌کند. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این هایپرکار تنها در 2.4 ثانیه اتفاق می‌افتد و حداکثر سرعت آن نیز به 418 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۱. بوگاتی تایپ ۵۷ اس سی آتلانتیک : قیمت ۴۰ میلیون دلار

بوگاتی تایپ ۵۷ اس سی آتلانتیک

بوگاتی تایپ 57 اس سی آتلانتیک مدل 1939 دارای بدنه‌ای سبک بود که موتور 8 سیلندر خطی 3.2 لیتری سوپرشارژ، سرعت آن را به 198 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. خیلی از افراد، Type 57SC را اولین ابرخودرو تاریخ می‌دانند. تایپ 57 اس سی آتلانتیک نه‌تنها گرانترین خودرو بوگاتی است که تاکنون ساخته شده، بلکه رمز و رازهای زیادی دارد. تنها چهار دستگاه از این خودرو ساخته شد که متاسفانه باارزش‌ترین آنها یعنی La Voiture Noire در حال حاضر وجود ندارد.

در آغاز جنگ جهانی دوم، اتوره بوگاتی کارخانه این خودروسازی در مولشایم فرانسه را تعطیل کرد و تمام تجهیزات و پروژه‌های کارخانه خود را به‌همراه مدل La Voiture Noire به کارخانه‌ای در نزدیکی بوردو فرانسه فرستاد. گفته می‌شود مدل La Voiture Noire هیچوقت به کارخانه بوردو نرسید و مشخص نیست سرنوشت آن چه شده، اما شاید آن را در جایی پنهان کرده باشند. این کوپه در صورت پیدا شدن می‌تواند باارزش‌ترین و گران‌ترین خودرو جهان با حداقل قیمت 100 میلیون دلار باشد.

سه مدل دیگر Type 57SC Atlantic همگی در حال حاضر وجود دارند و گرانترین خودروهای بوگاتی محسوب می‌شوند. شاسی 57374 در سال 2003 در Pebble Beach Concours برنده بهترین نمایش شد و قیمت آن حداقل 30 میلیون دلار بود. در حال حاضر این مدل در موزه خودرو مولین قرار گرفته است. دومین کوپه، شاسی 57473 بود که در سال 1955 دچار سانحه‌ای با قطار شد و سال‌ها در انبار اوراقی باقی ماند تا این‌که قبل از نمایش در Pebble Beach Concours d’Elegance سال 2010 تعمیر و به حالت اولیه خود بازگردانده شد. رالف لورن، طراح نیویورکی، سومین کوپه را با شاسی 57591 به مبلغ نامعلومی در سال 1988 خرید و آن را به کلکسیون خودروهای عجیب و غریب خود اضافه کرد.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی