پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کوپه beast (6)

هیولای رضوانی بر می‌خیزد!

پس از انتشار تیزرهای متعدد توسط رضوانی، این خودروساز ایرانی الاصل مستقر در کالیفرنیا آمریکا بالاخره از نسل دوم کوپه Beast به معنای هیولا رونمایی کرد. «هیولا» اولین ساخته‌ی رضوانی در سال 2014 بود و حالا یک دهه پس از موفقیت این مدل، رضوانی نسل دوم آن را معرفی کرده است.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۱ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

درحالیکه نسل اول Beast بر پایه آریل اتم ساخته شده، زیرساخت نسل دوم این مدل را شورلت کوروت C8 تشکیل می‌دهد. گرچه قلب تپنده هیولا، یک موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری بوده، اما موتور کوروت C8 نیست. این پیشرانه به لطف استفاده از دو توربوشارژر می‌تواند هزار اسب بخار نیرو و 1190 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه نیرو را از طریق گیربکس هشت سرعته دو کلاچه اتومات به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. به ادعای رضوانی، هیولا می‌تواند در عرض 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت 400 متر را نیز می‌تواند در 9.6 ثانیه طی کند. استفاده گسترده از فیبر کربن در قسمت‌های مختلف بدنه باعث شده تا وزن این سوپراسپرت به 1350 کیلوگرم برسد.

کوپه beast (4)

کلیت طراحی بدنه شباهت غیر قابل انکاری با کوروت C8 دارد که ورودی هوای جلو گلگیر عقب و فرم کابین، گواهی بر این مدعاست. چراغ‌های باریک و خشن جلو، یادآور همان چراغهای Beast نسل اول است و در مقایسه با کوروت C8 از خطوط تیزتر و جسورانه‌تری روی بدنه بهره می برد. درب‌های بازشونده به سبک پروانه‌ای، حجت را بر این ساخته جذاب رضوانی تمام می‌کند. کابین هیولا نیز درست شبیه به کابین کوروت C8 است؛ با این تفاوت که نشان کوروت جای خود را به نشان رضوانی داده و قسمت بالای فرمان حذف شده تا ضمن دید بهتر به صفحه کیلومترشمار، حال و هوای خودروهای فرمول یک را هم تداعی کند. اما طبق سنت همیشگی رضوانی، اگر فرد مشهور یا خاصی هستید که امنیت برای شما در اولویت قرار دارد، رضوانی یک پکیج 45 هزار دلاری را به نام 007 عرضه می‌کند که شامل ماسک، دوربین حرارتی و دید در شب، اسپری فلفل روی درب، نورافکن، دستگیره‌های دارای شوک الکتریکی، آژیر، کیت کمک‌های اولیه و سیستم دودزا است.

کوپه beast (10)

همچنین اگر می‌خواهید بدنه هیولا نیز ضدگلوله باشد، باید 55 هزار دلار دیگر هم هزینه کنید تا پنل‌های بدنه و شیشه‌ها در برابر گلوله مقاوم باشند که در این صورت، به دلیل افزایش وزن، شاهد افت شدید عملکرد و شتاب آن خواهید بود. قیمت پایه هیولا 485 هزار دلار اعلام شده که این رقم برای نسخه فول آپشن ضدگلوله با پکیج 007، به 585 هزار دلار می‌رسد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که به راحتی نمی‌توانید یک Beast را خریداری کنید؛  چرا که رضوانی فقط 20 دستگاه از آن را تولید و روانه بازار خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی