پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست تصادف ولوو

با ولوو همه زنده می مانند

ولوو اعلام کرده است در حال کار بر روی علل مرگ و میر در تصادفات است و با استفاده از تکنولوژی در سال 2020 محصولی را به بازار عرضه خواهد کرد که جان سرنشینان را در هر تصادفی حفظ خواهد کرد. به گزارش گروه خودروی عصر ایران خودروسازان بزرگ جهان، این روزها در اندیشه استفاده […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

ولوو اعلام کرده است در حال کار بر روی علل مرگ و میر در تصادفات است و با استفاده از تکنولوژی در سال 2020 محصولی را به بازار عرضه خواهد کرد که جان سرنشینان را در هر تصادفی حفظ خواهد کرد.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران خودروسازان بزرگ جهان، این روزها در اندیشه استفاده از فناوری‌هایی هستند که تنها به رفاه مشتریان بسنده نکرده و سلامت جان آنها را تضمین می‌کند. خودروهای هوشمندی که می‌توانند به جای رانندگان به هدایت خودرو در مسیر درست پرداخته و حتی در موارد لازم به جای آنها ترمز کنند.

مدت زيادى است كه كارخانه سوئدى ولوو (Volvo)، چگونگى ايجاد جراحات شديد و مرگ و مير حاصل از تصادفات خودرويى را به طور جدى رصد كرده است.

اين گروه خودروسازى از اين داده‌ها براي امن‌تر كردن خودروها در تصادفات جاده‌اى استفاده مى‌كند و هدفش از چنين مطالعه‌اى را افزايش امنيت سرنشينان در برابر حوادث عنوان كرده است.

چگونه میتوان تلفات ناشی از تصادفات را به صفر رساند؟

خودروها با اضافه شدن فناورى‌هاى منحصربه فرد و خودکار در حال هوشمندتر شدن هستند و هر روز مستحكم‌تر مى‌شوند و اين همان ترفندى است كه ولوو اميدوار است به واسطه آن به هدف  “مرگ صفر” دست يابد.
البته، اين طرح شامل كسانى كه با بى پروايى رانندگی کرده و قصد جان خود را دارند، نمی‌شود.

گروه ولوو در حال حاضر از ويژگى‌هاى هوشمند متنوعى در خودروهاى خود استفاده مى‌كند، اما قصد دارد با تركيب تمامى اين فناورى‌ها محصولات قويترى را براى پايان دادن به تصادفات جاده‌اى توليد كند.

در حال حاضر كنترل تطبيقى كروز روى بسيارى از خودروها در جهان نصب شده است، اين سامانه اجازه تنظيم حداكثر سرعت را به راننده مى‌دهد، اما استفاده از يك رادار کوتاه یا دوربرد مى‌تواند فاصله خودرو جلويى تا خودروى شخصى را كاملا به راننده هشدار دهد. از طرفى ولوو از فناورى‌اى استفاده خواهد كرد كه در صورت لزوم به جاى راننده ترمز كند.

اين موضوع گام بزرگ و جديدى براى اجتناب از برخورد كامل در صنايع خودروسازى محسوب مى‌شود. به علاوه زمانى كه احتمال يك تصادف به وجود مى‌آيد، هشدارى از سمت خودرو به راننده داده خواهد شد، اگر راننده عكس‌العملى نشان ندهد، خودرو براى به حداقل رساندن اثرات حادثه و اجتناب از برخورد شروع به كم كردن سرعت و در نهایت ترمز خواهد كرد.تشخیص دوچرخه سوار توسط ولوويك فناورى جدید كه ولوو قصد دارد به شكلى گسترده از آن استفاده كند، نگهدارنده‌هاى كمكى بين خطوط است. در اين بخش خودروها به دوربين‌هايى مجهز مى‌شوند كه به شناسايى خطوط جاده پرداخته و در صورت عبور راننده از اين خطوط به راننده هشدار مى‌دهد. اين فناورى به شکل قابل توجهى تصادف ناشى از خواب، پريشانى و كلافگى رانندگان را كاهش خواهد داد. علامت‌هاى جاده‌اى به واسطه اين فناورى تشخيص داده شده و به همين دليل راننده محدوده سرعتى خود را تعين كرده و خطرات آينده را پيش‌بينى مى‌كند.
2-تشخیص دوچرخه سوار توسط ولوو
دوربين ها همچنين براى مشاهده عابران در مجاورت خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اين شبيه فناورى است كه در خودروهاى خودران براى شناسايى موانع جاده‌اى استفاده می شود. در صورت وجود عابران در مسير، هشدار خودرو به راننده ابلاغ شده و و در صورت لزوم ترمزهاى خودكار فعال خواهند شد. اين فناورى در حفظ جان حيوانات رها شده در جاده‌ها يا بزرگراه ها نيز موثر خواهد بود. در اين صورت ولوو از آسيب هاى وارده به خودرو نيز جلوگيرى خواهد كرد.

خودرو سازهايى ماند فورد و تسلا حركت سريع و روبه جلوى خود را براى ساخت وسايل نقيله مستقل و هوشمند آغاز كرده اند. پس از آن برنامه خودروهاى خودران گوگل نیز آغاز شد. ولوو نيز به مرحله اول فناورى خودروهاى بدون راننده بسيار نزديك است، اما در حال حاضر سيستم جديد رايانه‌اى را در كنار نظارت انسانى براى افزايش ايمنى خودروهايش برگزيده و اين گزينه را از سيستم هاى خودران دقيق‌تر مى‌داند.

برچسب‌ها : تکنولوژیولوو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی