پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مسابقه رالی شیراز

گزارش تصویری از رالی شیراز ، اولین مرحله از مسابقات قهرمانی کشور در سال 95

استان فارس در روزهای پایانی هفته گذشته، میزبانی دور نخست از سری رقابت های رالی قهرمانی کشور را بر عهده داشت، مسابقه ای که در مسیری به طول تقریبی 800 کیلومتر در شهرستان ها و راه های روستایی نزدیک به مرودشت برگزار می شد. پارکینگ هتل جهانگردی در نزدیکی محوطه تاریخی تخت جمشید محل تعمیرات […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۹ خرداد ۱۳۹۵

استان فارس در روزهای پایانی هفته گذشته، میزبانی دور نخست از سری رقابت های رالی قهرمانی کشور را بر عهده داشت، مسابقه ای که در مسیری به طول تقریبی 800 کیلومتر در شهرستان ها و راه های روستایی نزدیک به مرودشت برگزار می شد.

پارکینگ هتل جهانگردی در نزدیکی محوطه تاریخی تخت جمشید محل تعمیرات و کمپینگ تیم ها بود و مسیر رقابت ها در قالب دو روز و 12 مرحله مختلف در مسیرهای آسفالت، شوسه، خاکی، بستر خشک دریاچه نمک و مسیر کوهستانی در میان درختان بنه در دامنه کوه های زاگرس تعیین شده بود.

مسابقه رالی شیراز

چهار تیم با هشت خودرو در کنار دو شرکت کننده مستقل، 10 خودرو حاضر در این مسابقه را تشکیل می دادند. در همان مرحله نخست چند حادثه جزئی منجر به آسیب دیدگی خودرو پژو 206 و میتسوبیشی لنسر به رانندگی حسن اکبر نژاد شد. خودرو های آسیب دیده در حد فاصل مراحل صبح و بعد از ظهر تعمیر شدند اما در اولین استیج بعد از ظهر، حسن اکبر نژاد بار دیگر با خودرو لنسر خود دچار حادثه شد و واژگونی را با سرعت 180 کیلومتر در ساعت در بستر دریاچه خشک تجربه کرد. شدت حادثه به حدی بود که خودرو چندین بار به دور خود غلتید اما در نهایت به لطف ایمنی بالای شاسی میتسوبیشی لنسر و استفاده از ROLL CAGE کاملا استاندارد، هیچ آسیبی به حسن اکبر نژاد و شاهین غلامی (نقشه خوان) وارد نشد و این دو در سلامت کامل از خودرو خارج شدند. بدون آسیب بودن سرنشینان این حادثه در نوع خود تاییدی بر هومولوگ بودن میتسوبیشی های گروه U-Top بود.

مسابقه رالی شیراز_لنسر_تصادفی

بعد از این حادثه نیز بدشانسی گریبان رانندگان میتسوبیشی را رها نکرد و در دومین روز نیز شاهد نقص فنی خودرو دوم این تیم به رانندگی لاله صدیق و نقشه خوانی لاله اژدری و حذف ان ها از دور مسابقه بودیم.مسابقه رالی شیراز

در نهایت میثاق قاسمی و حامد مجد با خودرو پژو 206 از تیم گردش نمای استان مازندران توانستند در کلاس اختصاصی 1600 و رده بندی کلی، مقام نخست را از آن خود کنند. مهدی ابوترابیان با نقشه خوانی مسعود اسماعیلی از تیم قزوین مقام دوم را بدست آوردند و آرمان طاهر دوست با نقشه خوانی وحید شفیع پور از تیم ستارگان استان مازندران بر سکوی سوم اولین مسابقه رالی قهرمانی کشور ایستادند.

مسابقه رالی شیرازمسابقه رالی شیراز

گزارش کامل تر به همراه آلبوم عکس ها را در مجله تخت گاز شماره 48 بخوانید!

نویسنده: سپهر زنگنه / عکس: فرهنگ فیروزیان

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی