پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر

پر درآمد ترین مدیران صنعت خودرو کدامند

اخیرا لیست 200 مدیر پردرآمد دنیا منتشر شده است که البته در آن نام تنها دو مدیر صنعت خودرو به چشم می‌خورد! اما چه کسانی با چه پست‌ها و مقاماتی بیشترین حقوق‌ها را در صنعت خودروسازی دنیا می‌گیرند؟ **در صدر این لیست دویست‌تایی، نام دیوید زاسلاو (David M. Zaslav) که مدیر شرکت دیسکاوری است به […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۵

اخیرا لیست 200 مدیر پردرآمد دنیا منتشر شده است که البته در آن نام تنها دو مدیر صنعت خودرو به چشم می‌خورد! اما چه کسانی با چه پست‌ها و مقاماتی بیشترین حقوق‌ها را در صنعت خودروسازی دنیا می‌گیرند؟

**در صدر این لیست دویست‌تایی، نام دیوید زاسلاو (David M. Zaslav) که مدیر شرکت دیسکاوری است به چشم می‌خورد. او در سال 2015 با درآمد 156 میلیون دلاری خود، گران‌ترین مدیر دنیا شناخته شد.

 مری-تیبارا-مدیرعامل-جی-ام-موتورز

مری بارا (Mary T. Barra) مدیر جنرال‌موتورز با درآمد 15812902 دلار در رتبه 126 این لیست قرار دارد.

 مارکز-فیلدز-مدیرعامل-فورد

مارک فیلدز (Mark Fields) مدیر فورد نیز با درآمد 14949161 دلار در رتبه 136 این جدول قرار دارد. البته نام ریچارد کرمر (Richard J. Kramer) که مدیر شرکت تایرسازی گودیر است هم در این لیست به چشم می‌خورد. او با درآمد 14731944 دلار در رتبه 148 قرار دارد.

**طبق آخرین اطلاعات منتشرشده توسط موسسه تحقیقاتی BLS، حقوق متوسط سالیانه یک مدیر اجرایی نه چندان رده‌بالای صنعت خودرو، 125760 دلار است. این عدد البته تقریبی است و میزان دقیق این درآمد، به تخصص و شرکتی که فرد در آن کار می‌کند، بستگی دارد.

**همانطور که می‌توان حدس زد، بیشترین میزان دریافتی‌های صنعت خودرو مربوط به زنان و مردانی است که هدایت شرکت‌ها را به عهده دارند. 80 مدیرعامل (CEO) صنعت خودرو، به طور متوسط بیش از 200 هزار دلار دستمزد داشته‌اند. البته این ارقام تنها حقوق‌های پایه این افراد هستند و مزایای دیگری که باعث بالا رفتن حقوق آنها می‌شود، در آمار منتشرشده توسط BLS لحاظ نشده‌اند. به عنوان مثال، مری بارا که در سال گذشته بیش از 15 میلیون دلار درآمد داشته است، حقوق پایه آن تنها یک میلیون و 500 هزار دلار بوده است! بعد از روسای اصلی، 1970 مدیر عملیاتی و عمومی در صنعت خودرو وجود دارند که میزان دریافتی متوسط آنها به 140870 دلار می‌رسد.

**بعد از مدیران ذکرشده، رایج‌ترین مدیران صنعت خودرو مسئولین تولیدات صنعتی و خط‌های تولید هستند. 1290 مدیر فعال در این حوزه، به طور متوسط 101730 دلار حقوق دریافت کرده‌اند. البته مدیران تیم‌های مهندسی و طراحی با حقوق متوسط 121420 دلار و هم‌چنین مدیران عملیات اقتصادی خودروسازها نیز با حقوق متوسط 125180 دلار، بالاتر از مسئولین تولید قرار دارند.

**نکته جالب تحقیقات منتشرشده توسط BLS، این است که بعد از CEOها و مسئولین اجرایی، این مدیران بخش منابع انسانی هستند که بیشترین حقوق را می‌گیرند. آنها با حقوق متوسط 139880 دلار، در رتبه سوم پردآمدترین‌های خودروسازی BLS قرار دارند. کم‌ترین میزان دریافتی این مطالعه نیز مربوط به مدیران بخش فروش بوده است که به طور متوسط، 94800 دلار حقوق دریافت کرده‌اند.

منبع: خودرونویس

برچسب‌ها : جنرال موتورزفورد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی