پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

میتسوبیشی

تست جاده محصولات آرین موتور ، از تهران تا خالد نبی (قسمت دوم: میتسوبیشی)

ارابه‌های مدرن در مسیر تپه‌های باستانی (قسمت دوم : بخش میتسوبیشی) تست فنی جاده ای و آفرود محصولات شرکت آرین موتور (DS5 ، DS6 ، میتسوبیشی اوتلندر و لنسر دنده ای)  با حضور جمعی از خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو برگزار شد. در گزارش قبلی تجربه پیمایش مسیر با DS  در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار […]

javankhodro
جمعه - ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

ارابه‌های مدرن در مسیر تپه‌های باستانی (قسمت دوم : بخش میتسوبیشی)

تست فنی جاده ای و آفرود محصولات شرکت آرین موتور (DS5 ، DS6 ، میتسوبیشی اوتلندر و لنسر دنده ای)  با حضور جمعی از خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو برگزار شد.

در گزارش قبلی تجربه پیمایش مسیر با DS  در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار گرفت. حال نوبت به بررسی میتسوبیشی اوتلندر نیو فیس و لنسر 1600 دنده ای رسیده است.

یک احساس مردانه

در خلال مسیر بازگشت از منطقه خالد نبی و ترکمن صحرا، فرصتی دست داد تا حدود 70 کیلومتر با میتسوبیشی اولتندر 2017 هم رانندگی کنیم. در مورد این خودرو باید گفت بی شک لذت راندنش بعد از مدتی تکراری نمی‌شود. اوتلندر کراس اوری است که یک حس خوب را به شما منتقل می‌کند. این حس خوب معیارهای خاصی ندارد اما مهم این است که وقتی از پشت فرمانش پیاده می‌شوید، حس خوبی دارید. این احساس وقتی خوب لمس می‌شود که با استفاده از شیفترهای پشت فرمانش دو دنده معکوس کنید و پدال گاز را تا انتها بفشارید، آنوقت پیشرانه اتمسفریک این خودرو با صدایی جذاب آنچنان دور می‌زند که انگار در حال راندن یک میتسوبیشی 3000 دهه 90 هستید که کم از یک بچه فراری نداشت. در واقع احساس راندن اوتلندر آن چیزی است که در خودروهای امروز کم‌تر یافت می شود چون سیستم‌های الکترونیکی انبوه این احساس را از بین برده‌اند. البته تصور نکنید که اوتلندر از این سیستم‌ها بی بهره مانده، خیر. ترمزهای ABS+EBD، کمنترل فعال پایداریACS، کنترل عبور از شیبTCL، ترمز کمکی در سطوح شیبدارHSA، ترمز اضطراری کمکی و … تنها بخشی از سیستم‌های الکترونیکی این خودرو هستند که شما را در رانندگی یاری می‌دهند.

اوتلندر حجم موتوری معادل 2.4 لیتر دارد و قدرت این موتور به 170 اسب بخار( 168.6) می‌رسد. گشتاور این پیشرانه نیز تا عدد 220 نیوتن متر در دور 4 هزار و 200 بالا می‌آید. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو از سری 4J12 است که با تنظیمات مختلف در محصولات گوناگونی میتسوبیشی مورد استفاده قرار دارد. اما نمونه مورد استفاده در اوتلندر به دلیل برخورداری از سنگین‌ترین دنده فلایویل در این سری و البته مشخصات متفاوت میل سوپاپ، می‌تواند گشتاورش را در دور پایین‌تر در اختیار راننده بگذارد. یعنی درست همان چیزی که یک خودروی دودیفرانسیل به آن نیاز دارد. جالب ان که همه این احساس خوب به صورت باورنکردنی از یک گیرباکس CVT 6 سرعته لمس می‌شود! گیرباکسی که باید بی روح‌ترین باشد اما بسیار جذاب عمل می‌کند.

گفتیم دو دیفرانسیل، یادتان باشد اوتلندر یک کراس اور دودیفرانسیل است که قابلیت‌های آفرودش را می‌توانید با نیسان ایکس تریل و تویوتا راو فور مقایسه کنید. در واقع از این نظر رنو کلئوس و هیوندای سانتافه در پس این خودرو قرار می‌گیرند.

یکی از مهمترین مشخصه‌های این خودرو مجهز بودن به قفل دیفرانسیل است که باعث می‌شود در سطوح شیب‌دار به خوبی عمل کند. کیفیت سواری این خودرو بهترین در بین گروه بود و درون کابینش هم آنقدر فضا وجود دارد که وقتی سرنشینان جلو کاملا راحت هستیند، شما می‌توانید در قسمت عقب پاهایشان را از روی هم عبور دهید ( البته شرطی که بیش از 180 سانتی متر قد نداشته باشید)! فرمان اوتلندر کمی سفت عمل می‌کند. سیستم تهویه مطبوع نیز از پس خنک کردن کابین بزرگ این خودرو بر می‌آید.

در خدمت شما و خانواده

در پایان روز دوم سفر تنها میتسوبیشی لنسر بود انتظار راندنش را می‌شیدیم. به کمک برنامه ریزی خوب برگزار کنندگان و میزبان، این موضوع هم اتفاق افتاد تا لنسر دنده‌ای را هم برانیم. وقتی صحبت از لنسر است، آن بال عقب بزرگ و سپرهای تهاجمی اوولوشن در ذهن هر عشق ماشینی تداعی می شود. اما لنسر ما یک سدان اندازه متوسط خانوادگی است که قصد دارد با کمترین استهلاک در خدمت باشد. به همین دلیل یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر دورن سینه آن قرار گرفته است و گیرباکسش هم یک نمونه منوال 5 سرعته است. این پیشرانه 140 اسب بخار نیرو و 176 نیوتن متر گشتاور دارد. کابین لنسر به نحو باورنکردنی بزرگ است. به طوری که حتی رقیبش مزدا 3 به گرد پای این خودرو هم نمی‌رسد! از طرفی حرکت شیفتر گرباکس در مسیری بسیار کوتاه انجام می‌شود. به نحوی که انگار همچون و دروهای مسابقه‌ای دارای کوئیک شیفتر است. در کل راندن لنسر در مسیرهای کوهستانی لذت خوبی دارد اما به شرطی که بتوانید با استفاده از دنده‌های دقیق، گشتاور پیشرانه را حفظ کنید. هر چند دیگر خودروهای حاضر در گروه تست قوی تر از لنسر بودند و این سدان خانوادگی برای عقب نماندن از قافله مجبور بود بسیار تلاش کند.

 

قسمت اول : تست جاده محصولات آرین موتور ، از تهران تا خالد نبی (قسمت اول: DS)

 

بروزرسانی:

انواع شرایط فروش آرین موتور نماینده رسمی میتسوبیشی (خرداد 96)

در مورد میتسوبیشی بیشتر بدانید:

میتسوبیشی اوتلندر 2017 را بدون بهره بخرید
میتسوبیشی اکلیپس کراس به زودی در ایران

میتسوبیشی مطمئن ترین خودرو در بازار آلمان

تست همگانی محصولات آرین موتور در نمایشگاه خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی