پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و شاسی بلند الکتریک_iBMW_SUV

ب ام و شاسی بلند الکتریک تولید می کند.

بی ام و قصد دارد برای رقابت با تسلا مدل ایکس، یک شاسی بلند برقی در آمریکا بسازد. مجله آلمانی ویرتشافتس ووچه به نقل از منابع آگاه گزارش داد برنامه ساخت شاسی بلند در کارخانه بی ام و در اسپارتانبورگ در انتظار موافقت هیات مدیره است. کارخانه اسپارتانبورگ قطب جهانی شاسی بلند بی ام و […]

سهیل زنگنه
پنجشنبه - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

بی ام و قصد دارد برای رقابت با تسلا مدل ایکس، یک شاسی بلند برقی در آمریکا بسازد. مجله آلمانی ویرتشافتس ووچه به نقل از منابع آگاه گزارش داد برنامه ساخت شاسی بلند در کارخانه بی ام و در اسپارتانبورگ در انتظار موافقت هیات مدیره است. کارخانه اسپارتانبورگ قطب جهانی شاسی بلند بی ام و است که مدلهای X3، X4، X5 و X6 را می‌سازد.

سخنگوی بی ام و به اتوموتیو نیوز اروپا گفت: این گزارش گمانه زنی بوده است. بر اساس این گزارش، هارالد کروگر، مدیرعامل ب ام و مشتاق است یک مدل شاسی بلند برقی برای رقابت با تسلا مدل ایکس اضافه کند. این شاسی بلند برقی سومین مدلی خواهد بود که تحت برند آی ب ام و (iBMW) فروخته خواهد شد و به هاچ بک برقی i3 و خودروی اسپورت پلاگین هیبریدی i8 می‌پیوندد. مدلهای i3 و i8 در لایپزیگ آلمان ساخته می‌شوند.

تصمیم به تولید بیشتر مدلهای برقی در شرایطی صورت می‌گیرد که ارزان شدن قیمت بنزین باعث شده مصرف کنندگان به جای مدل‌های دوستدار محیط زیست گران‌تر مجهز به موتورهای هیبریدی یا برقی، متقاضای مدل‌های بزرگتر دارای موتورهای بنزینی معمولی شوند.

ب ام و شاسی بلند الکتریک_iBMW_SUV-2

ب ام و شاسی بلند الکتریک

طبق اعلام انجمن حمل و نقل برقی، در آمریکا فروش خودروهای هیبریدی و برقی در سال گذشته به 570 هزار و 475 دستگاه بالغ شد که در مقایسه با سال 2013 کاهش 3.7 درصدی داشت. خودروسازانی مانند بی ام و، دایملر و جنرال موتورز برای عمل به مقررات سخت گیرانه آلایندگی، خودروهای برقی تولید می‌کنند. بی ام و در سال گذشته 16 هزار و 52 دستگاه مدل i3 و هزار و 741 دستگاه خودروی اسپورت هیبریدی i8 فروخت که مجموعا برابر با 0.8 درصد از فروش جهانی این خودروساز بودند.

امیدواریم خودروهای الکتریکی بتوانند در آینده نزدیک با قیمت بهتر، قدرت و سرعت بیشتر و به صورت متنوع عرضه شوند تا کمتر شاهد مشکلاتی مانند آلودگی هوا، کمبود سوخت و… باشیم و البته بتوانیم از خودروهای دلنشین مانند ب ام و شاسی بلند الکتریک استفاده لذت ببریم.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی