پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ

جریمه 1.5 میلیونی در یک ماه به دلیل عدم داشتن معاینه فنی

رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد کسانی که معاینه فنی نداشته و در سطح شهر تردد میکنند به طور مکانیزه روزی 50 هزار تومان جریمه شده و در طول یک ماه معادل 1.5 میلیون تومان خواهد شد. به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران در آخرین اظهارات خود پیرامون برخورد […]

امیر
چهارشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد کسانی که معاینه فنی نداشته و در سطح شهر تردد میکنند به طور مکانیزه روزی 50 هزار تومان جریمه شده و در طول یک ماه معادل 1.5 میلیون تومان خواهد شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران در آخرین اظهارات خود پیرامون برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی اظهار داشت: خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، روزی 50 هزار تومان جریمه می شوند.
سردار مهماندار با بیان اینکه بحث معاینه فنی می تواند خودروهای دودزا را از رده خارج کند، افزود: این طرح نه تنها در تهران بلکه در شهرستان ها نیز مد نظر ما است و در سامانه سیمفا در حال اجرا است. خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، روزی 50 هزار تومان جریمه می شوند. شاید این جریمه در آینده به دستشان برسد، اما اینکه پلیس اکنون جلوی این خودروها را نمی گیرد دلیل عدم کنترل شان نیست.

با توجه به اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ باید گفت که جریمه یک ماه تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران عددی بیش از یک میلیون و 500 هزار تومان می شود و رانندگان موظف به پرداخت چنین جریمه سنگینی هستند.

از طرفی مطابق قانون، پلیس موظف به توقیف خودروهای با جریمه بیش از یک میلیون تومان است و به زودی شاهد خواهیم بود که خودروهای فاقد معاینه فنی بعد از یک ماه تردد بدون برگه معاینه فنی، توقیف شوند.

بنابراین خودروهای فاقد معاینه فنی علاوه بر اینکه روزانه در مسیر دوربین های کنترل آلاینده قرار می گیرند و جریمه می شوند، باید در انتظار این باشند که هر لحظه ممکن است توسط پلیس خودروشان توقیف و یا به پارکینگ انتقال یابد، اما سوالی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه با وجود این گونه تدابیر جدی توسط پلیس راهور آیا خودروهایی که هر روز در شهر تردد می کنند و فاقد معاینه فنی هستند، با وجود جریمه هر روزه، هنوز توقیف نشده اند و یا تنها تعداد اندکی از آنها توقیف شده اند؟.

با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و پدیده وارونگی هوا در زمستان و بازگشایی مدارس و چند برابر شدن حجم خودروها و مبحث همیشه پر التهاب و داغ آن آیا بهتر نیست این قضایا در طول سال به آن پرداخته شود و فکری برای آن اندیشیده شود؟

روزانه 50 هزار تومان جریمه به دلیل نداشتن معاینه فنی

معاینه فنی خودرو چقدر هزینه دارد؟

تعطیلی 15 مرکز معاینه فنی متخلف

قوانین جدید معاینه فنی چقدر سختگیرانه‌تر است؟

مردودی سه برابر معاینه فنی در صورت سخت گیری

افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی در فصل تابستان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی